video thumb

معرفی جامع مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس (Binance)

لیست عناوین این مطلب

در این نوشته سعی داریم مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس

در در حال حاضر، بازار مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه پر از انتخاب‌های متنوع برای معامله‌گران این نوع ارزها است. بنابراین، انتخاب یک مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه یا پلت‌فرم تجاری مناسب و با کارایی خوب، هم برای یک فرد تازه کار و هم برای کاربران قدیمی ارز رمزپایه به نوعی یک چالش به حساب می‌آید.

بایننس یک مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه مشهور چینی در حوزه ارز رمزپایه است که دلیل شهرت آن، خدمات تبادل ارز رمزپایه به ارز رمزپایه آن است. در حالی که این شرکت هنوز در بازار ارزهای رمزپایه تقریبا شرکتی تازه کار محسوب می‌شود، اما به دلیل تعداد زیاد ارزهای رمزپایه‌ای که در لیست عرضه اولیه سکه

کسانی که برای اولین بار است که از وب سایت بایننس بازدید می‌کنند، به سرعت متوجه می‌شوند که این پلت‌فرم، دو گزینه را برای معامله ارز رمزپایه ارائه می‌کند: معامله پایه (Basic) و معامله پیشرفته (Advanced).

معرفی بایننس (Binance) - راهنمای کامل

هر دوی این نسخه‌ها، چه پیشرفته و چه پایه، شاید چندان که باید، کاربر پسند نباشند. با این حال، کسی که پیش زمینه‌ای در ارزهای رمزپایه و همچنین اطلاعات کمی درباره‌ی نوع عملکرد مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه داشته باشد، خواهد توانست از این پلت‌فرم و خدمات مختلف آن استفاده کند.

تفاوت اصلی بین نسخه‌های پیشرفته و پایه این است که در نسخه پیشرفته، تحلیل تکنیکال دقیق‌تری از ارزش ارز رمزپایه در طول زمان به کاربران ارائه می‌شود. در حالی که در نسخه پایه، چارت‌ها و گراف‌های متعددی برای زوج‌هایی که در حال معامله آن‌ها می‌باشید، برای سفارش‌هایی که ثبت کرده‌اید، و تاریخچه معامله به شما ارائه می‌شود.

شکل نمایش نسخه پایه به صورت زیر است:

معرفی بایننس (Binance) - راهنمای کامل

شکل نمایش نسخه پیشرفته نیز به صورت زیر است:

معرفی بایننس (Binance) - راهنمای کامل

برای استفاده از مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه کاربران ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. روند ایجاد این حساب کاربری بسیار ساده است. برای ایجاد حساب کاربری در سطح ۱، احتیاجی به تایید حساب نیست. در این سطح ۱، شما یک حد مجاز برداشت روزانه تا دو بیت کوین می‌باشید. برای حساب‌های کاربری سطح ۲ که امکان برداشت تا یک‌صد بیت کوین در روز را به شما می‌دهد، نیاز است که عکس پاسپورت خود را آپلود کنید. پس از این، باید منتظر تایید آن بمانید. البته شما می‌توانید حد مجاز حساب خود را بالاتر از یک‌صد بیت کوین هم ببرید، اما برای این کار، باید به صورت مستقیم با بخش پشتیبانی بایننس تماس بگیرید و شرایط آن‌ها را اجرا کنید.

اکنون شما می‌‌توانید دست به کار شوید و حساب کاربری بایننس خود را ایجاد کنید. در حالی که شما حق انتخاب بسیاری ارزهای رمزپایه را دارید، اما توصیه می‌شود در ابتدا از ارزهای مطمئن‌تر برای شروع کار خود استفاده کنید.

برای این که بتوانید به معامله ارزهای رمزپایه در پلت‌فرم باننس بپردازید، لازم است که مقداری ارز رمزپایه (از کوین‌هایی که بایننس در لیست خود پشتیبانی می‌کند) سپرده گذاری کنید. برای انجام این کار نیز باید به منوی “Funds” بروید و زیر منوی “Deposits” را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که نوع ارز رمزپایه برای سپرده گذاری را می‌توانید انتخاب کنید.

