video thumb

آیا جای بیت کوین‌‌ من امن است؟

آیا بیت کوین من در کیف پول blockchain.info امن است یا میتواند همانند ام تی گاکس Mt. Gox مورد هک قرار گیرد؟
۹ پاسخ مختلف به این سوال را در ادامه مطلب حاضر ملاحظه خواهید فرمود:
Kostas Tsakaloglou که یک وبلاگ در خصوص ارزهای دیجیتال دارد: https:/tsakf.quora.com
پاسخ داده شده در ۱۶ می ۲۰۱۶:
همیشه کلید رمز شخصی خود را از کیف پول بردارید و در یک جای امن نگهداری نمایید. همه چیز در بلاک چین میباشد، بنابراین شما میتوانید کلید شخصی را به کیف پول دیگر بصورت آنلاین یا در کامپیوتر شخصی وارد نمایید و همچنین شما میتوانید بیت کوین های خود را داشته باشید. اگر یک هکر بتواند کلید شخصی شما را از کیف پول برداشت،در این صورت بیت کوین های خود را از دست رفته بدانید.Mindaugas Karalius، علاقمند به ارز دیجیتال و کارآفرین از سال ۲۰۱۳ تا کنون
پاسخ داده شده در ۲۰ آگوست ۲۰۱۷:
ممکن است مانند هر چیزآنلاین دیگر هک شود. ولی در وهله اول مطمئن شوید که ۲ هشدار تاییدیه بصورت پیامکی و ایمیلی فعال است . در این صورت بلاک چین و مرور گر Bitcoin Block کاملا امن است.
اگر میخواهید سکه های شما بالاترین امنیت و ایمنی را داشته باشند، سخت افزار والت تروز wallet- trezor ، ledger nano و یا keepkey را نصب نمایید.
علاوه بر این، تمام ارز دیجیتال خود را در یک مکان نگه ندارید. همچنین مطمئن شوید که کامپیوتر و همه اتصالات آن امن هستند. در اکثر مواقع تقصیر خودمان است که اطلاعات کاربری ما هک میشود.

بیت کوین

Alex Coninx ،کاربر ساده بیت کوین از سال ۲۰۱۳
۹ نوامبر ۲۰۱۵:
تنها کیف پول امن مبتنی بر وب، کیف پولهای هیبریدی نظیر Strongcoin میباشد.( این فقط یک ارائه مثال است که من از گوگل ظرف ۱۰ ثانیه جستجو، پیدا کردم و من بیت کوینی آنجا ندارم) (فقط کیف پول دسکتاپ را استفاده میکنم ) و آنها آنجا هستند. بدون ورود به جزئیات فنی آنها استفاده گسترده ای از جاوا اسکریپت مینمایند تا همه عملیات امنیت در بیت کوین در مرور گر شما صورت پذیرد( براساس رمز عبور یا سایر موارد احراز هویت شما). کلید شخصی بیت کوین هرگز در وبسایت ذخیره یا منتقل نمیشود، بنابراین حتی اگر وب سایتها هک بشوند هکر قادر نخواهد بود بیت کوینی به دست بیاورد.در حقیقت آن وب سایتها میزبان کیف پول شما نیستند و فقط تمام آن چیزی که برای شما محیا میکنند این است که امکان مدیریت آنها را به شما میدهند.
Blockchain.info بصورت اساسی یک ارائه دهنده معتبر و قابل اعتماد است، اما از لحاظ نظری همچنان آسیب پذیر است همانند Mt. Gox یا دیگر کیف پولهای هک شده.

Dusan Sladecka، نویسنده فنی در زمینه صنعت ارز دیجیتال
پاسخ داده شده در ۱۱ روز قبل:
به زبان ساده هر چیزی که آنلاین یا در معرض دنیای آنلاین قرار دارد، می تواند هک شود.
اگر چه امنیت آنها واقعا خوب است (من نمی دانم) و احتمالا برای آنها واقعا مشکل است که کلید شخصی شما را از blockchain.info سرقت نمایند ، بهتر است که سخت افزاری را جهت حمایت از کلید شخصی خود استفاده نمایید.
سخت افزارهای کیف پول کلید شخصی شما را در معرض دنیای آنلاین قرار نمیدهند(حتی برای کامپیوتر شخصی خودتان) و خود دستگاه توسط یک پین PIN که تقریبا هک آن غیر ممکن است، پشتیبانی میشود.
برندهای معروف در حوزه کیفهای پولی سخت افزار عبارتند از Trezor, Ledger, Keepkey و… من خودم شخصا Trezor را استفاده میکنم زیرا واقعا قابل اعتماد است ولی تا آنجا که میدانم هر کدام از این سه سخت افزار از کیف پولهای آنلاین امن تر هستند.
اگر میخواهید وبسایت محصولات شخصی را ببینید به لینکهای ذیل مراجعه نمایید:
• Trezor – Trezor Hardware Wallet | The original & most secure bitcoin wallet. and Trezor Wiki
• Ledger – Ledger – Hardware wallets – Securing your crypto assets
• Keepkey – KeepKey: The Simple Bitcoin & Cryptocurrency Hardware Wallet

 

بیت کوین

Michael Johnson، مدیر فناوری اطلاعات در Don Hummer Trucking
پاسخ داده شده در ۹ جولای ۲۰۱۴
کیف پول کاغذی که در سیستم کامپیوتری ایجاده شده است و هرگز فضای اینترنتی را لمس ننموده، تنها شیوه امن ذخیره بیت کوین میباشد.

Luc Sr
پاسخ داده شده در ۳ مارس ۲۰۱۷
blockchain.info تنها نسخه خصوصی رمز ارز دیجیتال شما را دارد و می‌بایست از Mt. Gox. امن تر باشد. هرچند که همیشه این ریسک وجود دارد که در صورت ورودآنلاین شما به سیستم، عملیات ارز دیجیتال شما توسط هکرها مورد سواستفاده قرار گیرد.
Morton Gelt، مؤسس AI Decentralized در سال ۲۰۱۷
پاسخ داده شده در سپتامبر ۲۰۱۷
برای اینکه آن یک کیف پول آنلاین است، بنظر من امن نمی‌باشد. البته بدین معنی نیست که هک شده است ولی به هر حال احتمال هک آن بالا خواهد بود.
برای انجام امور تجاری، خوب است که مقدار کمی ارز دیجیتال را استفاده نمایید. بنابراین اکیدا توصیه میشود که هر چیز جدی را بصورت آفلاین استفاده نمایید.
Mt. Gox یک حرفه داخلی ، توسعه ناموزون نرم افزاری و یک شیوه تجاری احم

 

قانه بود . من فکر نمیکنم چیزی مانند Mt. Gox مجددا به وجود آید.

Vishal Rao، کارمند جنرال الکتریک
پاسخ داده شده در ۱۱ جولای ۲۰۱۴
البته که می‌تواند هک شود . بیت کوین شما هرگز ۱۰۰٪ امن نخواهد بود، اما من هرگز حتی نمی توانم آشنایان را به استفاده از Bitcoin Block Explorer یا Blockchain.info ترغیب نمایم؛ زیرا هدف بزرگی برای هکرها است.
شما باید بیت کوین خود را در مکانی قرار دهید که فقط شما از آن خبر دارید.

Bernat Fages، LTC & BTC
پاسخ داده شده در ۲ جولای ۲۰۱۴
با نوجه به اطمینان از یک موجودیت خارجی و متمرکز، هرگز نمیتوان به صورت کاملاً امن در نظر گرفته شود.