video thumb

دریافت ویزای تاجیکستان به راحتی و در کمتر از نصف روز

ویزای تاجیکستان یکی از ویزاهایی است که برای ایرانی‌ها به راحتی قابل دسترس است. تاجیکستان در آسیای میانه و در شمال افغانستان قرار دارد و با آب و‌ هوای کوهستانی در ارتفاعات مختلف، مناظر دیدنی بسیاری را برای جذب گردشگران به وجود آورده است. فرهنگ مردم تاجیکستان بسیار غنی است و توانایی برقراری ارتباط کلامی بین ایرانی‌ها و تاجیک‌ها، سفر به این کشور را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

اخذ ویزای تاجیکستانویزای تاجیکستان

برای سفر به تاجیکستان و گرفتن ویزای این کشور، بسته به نوع ویزا، راه‌های گوناگونی وجود دارد. ویزای گردشگری (T)، ویزای سرمایه‌گذاری (C)، ویزای کاری (M)، ویزای بازرگانی (K و ویزای تحصیلی (O-1 و O-2) از انواع ویزاهای تاجیکستان است که از طریق سفارت تاجیکستان به مردم سایر کشورها داده می‌شود.

تنها ویزایی که به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به سفارت در دسترس ایرانی‌ها و سایرملیت‌ها قرار دارد، ویزای توریستی تاجیکستان است. برای گرفتن ویزای تاجیکستان و سفر به این کشور، می‌توانید به صورت الکترونیکی درخواست خود را اعلام کنید. با ویزای تاجیکستان می‌توانید ۴۵ روز در این کشور، به بازدید و گردش مشغول باشید، اما نمی‌توانید این مدت را تمدید کنید.

ویزای تاجیکستان

همچنین سیستم OVIR که سیستم ثبت‌نام و احراز هویت اتباع خارجی در تاجیکستان است، تنها برای مسافرانی که حداکثر ۳۰ روز در این کشور اقامت کنند، نیاز به تکمیل و ارائه مدارک شناسایی وجود ندارد. اما برای اقامت بیش از ۳۰ روز در این کشور، علاوه بر داشتن ویزای تاجیکستان، باید سیستم OVIR تکمیل شود و مدارک شناسایی مورد نیاز به اداره مهاجرت تاجیکستان ارائه شود.

ثبت نام الکترونیکی ویزای تاجیکستان

ویزای تاجیکستان

 

ویزای الکترونیکی تاجیکستان، مجوز رسمی برای ورود به این کشور است که از اول ژوئن سال ۲۰۱۶ از طریق وب‌سایت ثبت‌نام ویزای تاجیکستان در دسترس همه قرار دارد. ویزای الکترونیکی تاجیکستان تنها با اهداف گردشگری و کسب و‌ کار قابل صدور است و برای سایر انواع ویزاها، باید به سفارت این کشور مراجعه شود.

برای اخذ ویزای تاجیکستان نیاز به واسطه آژانس‌های مسافرتی نیست و هر شخصی خودش می‌تواند این ویزا را از طریق وب‌سایت رسمی آن درخواست کند. همچنین برای پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا، می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت بین‌المللی ارزجو این پروسه را به اتمام برسانید. اگر می‌خواهید به صورت دسته‌جمعی یا خانوداگی سفر کنید، باید برای هر یک از مسافران، به صورت جداگانه فرم را تکمیل کنید. برای آشنایی با مراحل ثبت‌نام و درخواست ویزای تاجیکستان، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل درخواست الکترونیکی ویزای توریستی تاجیکستان

۱. به سایت e-visa بروید و در اولین مرحله، دکمه قرمز رنگ Start را کلیک کنید. پس از مشاهده فرم ورود مشخصات فردی، به تمام سوالاتی که با ستاره قرمز مشخص شده‌اند، به‌ترتیب پاسخ دهید. برای مشخص شدن ملیت‌تان، نام ایران که به صورت Islamic republic of) Iran) نوشته شده را انتخاب کنید و پس از آن برای Applicant type گزینه individual (فردی) را ثبت کنید.

GBAO Permit مجوزی است که برای سفر به استان خودمختار بدخشان کوهستانی گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید به این منطقه از تاجیکستان هم سفر کنید، باید این مجوز را دریافت کنید. در غیر این صورت، گزینه No را علامت بزنید. برای مورد Purpose of visit type (هدف از سفر) گزینه Tourism و در مقابل Purpose of visit گزینه Tourism Vacation را انتخاب کنید. در این حالت به صورت اتوماتیک، ورود شما به صورت فردی و به‌مدت حداکثر ۴۵ روز خواهد بود.

مراحل ویزای تاجیکستان

 

در بخش دوم از سوالات، باید مشخصات فردی خود را عینا مطابق پاسپورت معتبر خود وارد کنید. شماره تلفن، آدرس محل سکونت در ایران و آدرس ایمیل‌تان را به دقت و به انگلیسی تایپ کنید. در بخش سوم از سوالات باید مشخصات پاسپورت خود، شامل نوع که Passport است و شماره آن، تاریخ صدور و تاریخ انقضا را وارد کنید.