معرفی بایننس (Binance) - راهنمای کامل

پس از انتخاب ارز رمزپایه مورد نظر، مشابه تصویر زیر (که برای مثال، کاردانو با توکن ADA انتخاب شده است)، آدرسی برای سپرده گذاری به شما داده می‌شود. شما مقدار سرمایه اولیه‌ای را که تمایل دارید، به این آدرس ارسال می‌کنید. بستگی به نوع ارز رمزپایه و ترافیک، و سرعت تراکنش شبکه آن، زمانی از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد که سپرده گذاری شما تایید شود. پس از تایید سپرده، امکان تجارت و معامله آنلاین در این پلت‌فرم برای شما فراهم می‌شود. بدیهی است که محدودیت معاملات، بر اساس سپرده گذاری شما تعیین می‌شود.

معرفی بایننس (Binance) - راهنمای کامل

اکنون که روی حساب کاربری خود سرمایه گذاری کردید، می‌توانید به راحتی معامله، تبادل و سرمایه گذاری در جفت‌های متفاوت ارزهای رمزپایه را شروع کنید. بایننس گزینه‌های زیادی را پیش روی شما می‌گذارد و تقریبا از تمام ارزهای رمزپایه اصلی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، لیستی از “عرضه اولیه سکه” (ICO) و توکن‌های آن‌ها نیز مورد حمایت این مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه قرار می‌گیرد.

برخی بخش معاملات باننس را مورد نقد قرار می‌دهند. آن‌ها انتظار دارند گزینه‌های معامله پیشرفته‌تر باشند. شما با ثبت سفارشتان باید منتظر شوید تا این سفارش مطابق با شرایطی که ذکر کرده‌اید، تکمیل شود.

اگر شما پیش از این با هر کدام از مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه دیگر کار کرده باشید، معامله با بایننس برای شما ساده و سرراست خواهد بود. برای شروع، ابتدا اطمینان حاصل کنید که بودجه‌ای را سپرده گذاری کرده‌اید. گزینه‌هایی برای مبادله جفتی بر اساس بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس (BNB) و تتر (USDT) وجود دارد. زمانی که سپرده شما تایید شود، در منوی سمت چپ بالا، از “Exchange” یکی از گزینه‌های “Basic” یا “Advanced” را انتخاب کنید تا صفحه معامله برای شما بارگذاری شود. ما از نسخه پایه استفاده می کنیم.

در سمت راست از صفحه نمایش بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس (BNB) و تتر (USDT) را برای معامله انتخاب کنید. سپس ارز رمزپایه دلخواه خود (که می‌خواهید معامله کنید) را از لیست انتخاب کنید. همچنین، با توجه به این که تعداد ارزهای رمزپایه لیست بسیار زیاد است، می‌توانید ارز مورد نظرتان را با گزینه جستجو بیابید. در ضمن، با کلیک بر روی ستاره‌ای که کنار هر ارز وجود دارد، می‌توانید لیست مورد علاقه خود را ایجاد کنید تا در دفعات بعدی، یافتن آن‌ها راحت‌تر باشد.

قیمت‌ها

زمانی که ارز دلخواه شما بارگذاری شد، به ستون سمت چپ نگاه کنید. در این ستون قیمت‌های که دیگر کاربران تمایل به فروش دارند، در نیمه بالایی با رنگ قرمز و قیمت‌هایی که آن‌ها سفارش خرید ثبت کرده‌اند، در نیمه پایینی با رنگ سبز نشان داده شده‌اند. اعدادی که در وسط این ستون نشان داده می‌شوند، آخرین قیمت‌ فروش را مشخص می‌کنند.

ثبت سفارش

اکنون برای ثبت یک سفارش خرید از بخش مرکزی که زیر نمودارها قرار دارد، استفاده کنید. شما در این بخش، دو قسمت خرید (Buy) و فروش (Sell) را دارید. در بخش خرید که با رنگ سبز مشخص است، می‌توانید به صورت دستی قیمتی که تمایل به خرید دارید را در کادر آن وارد کنید. البته، سریعترین راه برای خرید، کلیک بر روی عددی در سمت چپ ستون است. سپس، باید مقدار ارزی که می‌خواهید بخرید را نیز وارد کنید. این کار را هم به صورت دستی یا با کلیک روی کلیدهای ۲۵%، ۵۰%، ۷۵%، یا ۱۰۰% کلیک کنید. این درصدها به این معنی است که از میزان سپرده‌ای که موجود دارید، با توجه به مبلغی که تعیین کرده‌اید، خرید انجام شود. برای مثال، زمانی که ۵۰% را انتخاب می‌کنید، نیمی از سپرده فعال شما به این خرید اختصاص داه می‌شود.

