video thumb

۴ دروغ بزرگ در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

بازارها شامل تنوع گسترده‌ای از تریدرها یا معامله گران هستند که برای خودشان اهداف و سطوح موفقیت خاصی دارند. در حالی که نمودارها می‌توانند به وضوح برنده یا بازنده بودن یک معامله گر را نشان دهد، ارزیابی ارزش یک تریدر بسیار سخت است.

کمبود اطلاعات و عدم آگاهی کافی از شرایط یک دارایی می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد; مخصوصاً در بازار پرتلاطم ارزهای دیجیتال. در این مقاله به بررسی ۴ دروغ و شایعه بزرگ در میان سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

دروغ اول: «این ارز دیجیتال به دلیل ارزان بودن برای سرمایه گذاری مناسب است»

خرید و نگهداری منطقی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت بد نیست اما لزوماً این طور نیست که یک ارز دیجیتال به دلیل قیمت پایینش آینده خوبی در انتظارش باشد. اغلب اوقات از برخی ارزهای دیجیتال کم ارزش به عنوان یک فرصت بسیار مناسب سرمایه گذاری یاد می‌شود اما این مورد راه نادرستی برای ارزیابی آینده یک ارز دیجیتال است.

4 دروغ بزرگ در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

در قیمت یک ارز دیجیتال، معیارهایی مانند تعداد واحدهای ارزی در گردش، عرضه و تقاضا و محدود یا غیر محدود بودن تولید واحدهای آن لحاظ می‌شود.

به عنوان مثال ارز دیجیتال کین (KIN) را بررسی می‌کنیم. هنگامی که من در حال نگارش این مقاله هستم، شما با مبلغ ناچیز ۰٫۰۱ دلار می‌توانید بیش از ۳۰ واحد «کین» خریداری کنید که شاید در نگاه اول نشان از یک ارز بی ارزش داشته باشد و برخی آن را فرصت مناسبی برای پول پارو کردن بدانند. اما بد نیست بدانید که تعداد واحدهای در گردش «کین» در حال حاضر نزدیک به ۱ تریلیون واحد است.

مثال:

قیمت هر واحد «کین» امروز ۱۳ اسفند حدود ۰٫۰۰۰۲ دلار است. فرض کنیم سرمایه گذاری به دلیل قیمت پایین «کین» قصد خرید تعداد زیاد و غیر منطقی از این توکن را داشته باشد. او در تصورات خود برای سال آینده قیمت کین را هر واحد حداقل ۱ دلار تصور می‌کند.4 دروغ بزرگ در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

با این تصورات او اگر امسال ۱,۰۰۰ دلار پرداخت کند، ۵ میلیون واحد کین دریافت می‌کند که اگر طبق برنامه سرمایه گذار، قیمت آن در یک سال به ۱ دلار برسد، او ۵ میلیون دلار سرمایه خواهد داشت!

این احتمال محال نیست اما حالا از نگاه واقع‌بینانه‌تری به این موضوع نگاه کنیم. اگر فرض کنیم تا سال آینده یک تریلیون واحد کین در گردش باشد و قیمت هر واحد کین به ۱ دلار برسد، یعنی ارزش کل بازار کین باید ۱ تریلیون دلار باشد. حدود ۸ برابر ارزش کل فعلی بیت کوین! آیا در یک یا دو سال آینده این امر امکان پذیر است؟ محال نیست اما احتمال آن خیلی کم است.

دروغ شماره دو: «این ارز جایگاه خود را از دست داده، باید سریع فروخت.»

سرمایه گذاری منطقی روی یک ارز دیجیتال حتی اگر بدترین هم باشد، بسیار قابل تحسین است. منظور از سرمایه گذاری منطقی این است که فقط تا میزانی که به شرایط فعلی شما لطمه‌ای نخورد پول صرف کنید.

پس از آن تا می‌توانید تب و تاب بازار و اخبار ضد و نقیض بی توجه باشید و فقط دارایی‌هایتان را در کیف پولی امن نگهداری کنید.4 دروغ بزرگ در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

یک مثال بارز از این مورد، سقوط های بیت کوین است. بیت کوین سال ۲۰۱۴ را با ۸۰۰ دلار آغاز کرد و با ۳۰۰ دلار به پایان برد. در آن زمان اغلب مردم حس کردند که بیت کوین به زودی جایگاه خود را از دست می‌دهد. شاید کسانی که در سال ۲۰۱۴ بیت کوین‌های خود را فروخته باشند، تا پایان عمر حسرت بخورند.

همچنین بخوانید: راهنمای یک مرد فقیر برای ماهر شدن در کسب سود از دنیای کریپتو

دروغ شماره سه: «این توکن را بخرید چون بهتر از بیت کوین است.»

4 دروغ بزرگ در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

این دروغ آزار دهنده اغلب برای تبلیغ توکن های کلاهبرداری یا بی ارزش بیان می‌شود. واقعیت این است که تقریباً هر یک از ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین، از بیت کوین  بهتر هستند. قطعاً دلیلی ندارد که توسعه دهندگان، ارز دیجیتالی ضعیف‌تر از بیت کوین ارائه دهند. پس یک ارز دیجیتال یا با بیت کوین برابر است و یا بهتر از بیت کوین است. هدف، پشتیبانی و پذیرش یک ارز دیجیتال ملاک است.

از دست رفتن جایگاه بیت کوین محتمل است اما این که یک ارز دیجیتال بهتر از بیت کوین باشد، دلیلی بر جایگزینی آن با بیت کوین نیست.

دروغ شماره چهار: «به هر آنچه تریدرهای معروف می گویند، گوش کنید.»

گرفتن مشاوره از تریدرهای ثابت شده، کهنه کار و موفق، بسیار ارزشمند است. از یک تریدر ماهی نگیرید بلکه سعی کنید تا از او ماهی گیری یاد بگیرید. یک تریدر همیشه درست نمی‌گوید و بسیار زیاد است از حساب‌هایی در تریدینگ ویو که برچسب حرفه‌ای گرفته‌اند اما فقط سعی در پامپ کردن یک ارز را برای خودشان دارند.4 دروغ بزرگ در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

اگر به ترید علاقه دارید، آن را یاد بگرید و از نکات تریدرهای بزرگ بهره ببرید اما در آخر خودتان تحلیل گر خودتان باشید و با استراتژی خودتان تحلیل کنید.

کسانی که چند بار در سیگنال‌های اشتباه، طعم شکست را چشیده باشند، این مورد را به خوبی درک می‌کنند.