video thumb

تمام دلایل نوسانات دو سال اخیر بیت کوین

سال ۲۰۱۷ میلادی برای بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال سال فوق العاده صعودی بود. بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و حتی ریپل در سالی که گذشت هر کدام چندین برابر رشد قیمت را تجربه کردند. 

برای برخی از تازه کارها اما این سال و سال جدید خیلی تلخ بود. برای آن‌ها تا اواسط دسامبر همه چیز خوب پیش می‌رفت و برخی از سرمایه گذارانی که با قیمت‌های بالا بیت کوین خریده بودند، با رویای ثروتمند شدن برای رسیدن سال جدید میلادی لحظه شماری می‌کردند.

اما برای کسانی که بیش از یکسال بالا و پایین قیمت بیت کوین را به خوبی دیده اند، سقوط اخیر خیلی تعجب برانگیز نیست.

روزهایی مانند این روزها که بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت افت شدیدی کرده بود، در تاریخ این ارز دیجیتال کم نیستند. چند ماه پیش که بیت کوین پس از رسیدن به ۵۰۰۰ دلار تا ۳,۶۰۰ دلار سقوط کرده بود، همه منتظر رسیدن دوباره آن به ۵,۰۰۰ دلار بودند. امروز هم همه منتظر رسیدن دوباره بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار هستند.

کمی هم واقع بین باشیم، برای بیت کوینی که هنوز کاربرد چندانی از آن مشاهده نمی‌شود، قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار کم نیست.

تمام دلایل نوسانات دو سال اخیر بیت کوین

اگر بیت کوین را یک ماشین در حال حرکت در نظر بگیریم، امنیت، کاربرد (پذیرش)، سرعت تراکنش‌ها و کارمزدهای پایین چهار چرخ این ماشین هستند. در حال حاضر بیت کوین فقط روی چرخ امنیتش حرکت می‌کند و البته صاحب آن یعنی سرمایه گذاران هنوز هم به ماشین قدرتمندشان ایمان دارند و نمی‌خواهند آن را رها کنند. مکانیک‌های بیت کوین تمام تلاششان را خواهند کرد; فقط کافی ست که صاحب آن به اعتقادش پایبند بماند.

چند روز پیش تصویر جالبی در توییتر منتشر شد که در آن به علت تمام نوسانات مثبت و منفی بیت کوین اشاره شده بود. ما این تصویر برای شما عزیزان ترجمه کردیم تا اتفاقات یک سال اخیر پادشاه ارزهای دیجیتال را بهتر درک کنید.

بالا و پایین های بیت کوین در این تصویر با تصمیم ناگهانی یکی از توسعه دهندگان بیت کوین بر فروش تمام بیت کوین‌هایش شروع می‌شود و تا چند هفته پیش (۵ اسفند ۹۶) که یکی از نهنگ‌های بازار ۹۶,۰۰۰ بیت کوین خرید ادامه یافته است.

تمام دلایل نوسانات دو سال اخیر بیت کوین