توجه داشته باشید که ممکن است شما یک یا چند سفارش خرید دیگر را نیز در انتظار داشته باشید که در این حالت، بودجه‌ای که برای آن سفارش‌ها در نظر گرفته‌اید، از سپرده فعال شما کسر شده است و نمی‌توانید برای خرید جدید روی آن‌ها حساب کنید. اگر با محدودیت بودجه مواجه باشید، باید یا از سفارشات قبلی مورد یا مواردی را لغو کنید، یا قید خرید جدید را بزنید.

زمانی که سفارش شما ثبت شد، در زیرِ بخش “سفارشات باز” (Open Orders) تا زمانی که کل سفارش انجام شود، نشان داده می‌شود. پس از این که خرید انجام شود، مقدار ارز رمزپایه‌ای که خرید کرده‌اید، در منوی “Funds” و در بخش‌های “Balances”، “Deposits” و “Withdrawals” قابل مشاهده است. در صورتی که بخواهید هر کدام از ارزهای رمزپایه‌تان را برداشت کنید، از بخش “Withdrawals” می‌توانید آن را به کیف پول مورد نظر خودتان انتقال دهید.

بایننس اغلب به دلیل تنوع گسترده‌اش در پشتیبانی از انواع ارزهای رمزپایه و توکن‌ها مورد تمجید قرار می‌گیرد. معامله‌گران می‌توانند از این پلتفرم برای ارزهای دیجیتال متعددی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، کاردانو، نئو، استلار لومنز، مونرو، ای او اس، آیوتا، دش، ترون، اتریوم کلاسیک، تتر، وی چین، کیو تام، نانو، لیسک، زد کش، گاز، بایننس کوین و بسیاری دیگر استفاده کنند. بایننس جفت‌های مبادلاتی را بر اساس بیت کوین، بایننس کوین، اتریوم و تتر عرضه می‌کند.

همان گونه که پیش از این اشاره کردیم، بایننس از توکن‌های متعددی که بخشی از لیست‌های عرضه اولیه سکه یا همان ICO می‌باشند نیز، پشتیبانی می‌کند. معامله‌گران می‌توانند از این پلت‌فرم برای مبادله این توکن‌ها نیز به منظور سرمایه گذاری و سودآوری استفاده کنند. بایننس در حال حاضر معمولا کوین‌های و توکن‌های جدید را بعد از عرضه اولیه سکه آن‌ها، به سرعت به لیست خود اضافه می‌کند. این امر به این معنی است که شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت ارزان بخرید و در صورت موفقیتشان، سود خوبی کسب کنید. البته، لازم به ذکر است که این کار را با تحقیقات لازم باید انجام دهید تا احتمال متضرر شدن شما به حداقل برسد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد “بایننس کوین” است که در طی عرضه اولیه سکه خود بایننس عرضه شد. بایننس کوین می‌تواند برای پرداخت هزینه‌ها استفاده شود. همچنین، از آن در طرح‌های آینده بایننس برای ایجاد یک “مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه غیرمتمرکز” استفاده خواهد شد که در آن یکی از ویژگی‌های اصلی ارزهای رمزپایه شکل می‌گیرد.

به نظر برخی کارشناسان، خرید بایننس کوین به خودی خود یک سرمایه گذاری خوب برای آینده است. دلیل آن‌ها این است که این مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه برنامه دارد تا از سودی که به دست می‌آورد برای خرید دوباره سهمی از این کوین‌ها در هر فصل استفاده کند و سپس آن‌ها را نابود کند. بنابراین، منابع کاهش می‌یابند و باعث می‌شود که ارزش این کوین بالا برود و دارندگان آن بتوانند سود کسب کنند. آن‌ها طرح خود را این گونه اعلام کرده‌اند:

“هر فصل، ما از ۲۰ درصد از سود خود استفاده می‌کنیم تا بایننس کوین (BNB) را بخریم و نابود کنیم. این کار تا زمانی ادامه می یابد که ما ۵۰ درصد از بایننس کوین (۱۰۰ میلیون توکن) را دوباره بخریم. تمام این تراکنش‌های خرید دوباره، در بلاک چین اعلام می‌شوند. در نهایت ما ۱۰۰ میلیون توکن BNB را نابود می‌کنیم و ۱۰۰ میلیون توکن را باقی نگه می‌داریم. ”

هزینه‌ها

در زمان نگارش این متن، هزینه هر معامله‌ای که کاربر می‌کند برابر با ۰٫۱% است. کسانی که بایننس کوین دارند، هزینه معاملات از طریق این کوین کسر می‌شود و نرخ کارمزد معامله آن‌ها شامل پنجاه درصد تخفیف می‌شود که این خبر بسیار خوبی است. این هزینه‌ها به یقین از کمترین هزینه‌هایی است که هم اکنون در مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه دسترس می‌باشد.

