سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جد مک کالب به عنوان یکی از بنیان‌گذاران ریپل و استلار، علیه ریپل موضع می‌گیرد

“جد مک کالب” (Jed McCaleb) یکی از بنیان‌گذاران ریپل است. همچنین، او موسس مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه ام تی گاکس (Mt. Gox) است که در سال ۲۰۱۱ آن را فروخت (ام تی گاکس تا پیش از هک و ورشکسته شدن در سال ۲۰۱۴، بزرگترین مرکز مبادلات بیت کوین بود). جد مک کالب در سال ۲۰۱۴ ریپل را ترک کرد و به دیگر بنیان‌گذاران استلار پیوست. حالا او علیه ریپل سخن می‌گوید. با ارزجو از همه چیز در مورد دنیای ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

جد مک کالب به تازگی علت جدایی خود از ریپل را غیرمتمرکز بودن این آلت کوین عنوان کرده است. او معتقد است که داشتن یک شبکه غیرمتمرکز برای موفقیت یک ارز رمزپایه در دراز مدت بسیار اهمیت دارد. جد مک کالب به “سی ان بی سی” گفته است: “یک سیستم پرداخت مالی متمرکز در بهترین حالت همانند پی پال یا سوئیفت خواهد بود. این در حالی است که تمرکززدایی می‌تواند مسیر رشد یک شبکه و حضور در همه جا و در یک زمان را فراهم آورد.”

جد مک کالب اظهار داشت که اجرای گره‌ها در خارج از سیستم ریپل (Ripple Labs) بسیار سخت است که امکان‌پذیر شود. به این ترتیب،این واقعیت که تیم مرکزی ریپل بیشتر گره‌ها را در اختیار دارد، باعث نگرانی مردم می‌شود.

جد مک کالب به عنوان یکی از بنیان‌گذاران ریپل و استلار، علیه ریپل موضع می‌گیرد

جد مک کالب که هم اکنون به عنوان مدیر ارشد فناوری در استلار مشغول فعالیت است، در ادامه گفت: “استلار یک پروتکل در سطح اینترنت است. پروتکل باید به وسیله یک سازمان غیرانتفاعی اجرا شود. اگر اینترنت توسط یک سازمان انتفاعی اجرا شده بود، اکنون بسیار متفاوت به نظر می‌رسید.”

به اعتقاد مک کالب، استلار بخشی از موفقیت خود را مدیون این است که سرمایه گذاران آن به چند شرکت خاص محدود نمی‌شوند و استلار به شکل گسترده‌ای توزیع شده و غیرمتمرکز است.

جد مک کالب در گفته‌های خود به این نکته نیز اشاره کرده است که زمان انجام تراکنش در استلار حدود ۵ ثانیه یا حتی کمتر است. به این ترتیب، انجام تراکنش در استلار بسیار سریع‌تر از بیت کوین است.

کوین‌های استلار به نام “لومنز” یا “XLM” شناخته می‌شوند. در حال حاضر، استلار با ارزش کل بازار ۴ میلیارد دلاری خود در رتبه هشتمین ارز رمزپایه برتر بازار قرار گرفته است. البته، استلار نیز هماهنگ با کل بازار ارزهای رمزپایه در ماه‌های اخیر افت قابل توجهی داشته است.

دانستن این نکته جالب توجه است که بر اساس شرایط خروج جد مک کالب از ریپل، او همچنان از ریپل نفع می‌برد و رشد قیمت این آلت کوین برای او هم سودآور خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location