video thumb

جوانان رومانی، طرفدار سرسخت ارزهای دیجیتال هستند!

طبق نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی اخیر، جوانان رومانی علاقمند به پرداخت از طریق بیت کوین هستند.

بیش از نیمی از جمعیت شهرنشین رومانی فناوری ارز دیجیتال را می‌شناسند، و ۶۰ درصد از گروه سنی زیر ۴۰ سال این فناوری را آینده‌ی روش های پرداختی می داند.

اخیرا شرکت (Isense Solutions) یک نظرسنجی انجام داده، و بر اساس نتیجه آن، نیمی از جوانان رومانی مایل به پرداخت از طریق کوین های دیجیتال هستند. در واقع این نتایج نشان دهنده آگاهی روز افزون مردم رومانی از حوزه ارزهای دیجیتال است.

اکثر شهروندان مایلند از فرصت هایی که بواسطه این فناوری ایجاد می شود، نهایت استفاده را ببرند.

نظر سنجی (Isense Solutions) به صورت اینترنتی و از طریق پلتفرم  Research Romania انجام شد. ۵۰۰ نفر از کاربران اینترنت (گروه سنی ۱۸ الی ۶۵ سال) در این نظرسنجی شرکت کرده بودند.

۱۷ درصد از جمعیت رومانی قصد خرید ارز دیجیتال دارند

جوانان رومانی، طرفدار سرسخت ارزهای دیجیتال هستند!

بنابر نتایج این نظرسنجی، ۵۷ درصد از مردم رومانی در مناطق شهری کشور، درباره فناوری نوین ارزهای دیجیتال شنیده اند و با آن آشنایی دارند.

نزدیک به یک سوم آن‌ها، بر این باورند که ارز دیجیتال، پول آینده است. ۱۷ درصد از شرکت کنندگان نیز با اطمینان گفته اند که به زودی و نهایت تا سال آینده ارز دیجیتال خواهند خرید. ۸ درصد باقی مانده نیز طی ۱۲ ماه گذشته، اقدام به خرید کرده‌اند.

ترایان نستز، از اعضاء کادر مدیریتی شرکت (Isense Solutions) است. او می‌گوید:

توسعه و پیشرفت سریع عرصه دیجیتال، منجر به گذر تمام حوزه ها از مرز محدودیت شده است. امروزه یک ابزار پرداختی که حد و مرز (جغرافیایی) نمی شناسد، پیوسته محبوب تر می شود، و این اصلا عجیب نیست!

نظر سنجی اخیر نشان می‌دهد که مردم رومانی به حوزه ارزهای دیجیتال علاقمند شده اند و می خواهند همگام با این فناوری پیش رفته و از فرصت های موجود استفاده کنند.

او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که موضوع ارزهای دیجیتال هم‌چنان یک حوزه ی حساس بشمار رفته و مقررات زیادی برای آن تعیین نشده است:

به همین دلیل تعاملات باید با آموزش و اطلاع رسانی صحیح به مصرف کنندگان مطابقت داشته باشند.

بیش‌تر از یک سوم به ارزهای دیجیتال اعتماد دارند…

طبق آمار حاصل، اکثر کسانی که (۴۴ درصد) با فناوری ارزهای دیجیتال آشنایی دارند، مایلند از آن به عنوان یک روش پرداختی استفاده کنند. در این حین، ۳۵ درصد از آن ها میگویند که به این فناوری اعتماد دارند.

لازم به ذکر است که جوانان، علاقه و شور بیشتری نسبت به فناوری جدید ارزهای دیجیتال از خود نشان داده اند.

جوانان رومانی، طرفدار سرسخت ارزهای دیجیتال هستند!

در مورد محبوبیت ارزهای دیجیتال مختلف نیز آماری به دست آمده است.

نیمی از جمعیت شهرنشین رومانی اسم بیت کوین را شنیده اند، ۱۹ درصد از آنها با بیت کوین‌کش آشنایی دارند. این آمار در مورد اتریوم یازده درصد، لایت کوین ۱۰ درصد، و اتریوم کلاسیک ۷ درصد است.

رومانی هم مثل بقیه کشورهای جنوب شرق آسیا، سواد تکنولوژیکی بالایی دارد. از این رو، تعجبی ندارد که مردم آن ارزهای دیجیتال را با آغوش باز بپذیرند.

برای کسب و کارهای مرتبط با ارز دیجیتال، فرصت هایی در این کشور فراهم آمده است: برای نمونه،  ماینینگ.  هزینه برق در رومانی پایین است. (هر کیلووات بر ساعت برق مصرفی، کمتر از ۰٫۱۴ دلار) پس با وجود برق ارزان و نبود مقررات سخت، رومانی کشور خوبی برای ماینرها است…

اخیرا اعلام شده که یک شرکت کانادایی قصد دارد در شرق رومانی یک مرکز مجهز ماینینگ با ظرفیت استفاده از انرژی بادی تاسیس کند.

منبع: news.bitcoin