هزینه برداشت برای هر ارز دیجیتال متفاوت است. برای مثال برای برداشت بیت کوین ۰.۰۰۰۵ بیت کوین، و برای برداشت اتریوم نیز ۰.۰۱ اتر هزینه در نظر گرفته شده است.

محدودیت‌ها

زمانی که بحث از محدودیت‌های انتقال می‌شود، منظور محدودیت برای سپرده گذاری نیست. هیچ محدودیتی روی میزان کوین‌هایی که می‌توانید سپرده گذاری کنید، اعمال نمی‌شود. با این وجود، اگر حساب کاربری شما تایید نشده باشد، در میزانی که می‌توانید برداشت کنید، دارای محدودیت بیشتری می‌باشید.

با تایید حساب شما و تبدیل شدن به یک کاربر سطح ۲، محدودیت‌های برداشت شما کمتر می‌شود و هنگام استفاده از این پلت‌فرم، آزادی بیشتری برای برداشت روزانه خواهید داشت. روند تایید به این صورت است که کاربران باید فرم بایننس را با نام کامل، کشور، جنسیت، عکسی از سند شناسایی دولتی نظیر پاسپورت و حتی یک تصویر سلفی با پاسپورت، پر کنند.

در تصویر زیر مثال‌های آورده شده است که هزینه برداشت و میزان حداقل موجودی برای برداشت برخی از ارزهای رمزپایه نشان داده می‌شود:

معرفی بایننس (Binance) - راهنمای کامل

یک ویژگی منحصر به فرد بایننس این است که آن‌ها گاهی با دادن جایزه‌های شگفت انگیز، رقابت‌هایی را طراحی می‌کنند. برای مثال، در یکی از مسابقات آن‌ها اعلام کرده بودند که معامله‌گرانی که بیشترین معامله ترون را داشته باشند، جوایزی نظیر یک خودروی مازراتی، یک خودروی مرسدس بنز، مک بوک پرو و یا آیفون برنده خواهند شد!

البته، رنکینگ‌های مسابقات نشان می‌داد که نفر اول دارای ۳۵۸ بیت کوین مبادله شده بوده است. بنابراین، شما باید “نهنگ” باشید که بتوانید جایزه نفر اول را ببرید. مسابقات دیگری نیز وجود دارند. بنابراین، می‌توانید آن‌ها را پیگیری، و شانس خود را امتحان کنید.

بایننس یکی از جدیدترین مراکز مبادلات ارز رمزپایه موجود در بازار است. این پلت‌فرم مبادلاتی در همین مدت کوتاه توانسته است اعتماد کاربران و جامعه ارز رمزپایه را به خود جلب کند. با این حال، این مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه نتوانسته است اطلاعات کافی را درباره میزان امنیت سپرده‌ها در اختیار کاربران قرار دهد.

شایعه هک شدن بایننس

ما معتقدیم که امنیت موضوع بسیار مهمی است. چندی پیش هم این پلت‌فرم مبادلاتی برای مدتی کوتاه از دسترس خارج شده بود که در آن زمان شایعه هک شدن بایننس به گوش می‌رسید. کار به جایی رسید که توییت جان مک آفی (بنیان‌گذار شرکت مک آفی) نیز آتش تنور شایعات را برافروخته‌تر ساخت. اما این شایعات از سوی مدیرعامل بایننس رد شد و این اتفاق را صرفا ناشی از به‌روزرسانی سیستم دانست. در نهایت هم همه چیز به خیر و خوشی پایان یافت.

لازم به ذکر است که در بایننس، احراز هویت دو عاملی از طریق پیامک یا احراز هویت گوگل در آن اجرا می‌شود و دید خوبی را به ما می‌دهد. همچنین، ما می‌دانیم که پلت‌فرم بایننس دارای ساختار سیستمی چند لایه است.

