video thumb

درآمد روزانه صرافی‌های ارزهای دیجیتال چقدر است؟

در حوزه ارزهای دیجیتال برای بعضی‌ها بالا و پایین شدن قیمت بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری چندان مهم نیست. صرافی‌های ارزهای دیجیتال در هر صورت برنده هستند.

درآمد روزانه صرافی‌های ارزهای دیجیتال چقدر است؟

در حالی که سرمایه گذاران برای کسب سود، شب و روز به قیمت ارزهای دیجیتال چشم می‌دوزند، در واقع این صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند که پول پارو می‌کنند. در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی‌های این حوزه، بیش از ۳ میلیون دلار در روز درآمد دارند و پتانسیل رسیدن به ۱ میلیارد دلار تا پایان سال جاری برای آن‌ها وجود دارد.

گیل لوریا، تحلیلگر مطرح مالی در بنیاد D.A. Davidson گفت:

صرافی‌ها و پلتفرم‌های تجارت بزرگ‌ترین برنده این فضا هستند، زیرا آنها در این بخش نوظهور امکان مشارکت و معامله را برای همه مردم فراهم کرده‌اند.

این یک کسب و کار بزرگ است و اگر به من بگویید که آن‌ها صدها میلیون دلار و شاید حتی میلیاردها دلار در سال درآمد دارند، تعجب نخواهم کرد.

صرافی OKEx کمی بالاتر از بایننس، در حال حاضر بیشترین حجم معاملات را بین تمام صرافی های ارزهای دیجیتال در اختیار دارد اما این به معنای درآمد بیشتر از بایننس نیست.

در صرافی اوککس کارمزدها بسیار کمتر از بایننس محاسبه می‌شوند. در این سایت برای تریدرهای فعال هر معامله حدود ۰٫۰۷ کمیسیون دارد. این در حالی است که کارمزدهای معمولی بایننس حدود ۰٫۲ درصد است. از این رو میانگین درآمد روزانه‌ی بایننس بالاتر است.

طبق بررسی‌های انجام شده، صرافی‌های بایننس و اوککس به طور میانگین هر کدام روزانه بیش از ۳ میلیون دلار کمیسیون دریافت می‌کنند.

بایننس که در جولای ۲۰۱۷ شروع به کار کرد، رشد غیرمنتظره‌ای داشت و توانست از رقبای کهنه کارش یکی پس از دیگری گذر کند.

صرافی‌های Huobi، Bitfinex، Upbit و Bithumb در رده‌های بعدی درآمد خالص روزانه قرار دارند. در این پلتفرم‌ها به طور میانگین بین ۶۰۰ میلیون تا ۱٫۴ میلیارد دلار معامله روزانه انجام می‌گیرد و به طور متوسط هزینه هر معامله حدود ۰٫۳ درصد است.

درآمد روزانه صرافی‌های ارزهای دیجیتال چقدر است؟

طبق داده‌های جمع آوری شده توسط قرارداد هوشمند Aelf، بیش از نیمی از معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های آسیایی انجام می‌گیرد. در این صرافی‌ها معمولاً مشخصات فردی زیادی درخواست نمی‌شود مگر اینکه یک مشتری قصد برداشت مبلغ نسبتاً زیادی را داشته باشد. به عنوان مثال در بایننس که ثبت نام آن بیش از ۲۰ دقیقه زمان نمی‌برد، فقط برای برداشت روزانه بیش از ۲ بیت کوین نیاز به احراز هویت است.

صرافی کره‌ای Upbit، که از نظر حجم معاملات در بین ۵ صرافی برتر این حوزه قرار دارد، تنها چند ماه پیش شروع به کار کرد. این پلتفرم توسط شرکت بزرگ Dunamu Inc توسعه یافته است. این شرکت علاوه بر این صرافی، مالک محبوب‌ترین پیام‌رسان کره‌ای، Kakao Talk هم هست.

به تازگی با یکپارچه سازی Upbit در پیام‌رسان کاکائو تاک، امکان معامله بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال در این نرم افزار فراهم شده است.

همه صرافی های نام برده خصوصی هستند و سال‌های فعالیت قدیمی‌ترینشان به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد. از صرافی اروپایی HitBTC، دهمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی درباره گرداننده آن موجود نیست. Bit-Z، WEX و EXX، در میان ۲۰ صرافی برتر از نظر حجم معاملات قرار دارند. صرافی WEX همان BTC-e سابق است که در جریان یک اختلاس بزرگ تعطیل شد.

به زودی با روی کار آمدن پلتفرم‌های جدید و کم هزینه عرصه رقابت برای صرافی‌های بزرگ تنگ خواهد شد و این به نفع کاربران خواهد بود.