video thumb

دریافت رایگان نرم افزار به ازای استخراج ارزهای دیجیتال از دستگاه شما !

هیچ چیز مجانی نیست، مخصوصا در اینترنت.

شما حاضرید بابت استفاده از خدمات (پولی)، هزینه پرداخت نکنید اما در عوض اجازه بدهید با منابع شما استخراج ارز دیجیتال انجام بشود؟

اکثر وب سایت ها از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند و امیدشان به همین راه است، اما انگار به تازگی روش تازه ای ابداع شده: ماینینگ ارز دیجیتال با استفاده از سیستم کاربران‌شان.

اخیرا یک نرم افزار زمان بندی یا تقویم کامپیوتری تحت نام (Calendar2)، از این ایده استفاده کرده و در صورت اجازه کاربر با سیستم آنها استخراج

البته از گزارش کاربران معلوم است، این برنامه چندان به وعده خود عمل نکرده و اپ‌استور باید آن را حذف کند.

استخراج ارزهای دیجیتال یا ماینینگ

اخیرا هکرها راه تازه ای را برای کسب درآمد میلیونی پیدا کرده اند: استخراج ارز دیجیتال با سیستم دیگران، آن هم به طور پنهانی و بدون رضایت آنها. از این رو، چند ماهی است ماینینگ ارز دیجیتال به یکی از بزرگترین خطرهای دنیای ارز دیجیتال تبدیل شده است.

البته، ظاهرا اپل هیچ مشکلی با این قضیه ندارد، چرا که توسعه دهنده این نرم افزار (Qbix) پیش از شروع از کاربران اجازه می گیرد.

نرم افزار مذکور، نسبت به تقویم خود سیستم عامل مک، قابلیت های بیشتری دارد. هزینه استفاده از آن علاوه بر پرداخت های درون برنامه ای، در هر ماه ۰٫۹۹ دلار و در کل ۱۷٫۹۹ دلار است. البته به تازگی یک ویژگی پیش فرض به آن افزوده شده که در ازای استخراج مونرو به کاربران اجازه استفاده از قابلیت های غیر رایگان را میدهد.

اما  (Calendar2)، دو اشکال جدی دارد:

اول اینکه، وقتی کاربران تصمیم بگیرند از استخراج انصراف بدهند، برنامه به کار خود ادامه می دهد.

مشکل دوم این است که (Calendar2)، بیشتر از حدی که باید از قدرت پردازش سیستم کار می کشد.

یکی از کاربران این برنامه در توییتر نوشته است:

از CPU سیستم من استفاده ۲۰۰ درصدی داشت! تا وقتی که متوجه شدم و برنامه را پاک کردم… از اپ‌استور انتظار نداشتم این برنامه را تایید کند!

گریگوری مگاراشک بنیان گذار Qbix ، (شرکت توسعه دهنده Calendar2) در پاسخ به این گزارش ها اعلام کرده که با توجه به حجم مشکلاتی که پیش آمده قصد دارد قابلیت استخراج مونرو را از برنامه خود حذف کند. او در صحبت های خود به مشکلاتی اعم از کد سورس استخراج کننده مذکور، باگ اجرای دستور استخراج و به طور کلی این موضوع اشاره کرده است که به پردازش مبتنی بر اثبات کار علاقه ندارد.

هم اکنون قابلیت استخراج از این برنامه حذف شده، اما یک سوال همچنان باقی مانده است: آیا اپ‌استور با انتشار چنین اپلیکیشن هایی موافق خواهد بود یا خیر؟