video thumb

Coincheck از قربانیان حادثه هک، جبران خسارت می کند

Coincheck ، صرافی هک شده ژاپنی، آماده است تا خسارت وارد شده به مشتریان (هک رمزارز NEM والت های این صرافی) را از هفته آینده جبران کند و خدمات دهی خود را از سر گیرد. این صرافی با دو هشدار در مورد بهبود شرایط خدماتش از طرف سازمان قانون گذاری مالی ژاپن روبرو شده که ممکن است منجر به توقف تراکنش برخی رمزارز ها به دلایل امنیتی شود.

شروع بازپرداخت از هفته آینده توسط Coincheck

به گزارش ارز جو و به نقل از Nikkei، این صرافی بزرگ ژاپنی روز پنج شنبه اعلام کرد که درصدد جبران خسارت مشتریان آسیب دیده در حادثه هک، از هفته آینده است. کارگزاری در ۲۶ ژانویه هک شد و حدود ۵۸ میلیارد ین ژاپن (معادل ۵۵۰ میلیون دلار آمریکا) از رمزارز NEM که در اختیار تقریبا ۲۶۰ هزار نفر از مشتریانش بود را، از دست داد. این حادثه شرکت را مجبور کرد تا تقریبا تمامی خدمات خود را متوقف کند.

مطابق با آنچه COO Yusuke Otsuka گفته است، برنامه بازپرداخت این صرافی، در راستای اطلاعیه ماه فوریه این شرکت است. این صرافی پیش تر وعده داده بود که ۸۸.۵۴۹ ین ژاپن به ازای هر NEM، و در مجموع ۴۶ میلیارد ین، به مشتریانی که از حساب آنها سرقت شده است خواهد پرداخت. با این حال،‌ عده ای از مشتریان این تصمیم را به باد انتقاد گرفته و خواستار جبران کامل خسارت ها شدند.

همچنین، این کارگزاری بازپرداخت ها را با ین ژاپن انجام خواهد داد و نه به وسیله رمزارز ها، و این وجوه از هفته آینده به حساب کاربری مشتریان واریز خواهد شد. در همین حال، پرونده شکایات متعددی از این کارگزاری توسط مشتریان هک شده، که خواهان بازگشت رمزارز های خود هستند، ثبت شده است.

گزارشات از چگونگی هک رمزارز NEM

coincheck after nem attack 2 331x220 Coincheck از قربانیان حادثه هک، جبران خسارت می کند
https://365itsolutions.com

طبق گزارش Oricon، تحقیقات گروه کارگزاران ژاپن (NEC) و پنج شرکت امنیتی مالی نشان می دهد که «علت نشت اطلاعات، بدافزار هایی روی رایانه کارکنان بوده است که از طریق ایمیل دریافت شده اند».

Otsuka توضیح داد که چندین کارمند Coincheck ایمیل های مخرب دریافت کرده بودند.

به گزارش Nikkei، با کلیک روی لینک آلوده، ویروس گسترش یافته و منجر به سرقت NEM شده است.

با این حال، COO فاش نکرد که آیا ایمیل ها از خارج از کشور بوده و یا از داخل ژاپن ارسال شده است. خبرگزاری ها از قول او گفته اند: «ما در حال بررسی هستیم و من نمی توانم این موضوع را فاش کنم». او با تأکید بر این که رمزارز ها در کیف پولی فریز شده اند، بیان کرد:

به منظور جلوگیری از حملات مجدد، ما شبکه داخلی خود را بازسازی کرده ایم و به طور مداوم مورد بازبینی قرار می دهیم. سرور ها در محیط های جدید بازسازی شده اند و رایانه ها را به طور کامل تعویض کرده ایم.

دستورالعمل های بهبود دهنده FSA

پس از هک، سازمان خدمات مالی ژاپن (FSA) بلافاصله مسئولین Coincheck را برای توضیح وضعیت احضار کرد و برای بهبود شرایط کسب و کار، این کارگزاری را تحت فشار قرار داد. روز پنجشنبه، سازمان دستوراتی برای بهبود شرایط به کارگزاری های دیگر نیز داد و برای شش کارگزاری دیگر به خاطر محافظت ضعیف از مشتریانشان مجازات هایی تعیین کرد.

coincheck after nem attack 3 390x205 Coincheck از قربانیان حادثه هک، جبران خسارت می کند

 

 

Sankei Shimbun از قول Otsuka در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در راستای عمل به دومین مصوبه بهبود دهنده، ما به بررسی بنیادی سیستم مدیریت می پردازیم و محتویات را بررسی و گزارش خواهیم داد». وی همچنین تأکید کرد: «ما معتقدیم، همچنان قادر به ارائه خدمات خواهیم بود».
Otsuka افزود: «از نیمه دوم سال گذشته که ارزش بازار رمزارز ها و شمار کاربران افزایش یافته است، تجارت ما نیز گسترش یافت». مدیر عامل شرکت Koichiro Wada اعلام کرد:

ما پرسنل کافی برای بخش امنیت اطلاعات نداشتیم… با شناخت و استخدام شرکت هایی در این زمینه، سعی داریم این بخش را تقویت کنیم تا دیگر شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

Nikkei با این توضیح که: «Coincheck به تدریج و با امنیت بالا، به حوزه تجارت رمزارز ها بازخواهد گشت»، اعلام کرد که کارگزاری برنامه هایی برای شروع مجدد خدمت رسانی خود از هفته آینده دارد.