video thumb

قانونگذاری ۱۶ صرافی دولت ژاپن

لیست عناوین این مطلب

شانزده صرافی

در حال حاضر ژاپن هیچ منبع قانون‌گذاری در رابطه با رمزارز‌ها ندارد، با این حال پس از هک شدن یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کشور، نیاز به قانون‌گذاری در این کشور افزایش یافته‌ است. صرافی کوین‌چک(CoinCheck) در ماه ژانویه مورد سرقت ۵۸ میلیارد ین (۵۳۰ میلیون دلار) از رمزارز NEM قرار گرفت. پس از این رخداد بود که اداره‌ی خدمات مالی ژاپن (FSA) شروع به بررسی تمامی صرافی‌های فعال در سراسر کشور کرد. این سازمان همچنین از کسانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند درخواست کرد تا استاندارد‌های این قانون‌گذاری را رعایت کنند.

این ۱۶ صرافی مبادله کننده‌ی رمزارز در حال حاضر به طور کامل توسط FSA تایید شده‌اند و تمامی صرافی‌های دیگر نیز باید توسط قانون جدید خدمات پرداخت، که در ماه آوریل سال گذشته به اجرا در آمده، خود را به این سازمان معرفی کنند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این صرافی‌ها در روز پنج‌شنبه اعلام کرده‌اند که:

این ۱۶ صرافی ثبت شده توسط دولت ژاپن یک سازمان خود تنظیم کننده برای تقویت میزان اعتماد به یک صنعت ۵۳۰ میلیارد دلاری دیجیتال را راه‌اندازی خواهند کرد. اعلامیه‌ی ۱۶ صرافی قانون‌گذار

درحالی که نه نام این سازمان جدید و نه تاریخ ثبت آن در FSA اعلام نشده است، یک منبع مطلع به این خبرگزاری گفته است که این سازمان در بهار سال آینده راه اندازی خواهد شد.

همکاری صرافی‌های ژاپنی

اداره‌ی خدمات مالی ژاپن از نیمه‌ی دوم سال گذشته شروع به صدور مجوز‌های رسمی برای صرافی‌های رمزارزها

در اوایل ماه دسامبر صرافی‌های Tokyo Bitcoin، ‌Bit Arg، FTT Corpotation و Xtheta Corporation نیز مورد تایید قرار گرفتند. سپس در همان ماه Bitocean شانزدهمین و آخرین اپراتور بود که توانست مجوز فعالیت خود را از FSA دریافت کند.

علاوه بر این ۱۶ صرافی‌ تایید شده، موسسه‌ی FSA اجازه داد تا شبه اوپراتورهای مرتبط با رمزارزها نیز در حالی که درخواست کسب و کارشان در صف انتظار برای بررسی قرار دارد، به فعالیت‌های خود ادامه دهند. دلیل اجازه‌ی فعالیت این اوپراتورها هم این است که این اوپراتورها قبل از معرفی این سیستم ثبت نامی در کسب و کار‌های مرتبط با مبادله‌ی رمزارزها حضور داشته‌اند. این شبه اوپراتورها عبارتند از:Minnano Bitcoin، Payward Japan، Exchange Lemuria Bitcoin (Bitcrements) Campfire Corporation، Tokyo Gateway، corporation Lastroots، Debit، Eternal Link، corporation FSHO، corporation Kirin، Bit Station، Blue Dream ، Mr. Exchange، Bmex Corporation، Bitexpress Corporation و Coincheck.

علاوه بر موارد گفته شده نیز بیش از ۱۰۰ شرکت به دنبال دریافت مجوز برای انجام مبادلات رمزارزها در این کشور هستند.

بخشی از خبر منتشر شده توسط صرافی‌ها در روز پنج‌شنبه:

این گروه‌ قانون‌گذاری در آینده علاوه بر دیگر صرافی‌های مرتبط با رمزارزها که درخواستشان برای ثبت نام در دولت هنوز در صف انتظار است، افرادی که قصد ثبت نام در آینده را داشته باشند نیز به مشارکت دعوت خواهد کرد. اعلامیه‌ی ۱۶ صرافی قانون‌گذار

به نظر شما قانونگذاری خود مختار کسب و کار‌های مختلف در کشور‌ها تصمیم عاقلانه‌ای است؟ اگر ایران همانند ژاپن دست به این کار بزند نتیجه چه خواهد بود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از ارزهای رایج خسته شده اید و قصد ورود به دنیای جذاب ارزهای دیجیتالی را دارید می توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به سایت ارزجو مراجعه کنید.