video thumb

رانت اطلاعاتی در کوین بیس و شکایت علیه آن

“ریکوردر لاو” (The Recorder Law) در دوم مارس گزارش داده که سوءاستفاده و رانت اطلاعاتی در کوین بیس (Coinbase) به شکایت علیه آن منجر شده است. کوین بیس یک مرکز مبادلات ارز رمزپایه آمریکایی و یک پلت‌فورم کیف پول

در شکایت علیه کوین بیس مطرح شده که کارمندان و اعضای این شرکت از رانت اطلاعات غیرهمگانی سود برده‌اند. این اطلاعات، برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از بیت کوین کش در این مرکز ارزهای رمزپایه در دسامبر گذشته معرفی شده است.

این شکایت و دادخواهی از جانب یک کاربر Coinbase و شهروند آریزونایی “جفری برک” صورت گرفته است و شکایت او دو توسط شرکتی حقوقی در دادگاه ایالت متحده آمریکا برای منطقه شمال کالیفرنیا در یکم مارس ثبت شده است.

در مقدمه این شکایت علیه رانت اطلاعاتی کوین بیس آورده شده است که:

“این شکایت از جانب کسانی است که دچار ضرر مالی در نتیجه تخلف متشاکی بوده‌اند و همچنین، تمام مشتری‌های کوین بیس که خرید، فروش، یا معامله‌ای را با Coinbase در نوزدهم دسامبر ۲۰۱۷ و همچنین بیست و یکم دسامبر ۲۰۱۷ انجام داده‌اند نیز، جزو شاکیان محسوب می‌شوند.”

در این طرح شکایت، شاکی در دادگاه کوین بیس را متهم به ایجاد تورم ساختگی در قیمت‌ها با سوءاستفاده از رانت اطلاعاتی و افشای سفارشات خرید و فروش لحظه‌ای بعد از این که کوین بیس پشتیبانی بیت کوین کش را در نوزدهم دسامبر ۲۰۱۷ راه اندازی کرد، می‌کند.

رانت اطلاعاتی در کوین بیس و شکایت علیه آن

این اقدام باعث شده که قیمت این ارز رمز پایه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. طبق اطلاعات ثبت شده در سایت “کوین مارکت کپ” قیمت بیت کوین کش در تاریخ هجدهم دسامبر، ۱٫۸۶۹ دلار بود که در بیستم دسامبر به ۴٫۳۰۰ دلار رسید. به عبارت دیگر، قیمت بیت کوین کش در فاصله دو روز، ۲٫۳ برابر شد.

بیت کوین کش در آگوست ۲۰۱۷ به عنوان یک هارد فورک از بیت کوین منشعب شد. روزی که بیت کوین کش بر روی کوین بیس

آرمسترانگ در پستش چنین نوشت:

“با توجه به افزایش قیمت در چند ساعت گذشته، ما روی این موضوع تحقیق می‌کنیم. اگر مدرک مستندی بر این موضوع پیدا کنیم که کارمند یا پیمانکاری، سیاست‌های ما را نقض کرده است -چه مستقیم و چه غیرمستقیم- هیچ شکی نیست که به سرعت او را اخراج می‌کنیم و اقدامات قانونی مناسبی را اتخاذ خواهیم کرد.”در بیست و سوم فوریه، کوین بیس به صورت رسمی اعلام کرد که اطلاعات شخصی حساب حدود ۱۳ هزار مشتری با میزان حجم بالای معاملات را به دست خدمات درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) سپرده است. این نتیجه جدل IRS با این پلت‌فرم ارزهای رمزپایه بود.

برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید.