سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

گروه بیست (G20) و نتیجه نشست آن: هفت درصد افزایش قیمت بیت کوین در یک شب

در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام نتیجه نشست گروه بیست (G20) در مورد ارزهای رمزپایه، بیت کوین به یک‌باره ۷ درصد افزایش قیمت داشت. در حال حاضر، بیت کوین با قیمت ۸٫۲۵۴ دلاری معامله می‌شود. همچنین، ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه نیز با بیش از ۱۳ درصد افزایش، از ۲۷۵ میلیارد دلار به ۳۱۳٫۶ میلیارد دلار رسیده است. با ارزجو از اخبار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

بسیاری از تحلیل‌گران، اخیرا افزایش قیمت بیت کوین را به نتیجه نشست سال ۲۰۱۸ گروه بیست در بوینس آیرس آرژانتین نسبت داده‌اند. در طی این نشست، “شورای ثبات مالی” (FSB)، که بانک‌ها و شبکه‌های مالی جهانی را به عنوان نماینده ۲۰ اقتصاد عمده نظارت می‌کند، اعلام داشت که مقررات موجود در مورد ارزهای رمزپایه

در گزارش رسمی شورای ثبات مالی با اشاره به نامه “مارک کارنی”، رئیس آن و رئیس بانک مرکزی انگلستان، این چنین آمده است:

“ارزیابی اولیه شورای ثبات مالی این است که ارزهای رمزپایه در این زمان خطراتی برای ثبات مالی جهانی ندارند. با این وجود، این بازار همچنان به سرعت در حال رشد و تکامل است و این ارزیابی اولیه با توجه به این که ابزارهای رمزپایه به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند یا با هسته سیستم مالی تنظیم شده ارتباط برقرار می کنند، ممکن است تغییر کند.”

پیش از این و در چند هفته گذشته، چند تحلیل‌گر خاطر نشان کرده بودند که نشست آینده گروه بیست باعث کاهش ارزش ارزهای رمزپایه شده است. دلیل آن‌ها این بود که سرمایه گذاران پیش بینی کرده‌اند صندوق بین المللی پول گروه بیست برای مقابله با معاملات ارزهای رمزپایه اقدام به اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تری کند. سرمایه گذاران انتظار داشتند که اقتصادهای بزرگ در گروه بیست با هم همکاری کنند تا بازار تنظیم مقررات جهانی را با سیاست‌های سخت‌تر شکل دهند.

با این حال، دولت‌های گروه بیست به این نتیجه رسیده‌اند که مقررات موجود در بازار جهانی ارزهای رمزپایه را دنبال کنند. این قوانین پیش از این در مناطقی مانند ایالات متحده و ژاپن به شکلی سخت‌گیرانه اجرا شده است. قوانین موجود در بازارهای پیشرو در زمینه ارزهای رمزپایه به منظور تسهیل تقاضای به سرعت در حال رشد برای کلاس دارایی‌های در حال ظهور تنظیم شده‌اند.

البته، کنگره امریکا نیز گزارشی به تازگی منتشر کرده است که مزایایی برای ارزهای رمزپایه داشته است. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که گزارش کنگره امریکا و در پی آن، نشست گروه بیست تنها عاملان اصلی افزایش قیمت بیت کوین و ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه بوده باشند. با این وجود، بازار ارزهای رمزپایه پس از آن که بیش از یک هفته روندی کاهشی داشت، نیاز به یک انرژی خوش‌بینی و مثبت داشت تا دوباره روند صعودی به خود بگیرد.

در نتیجه، ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه از ۳۱۳ میلیارد دلار نیز گذشت. این در حالی بود که روز گذشته، این ارزش به ۲۷۵ میلیارد دلار کاهش یافته بود.

پیش از این نیز کارشناسان تاکید کرده بودند که اصلاح قیمت‌های ماه ژانویه چند ماه طول خواهد کشید، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران در اثر کاهش قیمت ارزهای رمزپایه دچار هراس و آسیب شده‌اند. در سال ۲۰۱۷، بازار ارزهای رمزپایه در مسیر منافع کوتاه مدت قرار گرفته بود. از اوایل سال ۲۰۱۸، سرمایه گذاران بازار ارزهای رمزپایه را در شرایط بسیار مختلفی تجربه کرده‌اند و برخی دلال‌ها یا افراد ضعیف‌تر، این بازار را ترک کرده‌اند.

گروه بیست (G20) و نتیجه نشست آن: هفت درصد افزایش قیمت بیت کوین در یک شب

در سال ۲۰۱۸ به شکل قابل ملاحظه‌ای در بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای رمزپایه برتر بازار، فناوری‌های جدیدی از بلاک چین به وجود آمده است. با این حال، قیمت این ارزها هنوز واکنش شدیدی به میزان پیشرفت‌هایی است که در این فضا رخ داده، نشان نداده است. این امر، به احتمال زیاد به این دلیل است که دلالان و سرمایه گذاران ضعیف چندان به فناوری‌ها علاقه مند نیستند، بلکه در پی به دست آوردن سود در کوتاه مدت می‌باشند.

در کوتاه مدت، با توجه به افزایش مستمر در شاخص غالب بیت کوین، احتمالا بیت کوین در دوره‌های ناپایداری مانند این، سلطه خود را نسبت به بازار حفظ خواهد کرد. شاخص غلبه بیت کوین در حال حاضر در حدود ۴۴ درصد است و نسبت به ماه فوریه افزایش یافته است، زیرا سرمایه گذاران بیشتر به بیت کوین به چشم یک سرمایه گذاری مطمئن نسبت به دیگر ارزهای رمزپایه نگاه می‌کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location