در بخش نهایی فرم، تاریخ ورود به تاجیکستان و محل اقامت (هتل) خود را وارد کنید. اگر درباره رزرو کردن هتل و پرداخت هزینه آن کمک می‌خواهید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۲. مرحله دوم، ورود تصاویر مدارک مستند شما است و تنها مدرکی که حتما باید تصویر آن را آپلود کنید، تصویر پاسپورت شما است. فایل عکس پاسپورت باید در یکی از فرمت‌های معتبر عکس ذخیره شود و اندازه فایل آن حداکثر ۱ مگابایت باشد. اضافه کردن مدرک‌های دیگر اختیاری است و امکان آپلود آن‌ها هم در همین صفحه وجود دارد.

ویزای الکترونیک تاجیکستان

۳. در مرحله سوم، فرم مشخصات را که در دو مرحله قبل تکمیل کرده‌اید برای مشاهده، ویرایش و تایید مشاهده می‌کنید. اطلاعات ورودی با دقت مطالعه کنید و اگر نیاز به اصلاح آن بود به مراحل قبل برگردید. در غیر این صورت، به مرحله بعد بروید.

 

۴. وقتی به مرحله چهارم می‌رسید، فرم تقاضای شما تکمیل شده است و تنها مرحله باقی مانده، پرداخت هزینه درخواست ویزای تاجکستان است. هزینه‌ای که باید پرداخت کنید به صورت یک رسید برای شما به آدرس ایمیلی که در مرحله اول وارد کرده‌اید، ارسال شده است. به خاطر داشته باشید که تا زمانی که پرداخت خود را تکمیل نکنید، درخواست شما در همین مرحله و به صورت ناتمام باقی خواهد ماند.

هزینه ویزای تاجیکستان

 

برای پرداخت هزینه ویزای تاجکستان سه راه وجود دارد. پرداخت با ویزا کارت، پرداخت با مستر کارت یا پرداخت با American Express که هر سه از راه‌های پرداخت‌های بین‌المللی معتبر به حساب می‌آیند. کارشناسان ما در ارزجو در کوتاه‌ترین زمان ممکن و فقط با یک تماس، پرداخت هزینه ویزا را برای شما انجام می‌دهند و مرحله نهایی درخواست، با ورود اطلاعات پرداخت به پایان می‌رسد.

هزینه صدور ویزای تاجیکستان

هزینه‌های کنسولی سفارت جمهوری تاجیکستان در تهران برای شهروندان ایرانی به شرح زیر است:

 ردیف  نوع ویزا هزینه بر اساس یورو
 ۱ ویزای یک ماهه  ۲۰
۲  ویزای ۴۵ روزه ۳۰
۳ ویزای دو ماهه ۳۵
۴ ویزای سه ماهه  ۴۰
۵  ویزای شش ماهه ۷۵
۶ ویزای ۹ ماهه ۱۰۰
۷ ویزای یک ساله ۱۲۵
۸ ویزای ترانزیتی  ۱۰

سفارت تاجیکستان در ایران

ویزای تاجیکستان

 

  • نشانی: تهران، ضلع شمالی کاخ نیاوران، خیابان شهید زینعلی، کوچه سوم، پلاک ۱۰
  • تلفن/ نمابر: ۲۲۲۹۹۵۸۴ (۰۲۱)، ۲۲۸۳۴۶۵۰ و ۲۲۸۰۹۲۲۹۹
  • ساعات کار سفارت تاجیکستان در تهران: همه روزه به جز جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعدازظهر (تعطیل ناهار از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۰۰)

نمایندگی سفارت جمهوری تاجیکستان در مشهد

  • مسئول دفتر نمایندگی سفارت جمهوری تاجیکستان در مشهد: آقای عبدالرضا محمدی
  • نشانی: مشهد، میدان راهنمایی به سمت سه راه فلسطین، بین دستغیب ۴ و ۶، پلاک ۷۴، طبقه اول
  • تلفن/ نمابر: ۳۸۴۷۰۵۶۰ (۰۵۱)، ۳۸۴۷۰۴۶۰ و ۳۸۴۷۳۱۳۱
  • همراه ایران: ۰۹۱۵۱۱۵۳۱۶۵ ، تاجیکستان: ۰۰۹۹۲۹۱۸۶۶۳۱۳۱
  • وب‌سایت: www.tajik-em-mashhad.ir
  • پست الکترونیک: [email protected]
  • ساعت کار دفتر: تمام روزهای هفته به جز جمعه و ایام تعطیلات رسمی ایران از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۰۰

اخذ ویزای تاجیکستان و سفر توریستی به این کشور بسیار آسان است. اگر به این سفر هیجان‌انگیز رفتید، تجربیات خود را در همین صفحه با ما و دوستان دیگری که قصد سفر به تاجیکستان دارند، در میان بگذارید. ارزجو ضمن آرزوی سفر خوش برای شما، آماده است که با ارائه کارت‌های اعتباری مثل مستر کارت تراول، که امکان واریز ارز و همچنین شارژ مجدد از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب را دارد، خیال شما را از این بابت راحت کند.

مطالعه بیشتر:

خرید، فروش و قیمت بیت کوین در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت اتریوم در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت تتر در صرافی سرمایکس

خرید کیف پول لجر