video thumb

گزارش اقتصادی کنگره امریکا در مورد رمزنگاری

به گزارش ارز جو و به نقل از پایگاه خبری coindesk، موضوعات بلاکچین و رمزارز ها به طور ویژه یک فصل کامل از گزارش کمیته مشترک اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا را در سال ۲۰۱۸ (به عنوان یک ارزیابی از وضعیت اقتصادی و توصیه هایی برای سال آتی) به خود اختصاص داده اند. این نخستین بار است که نشریه سالیانه کنگره در این حد به این تکنولوژی پرداخته است. این نشریه که توسط کمیته مشترک اقتصادی کنگره تشکیل شده است، از اعضای هر دو نهاد مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است.

رمزارز ها و کنگره آمریکا

این گزارش جامع که در تاریخ ۱۳ مارس منتشر شده است به موارد متعددی از جمله پیگرد رشد قابل ملاحظه ی رمزارز ها، به ویژه با نگاه به بیت کوین و اتریوم و همچنین سبقت جستن آنها از میانگین صنعتی Dow Jones و شاخص S&P 500 اشاره می کند.

توصیه های کنگره در خصوص بلاکچین

توصیه های این گزارش احتمالا مهم‌ ترین جنبه انتشار آن است که بیان می کند فناوری بلاکچین می تواند به عنوان یک ابزار بالقوه برای مبارزه با جرائم اینترنتی و حفاظت از اقتصاد کشور و زیر ساخت های آن مورد استفاده قرار گیرد. این گزارش حاکی از آن است که با توجه به موارد استفاده بلاکچین و رمزارز ها، وضع مقررات پیرامون آنها بایستی برای قانونگذاران و تنظیم کنندگان مقررات یک اولویت به حساب آید.

نویسندگان گزارش توصیه می کنند که با توجه به طیف گسترده ی موارد استفاده و کاربرد آنها در آینده، قانونگذاران و مجامع عمومی با هر دو تکنولوژی بلاکچین و رمزارز ها بیشتر آشنا شوند.

در ادامه ی گزارش عنوان می شود:

congress comments on blockchain 220x220 گزارش اقتصادی کنگره امریکا در مورد رمزنگاری

سیاست گذاران، ناظران قانونی و کارآفرینان باید به همکاری با یکدیگر ادامه دهند تا توسعه دهندگان را مطمئن سازند که در صورت رعایت مقررات مربوطه، می توانند فناوری‌های جدید بلاکچین را به سرعت و در جهت حفاظت آمریکا از تقلب، سرقت و سوء استفاده گسترش دهند.

این گزارش اضافه می کند که تنظیم کنندگان قانون باید به هماهنگی با یکدیگر جهت تضمین تعاریف، حوزه قضایی و چارچوب های سیاسی مربوطه ادامه دهند.

در نهایت نتیجه گیری می کند که سازمان های دولتی ایالات متحده امریکا، در تمامی سطوح بایستی موارد استفاده از این تکنولوژی را مورد آزمایش و رسیدگی قرار دهند.

این گزارش تازه ترین موردی است که دولت ایالات متحده به طور جدی به موضوع بلاکچین و رمزارز ها می پردازد.

در اوایل این هفته، کمیته فرعی بازار سرمایه، اوراق بهادار و سرمایه گذاری، جلسه ای را با محوریت عرضه اولیه سکه (ICO) تشکیل دادند. این در حالی است که در ماه گذشته، جلساتی در همین رابطه متشکل از اعضای کمیته های بانکداری، مسکن و امور شهرسازی سنا و همچنین کمیته های تحقیقات، تکنولوژی و فضانوردی کنگره برگزار شده بود.