video thumb

وزیر ارتباطات: مسئولان درباره ارزهای دیجیتال باید آگاهی بیشتری داشته باشند

موضوع ارزهای دیجیتال

«محمدجواد آذری جهرمی» در این نشست با انبوه سوالات خبرنگاران درباره ارز دیجیتال روبرو بود و سعی کرد این موضوع را کمی بیشتر شفاف‌سازی کند. به گفته او فراخوان اولیه توسط وزارت ارتباطات و پست‌بانک به عنوان متولی ارز دیجیتال بومی داده شده و کارشناسان حاذق و ماهر این حوزه در اوایل سال آینده شناسایی و معرفی می‌شوند تا در کنار یکدیگر برنامه‌ای مدون برای ساخت ارز دیجیتال بومی را طراحی کنند:

«موضوع ارز به بانک مرکزی دخل دارد اما زمانی که پسوند دیجیتال به آن اضافه می‌شود، بحث ارز دیجیتال به میان می‌آید که آن را به فناوری اطلاعات و ارتباطات ربط می‌دهد. بارها تاکید داشته‌ایم که دانش مسئولان در این حوزه با کم و کاستی روبروست و از همین رو در وزارتخانه تصمیم گرفتیم که دستگاه‌ها و عوامل اجرایی مربوط به این موضوع، درباره مباحث مختلف فین‌تک‌ها و ارزهای دیجیتال آگاهی کامل و به‌روزی داشته باشند.»

جهرمی خبر می‌دهد که فراخوان‌های لازم از طریق پست بانک برای تولید ارز بومی دیجیتال داده شده و قرار است کارشناسان گوناگون مختلف این سازمان با همکاری بانک مرکزی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط زوایای مختلف ارز دیجیتال و عرضه آن در کشور را بررسی کنند. او خبر می‌دهد که بیت کوین و موارد مشابه دارای زوایای فنی، اقتصادی و حتی فقهی هستند که همگی باید توسط کارشناسان سنجیده شود تا مدل نمونه اولیه در سال آینده بتواند رونمایی شود.

وزیر ارتباطات پیش‌تر از عقیده خود درباره دگرگونی سیستم‌های اقتصادی و حاکمیتی و حتی سیاسی در جهان بعد از گسترش و توسعه ارزهای دیجیتال گفته بود و تاکید کرده بود که این مساله می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.