سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت مین (Bitmain) و مونرو: خون به پا می‌شود

بیت مین (Bitmain) و دستگاه جدید استخراج مونرو: آیا انت ماینر ایکس ۳ (Antminer X3) به درستی کار می‌کند؟

بیت مین دستگاه جدید استخراج مونرو خود را با نام “انت ماینر ایکس ۳” معرفی کرده است. با وجود تبلیغاتی که بیت مین در مورد این استخراج کننده جدید می‌کند، اما احتمال زیادی وجود دارد که انت ماینر ایکس ۳ بلا استفاده باشد. با ارزجو از همه چیز درباره استخراج ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

بیت مین به تازگی دستگاه انت ماینر ایکس ۳ را معرفی کرده است. این دستگاه استخراج یا به اصطلاح ماینینگ قرار است بر اساس الگوریتم هشینگ کریپتو نایت (CryptoNight) که در آلت کوین مونرو استفاده می‌شود، عمل می‌کند. با این وجود، اخبار منتشر شده حاکی از این است که این دستگاه احتمالا برای استخراج مونرو کارایی نخواهد داشت.

انت ماینر ایکس ۳ بر طبق توییتری که بیت مین منتشر ساخته است، در دو قیمت عرضه خواهد شد: یک عرضه در ماه می ۲۰۱۸ و با قیمت ۱۱٫۹۹۹ دلاری و عرضه دوم در ماه ژوئن و با قیمت ۷٫۵۹۹ دلاری خواهد بود. بیت مین دو عرضه اضافی را پس از دو عرضه اول خود نیز خواهد داشت که این دو فقط در هنگ کنگ ارائه خواهند شد. قیمت این دو نیز ۳٫۰۰۰ دلار و ۱٫۹۰۰ دلار خواهد بود.

اما اتفاق بزرگ در مورد انت ماینر ایکس ۳ خبری است که “ریکاردو اسپانی” داده است. ریکاردو اسپانی یکی از اعضای تیم اصلی توسعه دهندگان مونرو است. او با لینک دهی به اعلام بیت مین در توییتر خود این گونه نوشت:

“فقط جهت یادآوری، این دستگاه برای استخراج مونرو

پس از این اعلام، بیت مین نیز اعلام خود را به روزرسانی کرد. آن‌ها در توضیح محصول خود این گونه نوشتند:

” یکی از ارزهای رمزپایه مهم که از الگوریتم هشینگ کریپتو نایت استفاده می‌کند، می‌خواهد تغییراتی در الگوریتم اثبات کار (PoW) دهد. بر اساس اعلام آن‌ها، این کار به عمد برای بدون کارایی شدن تجهیزات استخراج (ریگ ماینینگ) از جمله دستگاه انت ماینر ایکس ۳ انجام می‌شود. زمانی که شما چنین دستگاهی را می‌خرید، بر روی اشتباه آن‌ها شرط بندی کرده‌اید.”

این نوشته تذکر می‌دهد که مرجوع دستگاه‌ها پذیرفته نخواهد شد.

البته لازم به ذکر است که انت ماینر ایکس ۳ برای استخراج چند ارز رمزپایه دیگر نظیر دش (Dash)، آئون (Aeon)، بایت کوین (Bytecoin) و … نیز کاربرد دارد.

بیت مین (Bitmain) و مونرو: خون به پا می‌شود

همان گونه که پیش از این در اخبار ماینینگ کوین اطلاع رسانی شده بود، در ماه فوریه امسال مونرو اعلام کرد که می‌خواهد در برابر تهدید به وجود آمدن استخرهای استخراج مونرو ایستادگی کند. آن‌ها نمی‌خواهند با دستگاه‌های ASIC استخراج انجام شود. به همین دلیل، تیم اصلی مونرو برای این کار تصمیم گرفته است که در هر سال، دو بار در الگوریتم اثبات کار خود تغییراتی اندک داشته باشد. این کار با ۲ هارد فورک در هر سال انجام می‌شود. البته، این هارد فورک‌ها برای کاربران مونرو ملموس نخواهد بود، اما تیم مونرو معتقد است که با این عمل، تجهیزات استخراج دیگر برای مونرو بدون کارایی خواهند ماند.

شرکت چهار ساله بیت مین آن گونه که در ماه فوریه اعلام شد، در سال ۲۰۱۷ بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار سودآوری داشته است. این در حالی است که شرکت انویدیا (Nvidia) که طراح و سازنده پردازنده‌های گرافیکی (GPU) است، با ۲۴ سال سابقه فعالیت و تولید انواع کارت گرافیک برای مقاصد مختلف، در سال ۲۰۱۷ به سود ۳ میلیارد دلاری رسید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location