video thumb

چین سردمدار ثبت پتنت در زمینه‌ی بلاک‌چین است

به گزارش فایننشیال تایمز در روز ۲۵ مارچ، بیشترین ثبت امتیاز انحصاری مرتبط به تکنولوژی بلاک‌چین در سال ۲۰۱۷ در سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی WIPO توسط کشور چین انجام شده است!

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط تامسون رویترز از سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی، بیش از نیمی از ۴۰۶ امتیاز انحصاری ثبت شده در سال ۲۰۱۷ توسط چین انجام شده است، این کشور ۲۲۵ امتیاز انحصاری مرتبط به تکنولوژی بلاک‌چین ثبت کرده و پس از آن آمریکا با ۹۱ ثبت امتیاز و استرالیا با ۱۳ عدد جای گرفته‌اند.

ثبت امتیاز انحصاری در زمینه‌ی بلاک‌چین در سال گذشته ۳ برابر شد. براساس گفته‌ی الکس باتیسون، یکی از ویراستاران تامسون رویترز، شرکت‌ها در جهت محافظت از ایده‌های خود در زمینه‌های جدید توسعه‌ی تکنولوژیکی به سرعت وارد عمل شده و در حال ثبت امتیاز انحصاری ایده‌هایشان بسیار پیش‌تر از اینکه ایده‌ی مورد نظر به صورت عملیاتی و واقعی وارد بازار شود، هستند.

شرکت‌های چینی ۶ مورد از ۹ گزینه‌ی موجود در لیست ثبت کنندگان امتیاز انحصاری مربوط به بلاک‌چین در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده‌اند که در صدر آن‌ها شرکت توسعه‌ی تکنولوژی بیجینگ قرار گرفته است. در حالی که تمام ایده‌ها به محصول عملیاتی ختم نخواهند شد، اما فعالیت‌های انجام شده در یک حوزه‌ی خاص نشان دهنده‌ی میزان پتانسیل موجود در فضای آن صنعت است.

باتیسون همچنین اضافه می‌کند که، امتیازهای انحصاری ابزار مهمی برای شرکت‌ها در جهت جذب سرمایه هستند. ثبت امتیازهای انحصاری در زمینه‌ی یک تکنولوژی خاص، سیگنالی است برای سرمایه‌گذاران که “یک تجارت صاحب و دارای مالکیت معنوی تولید خود است و هیچ موجودیت دیگری نمی‌تواند ادعایی در قبال این تجارت داشته باشد یا آن را تصاحب کند”

دولت چین علاقه‌ی رسمی خود را در زمینه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی بلاک‌چین در این کشور اعلام کرده است. همانطور که پیش‌تر نیز در خبرها گفته شده بود، انجمن سرمایه‌گذاری چین با حمایت دولت تایید کرده که در حال شکل دادن مرکز توسعه‌ی بلاک‌چین است.

روز ۲۳ مارچ وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، لیستی از اهداف مد نظر را به منظور تشویق در زمینه‌ی توسعه و استانداردسازی تکنولوژی بلاک‌چین منتشر کرد. این اهداف همچنین شامل ایجاد استانداردهای بین‌المللی نیز می‌شوند.

نظر شما چیست؟ آیا با رویکرد چین موافق هستید؟ که با محصول بلاک‌چین یعنی ارزهای رمزگذاری شده، اینچنین محکم و قاطع برخورد کرد، اما از سوی دیگر اینچنین متمرکز و گسترده به تکنولوژی بلاک‌چین بها می‌دهد. برای ما کامنت بگذارید.