video thumb

رشد ۳۶ درصدی قیمت مونرو در عرض یک هفته

قیمت مونرو در عرض یک هفته گذشته بیش از ۳۶ درصد رشد یافته است. در روزهای پایانی ماه فوریه، قیمت مونرو در حدود ۲۷۲ دلار برای هر توکن آن معامله شده بود. با این وجود، قیمت مونرو امروز (پنجم مارس، چهاردهم اسفند) به بیش از ۳۷۲ دلار رسیده است. با ارزجو از اخبار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

مونرو دومین ماه سال ۲۰۱۸ را در حالی پایان رساند که هنوز در میان ده ارز رمزپایه برتر قرار نداشت. با این وجود، با گذشت ۵ روز از آغاز سومین ماه سال میلادی، این آلت کوین به عنوان نهمین ارز رمزپایه برتر این بازار شناخته می‌شود.

قیمت مونرو در زمان نوشتن این متن به ۳۷۲٫۸۸ دلار رسیده است که ارزش کل بازار آن را به ۵٫۸۸۷ میلیارد دلار می‌رساند. اما چرا قیمت مونرو در مدت یک هفته به این میزان افزایش دست یافته است؟ مهم‌ترین دلیل برای این افزایش قیمت، هارد فورک قریب الوقوع آلت کوین مونرو است. این هارد فورک قرار است در چهاردهم مارس برگزار شود.

“مونرو وی” (MoneroV) یک انشعاب جدید از نشانه شناخته شده مونرو است، که در چهاردهم مارس معرفی خواهد شد. به عنوان قسمتی از رویداد این هارد فورک، دارندگان مونرو به ازای هر کوین مونرو، ۱۰ کوین “مونرو وی” در زمان این رویداد دریافت می‌کنند. این امر می‌تواند توضیحی باشد بر این که چرا سرمایه گذاران تمایل دارند در روزهای پیش روی خود، مونرو را در کیف پول های خود داشته باشند. در واقع، تعداد بیش‌تر مونرو در این کیف پول‌ ها با دریافت تعداد بیش‌تری “مونرو وی” مترادف است. به این ترتیب، قیمت مونرو با افزایش درخواست‌ها برای این ارز رمزپایه روز به روز بالاتر رفته است.

در این مرحله از تاریخ، هارد فورک‌ها برای ارزهای رمزپایه به امری معمولی تبدیل شده‌اند. برخی از این هارد فورک‌ها به صورتی آرام انجام می‌شوند. بنابراین، این سوال وجود دارد که چرا این هارد فورک به حال باعث ایجاد نوسان و بالا رفتن قیمت مونرو در بازار ارزهای رمزپایه شده است. به نظر می‌رسد که یکی از عوامل مهم در این اتفاق، مربوط به قدرت مونرو نسبت به دیگر ارزهای رمزپایه است.

قیمت مونرو پیش از هارد فورک چهادهم مارس، به بیش از 370 دلار رسید 

از زمان راه‌اندازی مونرو در اواسط سال ۲۰۱۴، آلت کوین مونرو شهرت خود را به عنوان یک ارز رمزپایه متمرکز بر حفظ حریم خصوصی به دست آورده است. بلاک چین مونرو با استفاده از حداقل ۳ تکنیک برای حفاظت از حریم خصوصی تلاش می‌کند:

اول، امضاهای حلقه برای مخفی کردن هویت فرستنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوم، آدرس‌های مخفی نیز گیرنده نهایی تراکنش را مخفی می‌کنند.

سوم، و در نهایت، بلاک چین مونرو مقدار تراکنش را نیز مخفی می‌کند.

برای آشنایی کامل با مونرو می‌توانید “مونرو (Monero) چیست؟ – راهنمای کامل” را مطالعه کنید.

در مجموع، مونرو نسبت به ارزهای رمزپایه‌ای نظیر بیت کوین که سیستم بلاک چین شفافی دارند، سطح بیشتری از حریم خصوصی رعایت می‌کند. البته از سویی دیگر، این ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی نیز باعث شده که آلت کوین مونرو به یکی از ارزهای رمزپایه منتخب در میان هکرها و سایر فعالان کارهای غیرقانونی تبدیل شود.

اطلاعات مربوط به “مونرو وی” بسیار اندک باقی مانده است. وب سایت این توکن جدید نشان می‌دهد که عرضه “مونرو وی” (در مقایسه با عرضه نامحدود مونرو) محدود است. همانند بسیاری از هارد فورک‌های دیگر، این هارد فورک هم مسائل مقیاس‌پذیری را هدف انشعاب از ارز رمزپایه اصلی خود بیان نموده است.

با این وجود، “مونرو وی” تا حدودی از یک رمز و راز باقی مانده است. حتی برخی با بدبینی، معتقدند که این هارد فورک شاید برای شناسایی دارندگان مونرو طراحی شده باشد. هر چند که این ابهامات و اتهامات هنوز مانع سرمایه گذاران از انبار کردن توکن مونرو در کیف پول‌هایشان نشده است.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی با امن ترین و راحت ترین روش ها می توانید به سایت معتبر ارزجو مراجعه کنید.