سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ادامه دوران رکود در بازار ارزهای رمزپایه با مقداری روند امیدوارکننده

در روزهای گذشته به طور کلی باید به ادامه دوران رکود در بازار ارزهای رمزپایه اشاره داشت. البته با وجود این ادامه دوران رکود باید گفت که شرایط بازار ارزهای رمزپایه برای طرفدان آن امیدوارکننده بوده است. با ارزجو از اخبار و قیمت‌های ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

در روزهای یک هفته گذشته، ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه

در شرایط ادامه دوران رکود نکته‌ای برای دنیای ارزهای رمزپایه امیدوار کننده بوده است: این که بازار ارزهای رمزپایه تقریبا به هر خبر امیدوارکننده‌ای واکنش مثبت نشان می‌دهد و با وجود نوسانات خود، در این یک هفته روندی کاملا نزولی را طی نکرده است. ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه در زمان انتشار این گزارش، ۳۲۷٫۶ میلیارد دلار است.

در شرایط فعلی بازار، سرمایه گذارانی که به سود بلند مدت فکر می‌کنند، ارزهای رمزپایه خود را نگه داشته‌اند و به امید آینده نشسته‌اند. افرادی هم که ریسک پذیر نبوده‌اند، فعلا از بازار خارج شده‌اند و از بیرون شرایط را می‌سنجند. به دلیل خروج این دو دسته از معامله‌گران بازار، حجم معاملات ارزهای رمزپایه نیز کاهش نشان می‌دهد.

“چانپنگ ژائو”، مدیرعامل مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس

در حال حاضر، آربیتراژرها اصلی‌ترین بازیگران بازار ارزهای رمزپایه شده‌اند. این افراد مسئول بیشترین حجم معاملات ارزهای رمزپایه در شرایط ادامه دوران رکود این بازار می‌باشند. برخی از کسانی که اصول صحیح آربیتراژ و شرایط بازار را می‌شناسند، از ادامه روند نوسانات بازار استقبال هم می‌کنند و از این شرایط سود خوبی به دست آورده‌اند.

در حال حاضر تعداد زیادی از معامله‌گران به اصطلاح “دست به عصا” حرکت می‌کنند. این افراد به طور معمول “تتر” را به عنوان پول نقد می‌شناسند و در حال حاضر با دیدن نشانه‌های منفی بازار، به سرعت ارز رمزپایه خود را با تتر معامله می‌کنند. به این ترتیب، ارزش نقدینگی آن‌ها تا حدودی حفظ شده است و به سودی حداقلی راضی شده‌اند. مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس نیز با فراهم آوردن جفت مبادلاتی تتر به ارزهای رمزپایه لیست شده خود، این اقدام را آسان‌تر ساخته است.

در زمان انتشار این گزارش (بیست و ششم مارس، ششم فروردین ۹۷)، قیمت بیت کوین ۸٫۴۷۱ دلار است. این قیمت نسبت به اوایل ماه مارس بسیار پایین‌تر است. در روز ششم مارس، قیمت بیت کوین به ۱۱٫۶۸۱ دلار نیز رسیده بود. با این وجود، در یک هفته گذشته قیمت بیت کوین شرایط امیدوارکننده‌تری را تجربه کرده است. در طول این چند روز، بیت کوین با افت و خیزهای روزانه خود توانسته است از قیمت ۷٫۴۲۰ دلاری خود، بیش از هزار دلار افزایش داشته باشد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر نزدیک به یک درصد نسبت به روز گذشته افت کرده است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز به ۱۴۳٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

ادامه دوران رکود در بازار ارزهای رمزپایه با مقداری روند امیدوارکننده

آلت کوین های برتر بازار ارزهای رمزپایه به نوعی از بیت کوین تبعیت کرده‌اند. بیشتر این آلت کوین ها نظیر اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، مونرو، کاردانو، استلار، لیسک و …، به پیروی از بیت کوین، بیشترین قیمت خود در ماه مارس را در همان روزهای اولیه این ماه تجربه کرده‌اند.

البته در این میان استثناهایی هم وجود دارد. در این بخش به برخی از مهمترین آلت کوین هایی که چندان از روند بیت کوین تبعیت نکرده‌اند، اشاره می‌کنیم.

ای او اس (EOS)

اولین آلت کوین استثنا را باید “ای او اس” نامید. ای او اس در یک هفته گذشته بیش از ۶۵ درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب، ارزش کل بازار ای او اس به ۴٫۸۶۱ میلیارد دلار رسید و در رتبه ششم ارزهای رمزپایه بازار قرار گرفت.

ان ای ام (NEM)

“ان ای ام” نیز در میانه ماه مارس به دلیل آغاز پرداخت خسارت مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه ژاپنی کوین چک که در اوایل سال ۲۰۱۸ هک شده بود، رشد خوبی را تجربه کرد. در حادثه هک کوین چک، هکرها مبالغی ان ای ام به ارزش روز معادل ۵۳۰ میلیون دلار را به سرقت برده بودند. با آغاز پرداخت خسارت به قربانیان که ارزش ان ای ام را معادل قیمت روز هک محاسبه می‌کرد، قیمت ان ای ام به صورت مقطعی افزایش یافت. این امر به این دلیل بود که ارزش پرداخت شده توسط کوین چک، بیش از دو برابر ارزش ان ای ام در میانه ماه مارس بود.

ترون (TRON)

ترون نیز آلت کوین دیگری است که خلاف روند بیت کوین حرکت کرده است. این آلت کوین در یک هفته گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته است. علت اصلی این امر، خبر توسعه جدید ترون بوده است که یکی از بنیان‌گذاران آن اعلام کرده است.

کیو تام (Qtum)

کیو تام نیز آلت کوین بعدی است که نزدیک به ۶۰ درصد قیمت خود را افزایش داده است. کیوتام این افزایش قیمت را مدیون مسابقه‌ای است که بایننس برای معامله‌گران این آلت کوین ترتیب داده است و به این ترتیب، افزایش حجم معاملات (تقاضاها) منجر به افزایش قیمت کیو تام شده است.

بایننس کوین (Binance Coin)

مرکز مبادلات بایننس نیز که این روزها تاثیر و جایگاه خود در دنیای ارزهای رمزپایه را با اخبار و حواشی خود بهبود داده است، توانسته است در نیمه دوم ماه مارس ارزش بایننس کوین را نزدیک به ۶۰ درصد افزایش دهد.

در مورد آینده، بیشتر کارشناسان دورنمای بازار ارزهای رمزپایه را روشن در نظر می‌گیرند. با توجه به قابلیت‌هایی که دنیای ارزهای رمزپایه دارد، نظر این کارشناسان واقعی‌تر از آن‌هایی به نظر می‌رسد که این نوع ارزها را دچار سرنوشت نابود شونده می‌انگارند. اما در میان طرفداران ارزهای رمزپایه هم اختلاف وجود دارد. برخی بیت کوین را تنها ارز رمزپایه قابل اتکا می‌دانند و برخی نیز از طلوع دوران آلت کوین ها سخن به میان می‌آورند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location