video thumb

استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین برای اطمینان از سلامت گوشت

در حال حاضر یک شرکت بزرگ تجارت آنلاین، تحت نام JD.com قصد دارد در زنجیره‌ی تامین فروش گوشت خود از بلاک‌چین

گفته شده که مشتریان این شرکت به زودی قادر به بررسی کامل فرایند تولید و تامین فراورده‌های گوشتی مورد سفارش خواهند بود. یعنی مشتری می‌تواند گوشت را پیش از کشتار (از محل پرورش دام واقع در مزارع استرالیا)، تا مرحله‌ی دریافت سفارش خود، بررسی کند.

این سیستم از اواخر بهار امسال فعال شده، و امکان پیگیری مراحل پرورش دام، کشتار دام، ارسال، و دریافت سفارش، به مشتریان داده خواهد شد. سیستم ردیابی مذکور محصول مشترک همکاری JD.com با شرکت فراورده‌های گوشتی HW Greenham & Sons Pty در استرالیا است.

غول خرده فروشی چین برای تایید سلامت مواد غذایی از بلاک‌چین استفاده خواهد کرد!

معمولا کالاهای تقلبی، «به طور نامحسوس» وارد چین می‌شوند. برای نمونه، در آگوست سال ۲۰۱۶ سیصد و نوزده خوک آلوده به داروهای غیرمجاز (از جمله سالبوتامول و کلن بوترول)، در جنوب شرقی چین کشف شدند.

اما امروز، فناوری بلاک‌چین راه حل خوبی برای جلب اعتماد مشتری، ارائه کرده است:

مشتریان می‌توانند ظرف چند ثانیه، از بابت سلامت گوشت مطمئن شوند!

چن ژانگ، مدیر ارشد فناوری در JD است. او می‌گوید:

این سیستم جدید مبتنی بر فناوری بلاک چین بوده و به مشتریان ما این  اطمینان را میدهد که گوشت خریداری شده «سالم» بوده و از مزارع پرورش دام معتبر تامین شده است.

او در ادامه میگوید:

مردم چین صرفا به یک برچسب سلامت یا استانداردی که روی محصولات درج می‌شود، اطمینان ندارند؛ آنها مایلند بدانند که محصول مورد نظرشان تا چه حد مورد اعتماد بوده و این‌که آیا از منبع سالمی تامین شده یا خیر. خوشبختانه، با کمک بلاک چین میتوانیم این اطمینان را به آنها بدهیم که محصولات ما کاملا سالم هستند.

 

غول خرده فروشی چین برای تایید سلامت مواد غذایی از بلاک‌چین استفاده خواهد کرد!

شاید حین خواندن این مطلب، با خود بگویید که «فایده این کار چیست؟»

جواب اینجاست…

بلاک‌چین هم‌اکنون امکان جدیدی برای صنایع غذایی و تامین کننده ها فراهم آورده است.

علاوه بر کاربرد فناوری دفتر کل توزیع شده در افزایش اعتماد مشتری:

شرکت ها و مراکز مختلف میتوانند از آن برای کشف منشاء بیماری ها و مسمومیت های ناشی از مواد غذایی (مثل سالمونلا) استفاده کنند.

این روش بسیار موثر تر از سایر روش ها بوده و به تامین کننده ها کمک می‌کند که راحت تر و سریع‌تر منشاء محصولات غذایی آلوده را پیدا کنند. بدین ترتیب میزان دور ریزهای غذایی در فرایند فراخوان (Recall)، کمتر خواهد شد.

*Recall به ﺟﻤﻊ آوری ﻓﺮآورده ﻫﺎی ﻣﻌﻴﻮب وﻣﺮﺟﻮعی اشاره دارد.

غول خرده فروشی چین برای تایید سلامت مواد غذایی از بلاک‌چین استفاده خواهد کرد!

سال گذشته، وال‌مارت نیز با کمک IBM، پلتفرمی ایجاد کرد تا از طریق آن فرآورده های معیوب و مرجوعی را در لیست محصولات خود شناسایی و حذف نماید. IBM، Walmart، JD، و همچنین دانشگاه Tsinghua عضو انجمن سلامت مواد غذایی هستند.

برای استفاده از مشاوره پشتیبانان و کارشناسان تیم ارزجو در زمینه سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید.