سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال رشد موقت، نگرانی از کاهش مجدد

انتظار رشد قیمت بیت کوین (BTC) تا حوالی ۹۰۰۰ دلار را داریم اما روند کلی در دیدگاه بلند مدت همچنان نزولی است. طبق داده های BPI (شاخص قیمت بیت کوین) در مبادلاتی که در عصر دوشنبه ۲۸ اسفند انجام شد، بیت کوین با افزایش قیمت همراه بود و به بالاتر از ۸۰۰۰ دلار رسید. با ارز جو همراه شوید تا به بررسی روند بازار بیت کوین بپردازیم.

 

واکنش مثبت در مقابل اخبار منفی

اخیرا شاهد سقوط قیمت بیت کوین

با وجود اخبار منفی، این کاهش قیمت بی سابقه در هفته های اخیر دوام زیادی نداشت و قیمت مجددا به بالاتر از ۸۰۰۰ دلار بازگشت. به نظر می رسد این افزایش قیمت ناشی از واگرایی مثبت صورت گرفته در اندیکاتور RSI (شاخص قدرت وابسته) می باشد.

market analysis pt4 390x181 تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال رشد موقت، نگرانی از کاهش مجدد

البته در مقابل اخبار منفی ذکر شده خبر های همچون گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters) از شورای پایداری مالی (Financial Stability Board) که وظیقه تنظیم مقررات مالی بر اقتصاد کشورهای عضو G20 را دارد، در این افزایش قیمت بی تاثیر نبوده اند. در گزارش اعلام شده است که این شورا درخواست وضع مقررات سخت گیرانه تر بر ارز های رمزنگاری را رد کرده است.

به نظر می رسد می توانیم انتظار افزایش قیمت تا ۹۰۰۰ دلار را در کوتاه مدت داشته باشیم. در حالی که این مقاله نگارش می شود، طبق BPI (شاخص قیمت بیت کوین) قیمت کنونی بیت کوین (BTC) 8154 دلار و طبق داده های CoinMarketCap میانگین قیمت جهانی برابر ۸۲۱۹ دلار است که این قیمت نتیجه رشد ۶٫۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته می باشد.

تقاطع مرگ پیش روی قیمت بیت کوین

market analysis pt4 3 390x180 تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال رشد موقت، نگرانی از کاهش مجدد

نمودار های روزانه بیت کوین حاکی از تقاطع قریب الوقوع نمودار میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه می باشد. به این تقاطع نزولی در اصطلاح تقاطع مرگ (Death Cross) می گویند. تقاطع مرگ زمانی حاصل می شود که میانگین متحرک کوتاه مدت پایین تر از میانگین بلند مدت آن قرار گیرد. طبق نظر برخی کارشناسان، در صورت روی دادن این اتفاق با کاهش شدید قیمت تا ۲۸۰۰ دلار مواجه خواهیم شد.

توجه!

این نوشتار تنها دیدگاهی از نویسنده آن است و نباید برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرد. مسئولیت ناشی از استفاده از چنین مطالبی بر عهده کاربران گرامی است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location