از نکاتی که باید کاربران ایرانی بدانند، این است که مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه بایننس برخلاف مراکزی نظیر “بیت رکس“، خوشبختانه تا به حال کشور ایران و کاربران ایرانی را تحریم نکرده است. با این وجود، بهتر است همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارید. علاوه بر این، مشاهده شده است که برخی اوقات، پیامک ارسالی بایننس توسط اپراتورهای ایران دریافت نمی‌شوند.

تاکید می‌کنیم که از کدهای ارسالی قبلی (که یک بار مصرف می‌باشند) یا وارد کردن کد به صورت شانسی و تصادفی پرهیز کنید. در غیر این صورت، حساب شما مسدود می‌شود و نیاز به تایید هویت با ارسال تصاویر مدارک شناسایی خواهید داشت. بهترین راه این است که در اولین باری که پیامک را دریافت کردید، تایید دو مرحله‌ای را از پیامک به احراز هویت گوگلی تغییر دهید.

برای این که یک مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه موفق باشد، نیاز به یک تیم پشتیبانی قوی از مشتری دارد که قادر باشد به تمام سوالات کاربران و تقاضاهای آن‌ها به موقع پاسخ دهد. در حالی که حوزه پشتیبانی در بایننس چندان کار زیادی ندارد، اما به هرحال تیم آن‌ها پاسخگو است. آن‌ها می‌توانند به هنگام نیاز معامله‌گران، به آن‌ها کمک‌های حرفه‌ای عرضه کنند.

تیکت‌های پشتیبانی به صورت فرمی آنلاین روی وب سایت بایننس نشان داده شده‌اند و پاسخ‌ها نیز از طریق ایمیل ارسال می‌شوند. با این حال، هنوز هیچ پشتیبانی آنلاین به صورت چت زنده یا حتی یک شماره تلفن پشتیبانی هم وجود ندارد که در آن مشتریان بتوانند با تیم پشتیبانی ارتباط زنده برقرار کنند.

به جز تیم پشتیبانی مشتری، بایننس بخش سوالات متداول (FAQ) و مقاله‌هایی را نیز عرضه می‌کند که به کاربران برای آشنایی با این مرکز و نحوه عملکرد آن آشنا شوند.

در حال حاضر، موتور تطبیق معامله پلت‌فرم بایننس قادر به پردازش ۱٫۴ میلیون سفارش در هر ثانیه است. بنابراین، بایننس به یکی از سریع‌ترین مراکز مبادلات ارزهای رمزپایه موجود در بازار تبدیل شده است. به علاوه، این مرکز مبادلاتی روی تمام دستگاه‌ها از طریق وب، اندروید، وی چت و HTML5 کار می‌کند. هم اکنون بایننس از زبان‌های چینی، کره‌ای، ژاپنی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

بر اساس آن چه که بیان کردیم، بایننس کاربر پسندترین مرکز مبادلات ارزهای رمزپایه در بازار نیست. باا این حال، هزینه‌های پایین و پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای رمزپایه، مزیت‌های فوق‌العاده بایننس محسوب می‌شوند. مطابق با گزارشات، بایننس از قدرت دسترسی به منابع و شرکای فراوانی بهره‌مند است. این مرکز مبادلاتی دارای شانس بالایی برای آن است که به تکامل و عرضه خدمات بسیار خوب در زمینه مبادلات ارزهای رمزپایه ادامه دهد.

به یا داشته باشید که مانند همیشه جوانب احتیاط را از لحاظ امنیتی رعایت کنید. مواردی همانند استفاده از یک پسورد منحصر به فرد و قوی برای ورود، احراز هویت دو عاملی، و تلاش برای رعایت عدم نگهداری منابع زیاد برای معامله در طولانی مدت را رعایت کنید.-به یاد داشته باشید که ارزهای خود را به کیف پول شخصی خودتان انتقال دهید تا در صورت هرگونه مشکلی برای این مرکز، یا احیاناً اتخاذ سیاست‌های جدید، کمتر متضرر شوید.

اگر به دنبال یک سایت مطمئن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی هستید تا با خیال راحت در ارزهای مجازی سرمایه گذاری کنید می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید و از مشاوره پشتیبانان ارزجو در این امر بهره ببرید.