video thumb

شبکه‌های اجتماعی روسی، بیت‌ کوین را می‌پذیرند!

طبق گزارشات اخیر، هم‌اکنون پرداخت با بیت‌ کوین در پلتفرم دو شبکه اجتماعی روسی ممکن است!

«Vkontakte»، و «Odnoklassniki» بین روسی زبانان طرفداران زیادی دارند! در واقع وی‌کی، و ادنوکلاسنیکی اپلیکیشن محبوب روس‌ها هستند.

اخیرا اعلام شده است که امکان پرداخت از طریق بیت‌ کوین برای تبلیغات به پلتفرم این دو شبکه افزوده شده، و بزودی پرداخت‌ به توسعه دهندگان و شرکای هر دو شبکه در قالب ارز دیجیتال خواهد بود.

پرداخت‌های بیت‌ کوین و بیت‌ کوین‌ کَش از طریق بیت پی، تکمیل خواهد شد

پرداخت بیت کوین و بیت کوین‌کش هر دو شبکه‌ی «Vkontakte»، و «Odnoklassniki» از طریق یک پلتفرم مشترک تحت نام مای تارگت (Mytarget) انجام خواهد شد. عملیات پرداختی این تراکنش ها با عبور از نظارت Mail.ru Group، و توسط خدمات رسان بیت‌پی تکمیل خواهد شد. پرداخت به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها، و پلتفرم‌های مرتبط تا اطلاع ثانوی در قالب پول فیات انجام خواهد شد، اما در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک این پرداخت ها نیز به ارز دیجیتال تغییر کنند.

شبکه‌های اجتماعی روسی، بیت‌ کوین را می‌پذیرند!

طبق آمار الکسا، در حال حاضر وی‌کی در رتبه‌ی هجدهم ۵۰۰ وب‌سایت پر مراجعه دنیا قرار دارد. کاربران این شبکه اجتماعی غالبا روسی هستند، اما این شبکه در بلاروس، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، استونی، لتونی و اوکراین نیز طرفداران زیادی دارد. البته، سال گذشته وی‌کی در کی‌یف (پایتخت اوکراین) فیلتر شد. تعداد کاربران این شبکه، در حدود ۴۷۰ میلیون نفر گزارش شده و درآمد سال ۲۰۱۷ آن در حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

بنیان گذار وی‌کی همان پاول دوروف معروف، یا موسس تلگرام است. تاریخ تاسیس Vkontakte به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد.

به گزارش گروه mail.ru:

پرداخت تبلیغات روی پلتفرم مای‌تارگت و سایر شبکه های مرتبط از طریق بیت کوین و بیت‌ کوین‌ کش ممکن است. در آینده نزدیک، درآمد صاحبان این شبکه ها و اپلیکیشن‌ها می‌تواند در قالب ارز دیجیتال باشد.

علاوه بر وی‌کی، و ادنوکلاسنیکی، شبکه اجتماعی کوچک « Moi Mir »، اپلیکیشن مسیر یاب متن باز (maps.me) و همچنین پیام رسان ICQ، زیر مجموعه های این شرکت اینترنتی هستند.

 تسهیل کسب و کار از طریق ارزهای دیجیتال

گروه mail.ru، در مصاحبه ای اعلام کرد:

ما استفاده از دو ارز دیجیتال بیت کوین و بیت کوین‌ کش را توسعه خواهیم داد. شرکت mail.ru برای آن‌هایی که هم‌اکنون در حوزه ی ارزهای دیجیتال حضور داشته و کار می‌کنند، روش های ساده تری فراهم آورده است.

شبکه‌های اجتماعی روسی، بیت‌ کوین را می‌پذیرند!

دیمیتری سرگوف، مدیر اجرایی این شرکت است. به گفته او، پرداخت‌هایی که در قالب ارزدیجیتال هستند، حداکثر امکانات و فرصت را برای توسعه کسب و کار شرکاء  mail.ru، به ارمغان می‌آورد.

چنین مساله ای باعث می‌شود که روسیه قدم بزرگی در عرصه ارزهای دیجیتال بردارد.

نزدیک به ۸۵ درصد از کاربران روسیه از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. Qiwi، یک خدمات رسان پرداختی در روسیه است و حدود ۱۷٫۲ میلیون کیف پول دارد. Qiwi یکی دیگر از زیر مجموعه های  Mail.ru به شمار می‌رود.

نمایندگان Qiwi با تشکیل یک کارگروه ویژه، در حال طرح‌ریزی یک‌سری پیشنهاد هستند تا در لایحه‌ی(دارایی‌های دیجیتال) که از سوی وزارت اقتصاد مطرح شده، اصلاحاتی ایجاد کنند. در جریان جلسه اخیر این گروه در وزارت توسعه اقتصادی، و در راستای معرفی معافیت مالیاتی بر سود و درآمد حاصل از معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال، پیشنهاداتی مطرح شد.

شورای وزراء روسیه، تمام پیشنهادات موجود را بررسی نموده، و برای حل اختلاف میان نهادهای مربوطه، تدابیری خواهد اندیشید.

از دولت روسیه انتظار می‌رود که اصلاحات قانون جدیدی که توسط مقامات دیگر، شرکت‌ها و نمایندگان جامعه ارزهای دیجیتال ارائه می‌شوند را مورد تنظیم و بررسی قرار دهد.

منبع: news.bitcoin