سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت‌کوین – از صعود تا سقوط

داده‌ها چه چیزی را درباره سقوط بزرگ قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد؟ قیمت بیت‌کوین از دسامبر گذشته تاکنون حدوداً سه برابر کاهش داشته است و از ۲۰٫۰۰۰ هزار به ۸٫۰۰۰ دلار رسیده است. شرکت Chainalysis با انتشار یک گزارش تحلیلی سعی کرده دلایل این کاهش را بررسی کند.

Chainalysis یک تیم تحقیقاتی برجسته است که بر روی‌داده‌های مربوط به بیت‌ کوین و زنجیره‌بلوک کار می‌کنند.
یکی از افتخارات دانشمندان داده و تحلیل‌گران این تیم کشف مکان بیت‌ کوین‌های گمشده در قضیه صرافی Mt Gox بوده است. آن‌ها این بار با انتشار گزارشی با عنوان “سقوط بزرگ قیمت بیت‌ کوین
بر اساس این گزارش، فروش فله‌ای بیت‌کوین به قیمت نازل، خودش به علت خبرهای مربوط به رگولاتوری این ارز دیجیتال بوده که باعث ایجاد تحرک در حجم مبادلات شده است. به‌علاوه فقدان تحلیل‌های بنیادین هم منجر به‌نوعی رفتار اتحادی در سراسر صرافی‌ها شده است. متأسفانه رفتار اتحادی باعث شده وقتی یک تریدر وحشت کرد، سایر تریدها هم بدون داشتن دلیل وحشت کنند.

سقوط بزرگ قیمت بیت‌کوین: دلایل و چشم‌انداز آن

یک بیت‌کوین چقدر ارزش دارد ؟

تعیین ارزش یک بیت‌ کوین هنوز هم از مسائلی است که شب‌ها خواب را از متخصصان این عرصه می‌گیرد.
در همین رابطه تحلیل‌گران شرکت Chainalysis نیز ضمن تأیید دشواری برای تعیین ارزش بیت‌ کوین به تفاوت ذاتی بازارهای سنتی و بازارهای نوین مثل رمزارزها اشاره می‌کنند.
به‌علاوه گزارش این موسسه در بخشی دیگر به این نکته اشاره می‌کند که حجم مبادلات از خبرهای رگولاتوری تأثیر می‌پذیرند اما قیمت بیت‌ کوین بیشتر احساسی است.
مثلاً اعلام محدودیت از طرف پلتفرم‌های صرافی شناخته‌شده در دسامبر ۲۰۱۷ یا افزایش جستجوی کلمه بیت‌کوین در گوگل ازجمله عواملی بودند که در آن بازه زمانی باعث افزایش حجم مبادلات بیت‌کوین شدند.

اما ازآنجایی‌که شاخه سنگین‌تر درخت سیب نمی‌تواند وزن همه سیب‌ها را تحمل کند، بازار بیت‌ کوین نتوانست این افزایش را طاقت بیاورد.
درنتیجه آن‌طور که در گزارش موسسه Chainalysis با موضوع بررسی علل سقوط بزرگ قیمت بیت‌ کوین آمده است بیت‌کوین در سراشیبی قرار گرفت.

در بازار بورس به یک کاهش که درنهایت ۱۰ درصد باشد، اصلاح قیمت می‌گویند و یک بازار افسارگسیخته در بدترین حالت ۳۰ درصد کاهش ارزش پیدا می‌کند این در حالی است که بین ۱۷ دسامبر و ۶ فوریه، قیمت بیت‌ کوین به‌اندازه ۷۰ درصد کاهش پیداکرده است.

نکاتی که باید از سقوط بزرگ قیمت بیت‌کوین بیاموزیم

نتیجه نهایی گزارش این موسسه با موضوع علل سقوط بزرگ قیمت بیت‌ کوین که رگولاتوری و احساسات هستند چندان شگفت‌انگیز نیستند.
به دلیل رفتار اتحادی کاملاً قابل پیش‌بینی است که روند معاملات در یک پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال در سایر پلتفرم‌ها هم تکرار شده‌اند و وحشت یک نهنگ از کاهش قیمت_صاحب بیت‌ کوین‌های مسروقه Mt Gox باعث وحشت دیگران هم شده تا بیت‌ کوین‌ ها را سریعاً بفروشند.
نمونه این اتفاق در دسامبر ۲۰۱۷ ، یعنی زمانی که قیمت بیت‌ کوین شدیداً در حال افزایش بود نیز افتاد. مردم بیشتر از همیشه بیت‌کوین نگه می‌داشتند و درنتیجه عرضه نسبت به تقاضا پیشی گرفت که منجر به سقوط بزرگ قیمت بیت‌کوین شد.
یافته دیگری که از گزارش تحلیلی موسسه Chainalysis استنباط می‌شود همبستگی مستقیم میان ارزش بیت‌ کوین و آلت‌کوین‌ها است. هر اتفاقی که برای بیت‌کوین بیفتد برای همه آن‌ها نیز می‌افتد.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location