سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تاثیر کاهش قیمت بیت کوین بر درآمد استخراجگران

وی اشاره کرد با توجه به میانگین قیمت جهانی ۶ سنت برای هر کیلووات ساعت برق مصرفی، برخی استخراج کنندگان بیت کوین (Bitcoin) در آستانه ورشکستی هستند و یا در حالی که متضرر هستند، همچنان به mining ادامه می دهند.

کاهش ۵۰ درصدی درآمد ماینر ها

به گزارش ارزجو، بیت کوین از طریق یک فرآیند پر هزینه و انرژی بر به نام استخراج (mining) به وجود می آید. هر ده دقیقه یک بار سیستم های استخراج کننده چند صد مبادله بیت کوین را در قالب یک بلاک جمع آوری می کنند و به همراه یک مقدار تصادفی آنها را به یک هش تبدیل می کنند. طول این هش از طول هش هدف (Target Hash) باید کمتر باشد. اولین استخراج کننده ای که بتواند این شرط را برآورده کند، آن مقدار تصادفی و هش ساخته شده را به دیگران در شبکه اعلام می کند.

سپس سایر miner ها صحت داده های ارسالی را بررسی می کنند. اگر تعداد کافی از آنها این موضوع را تایید کنند، این بلاکِ ساخته شده به زنجیره بلوکی (Blockchain) اضافه خواهد شد و استخراج کنندگان به سراغ مجموعه تراکنش های بعدی خواهند رفت.

طبق نظرات منتشر شده، آقای چارلی هیتر (Charlie Hayter) بنیانگذار سایت CryptoCompare در اظهار نظری گفت: “درآمد استخراج کنندگان بیت کوین از ماه دسامبر تا کنون بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.” همچنین Shone Anstey بنیانگذار و مدیرعامل Blockchain Intelligence Groupe گفت: “ممکن است برخی استخراج کنندگان، دستگاه های استخراج خود را موقتا خاموش کنند تا بلکه با افزایش قیمت، این فرآیند برای آنها به صرفه باشد.”

سودمند نبودن استخراج بیت کوین (Bitcoin)

در حال حاضر با بیشترین کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارز های رمزنگاری شده در یک سال اخیر مواجه هستیم. سال ۲۰۱۷ تبدیل به یک سال پر جنب و جوش برای این ارز ها شد اما پس از آن همه چیز در سال جدید روند نزولی به خود گرفت. در زمانی که این مقاله نگارش می شود قیمت بیت کوین در حدود ۷۵۰۰ دلار شناور است. این قیمت باعث شده تا برخی از استخراج کنندگان در حالی به استخراج ادامه دهند که سودی از این عملیات نمی برند.

بنیانگذار Fundstrat، توماس لی بیان کرد که گروه او مدلی را برای محاسبه ارزش تمام شده استخراج یک بیت کوین  طراحی کرده اند که شامل فاکتور های متعددی همچون هزینه تامین تجهیزات، برق مصرفی، بازده خروجی و…. می باشد. وی افزود : “هم اکنون بیت کوین در قیمتی در حال مبادله شدن است که از قیمت تمام شده برای برخی از استخراج کنندگان پایین تر است. طبق محاسبات صورت گرفته بر اساس مدل ارائه شده توسط تیم ما، قیمت استخراج کردن هر بیت کوین برابر ۸۰۳۸ دلار است.”

 

 

 

 

 

 

 

رقابت با چین، ۴ سنت یا کمتر

مدلی که در تحقیق از آن استفاده شده بر اساس میانگین جهانی ۶ سنت در هر کیلووات ساعت است. قطعا در برخی از مناطق جهان مانند چین، قیمت پرداختی برای برق مصرفی ارزان تر از مبلغ فوق می باشد. این قیمت در حدود ۴ سنت ویا کمتر است. البته دیگر مناطق جهان که از روش های ارزان تر تولید برق مانند نیروگاه های آبی و… استفاده می کنند نیز می توانند قیمت های رقابتی را ارائه دهند.

 

 

 

 

 

افزون بر کاهش ۶۰ درصدی قیمت bitcoin، دلایل دیگری همچون کاهش فی تراکنش ها نیز سبب از دست دادن درآمد ماینر های بیت کوین شده است. زمانی که قیمت بیت کوین در حوالی قیمت ۱۸ هزار دلار مبادله می شد، میانگین فی هر تراکنش رقمی بالا و در حدود ۴۰ دلار بود. طبق داده های Bitinfocharts و در حالی که این مقاله نگارش می شود، میانگین فی هر تراکنش در حدود ۱ دلار می باشد. همچنین مطابق داده های  Blockchain.info، اوج درآمد استخراج کنندگان bitcoin در تاریخ ۱۵ دسامبر اتفاق افتاده است. این تاریخ دقیقا یک روز قبل از  ثبت شدن بیشترین میانگین قیمت بیت کوین یعنی ۱۹۶۰۰ دلار است.

 

 

 

 

 

 

به هر حال با توجه به متغیر بودن قیمت برق در جهان، قیمت تمام شده استخراج یک bitcoin نیز متفاوت خواهد بود. طبق مدل آقای لی اگر قیمت به حدود ۳ الی ۴ هزار دلار برسد، اکثر استخراج کنندگان مجبور می شوند سیستم های خود را خاموش کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location