video thumb

کاهش ده درصدی قیمت بیت کوین بدلیل شایعه هک صرافی Binance

بیت کوین بدلیل شایعاتی مبنی بر هک شدن بایننس (Binance

واکنش های به هک Binance در شبکه های اجتماعی

یکی از کاربران در صفحه رسمی Reddit صرافی بایننس (Binance) نوشته است : “چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟! تمام آلت کوین های من به صورت خودکار طبق نرخ بازار فروش رفته است و من فقط بیت کوین در حسابم دارم!” همچنین یکی دیگر از کاربران نوشته: “این اتفاق به دلیل هک شدن حساب های کاربری است یا برای ربات های بایننس مشکلی پیش آمده؟”

binance hacked 390x220 خبر فوری: کاهش ده درصدی قیمت رمزارز بدلیل شایعه هک صرافی Binance

اظهار نظر مسئولان صرافی Binance

به دنبال این قبیل اظهار نظرها، یکی از مسئولان این صرافی اعلام کرده است که برداشت از حساب ها تا اطلاع ثانوی مسدود می شود. وی همچنین به قربانیانی که تا این لحظه شناسایی شده اند اشاره کرد و گفت تمامی آن ها از کلید های API ثبت شده استفاده می کردند.

این کلید های API یک رابط کاربری برنامه نوسی برای سایت ها می باشند. کلید های API صرافی بایینس (Binance) عموما توسط ربات های مبادله گر و همچین برای اتصال به حساب از طریق تلفن همراه ویا برنامه های تحت دسکتاپ مورد استفاده قرار می گیرد. بایننس خبر هک شدن زیرساخت مبادلاتی خود را به شدت تکذیب می کند.

سخنگوی این صرافی اعلام کرد: “ما در حال بررسی گزارشات رسیده مبنی بر رخ دادن مشکلاتی برای موجودی حساب تعدادی از کاربران هستیم. در حالی که من به شما گزارش می دهم، تیم ما هوشیارانه در حال بررسی مشکلات پیش آمده است.

گزارشات تایید شده فعلی حاکی از آن است که قربانیان تنها شامل کسانی هستند که از کلید های API ثبت شده (انجام مبادلات توسط ربات ها ویا فعالیت های دیگر) استفاده می کردند.  ۹۸% درصد از رمزارز های برتر در سایت coinmarketcap نیز تحت تاثیر این خبر، حالت ریزشی را تجربه کردند.

برای اطلاع از قیمت های لحظه ای انواع ارزها ی دیجیتالی می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید.