video thumb

مقابله در برابر اعتیاد با ارزهای دیجیتال

 آمار اعتیاد به داروهای تجویزی و به طور کلی مواد مخدر روز به روز در دنیا افزایش پیدا می‌کند. هم‌اکنون، یک شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری نوین ارزهای دیجیتال، در برابر این بحران ایستاده و در راه درمان اعتیاد قدم بردارد.

امروز در میان اخبار چشمم به آمار اعتیاد در خارج از کشور افتاد. بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از جمعیت آمریکا، به مصرف مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی اعتیاد دارند. اما امروز، به لطف فناوری ارزهای دیجیتال

تا پیش از آنکه چنین ایده‌ای مطرح شود، وقتی سخن از ارزهای دیجیتال و مواد مخدر به میان می‌آمد، همه‌ی نگاه ها به جاده‌ی ابریشم بود. در مطلب (به آمازون مواد مخدر خوش آمدید!) بیشتر درباره‌ی این موضوع نوشته‌ایم. البته چند روز پیش در مطلب (اگر از سیلک‌رود با بیت‌کوین خرید کرده باشید، پلیس فدرال شما را می‌شناسد!) نیز به این موضوع اشاره شد. اما امروز، مبحث تازه‌ای در این میان مطرح شده است؛

شرکت هایوِر (Hayver) در نظر دارد یک ارزدیجیتال جدید تحت عنوان دوئیت‌کوین (Duitcoin) راه‌اندازی نماید. فرد مصرف کننده از طریق یک اپلیکیشن همتا به همتا برای مانیتورینگ و اعطای جایزه در قالب ارز دیجیتال، درمان خواهد شد.

یکی از بنیان‌گذاران اصلی شرکت هایوِر یک پزشک است؛ دکتر جان.ام.کاپنهاور.

دکتر کاپنهاور خود در گذشته با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم کرده است. او در وایت پیپر دوئیت کوین از نبرد سخت خود برای ترک اعتیاد نوشته است:

من بعد از مبارزه‌ی شخصی خود با اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، در تاسیس هایور سهیم شدم، پانزده سال تمام، به طور مداوم در برنامه های درمانی شرکت داشتم و به ندرت پیش می‌آمد که مواد مصرف نکنم و پاک بمانم.  من یک پزشک هستم؛ مدت‌ها در جستجوی یک روش درمانی موثر برای اعتیاد بودم و در آخر به نتیجه‌ی تکان‌دهنده‌ای رسیدم:

با گذشت پنج سال، احتمال ابتلا به مصرف مواد مخدر در پزشکان و متخصصان ۷۸ درصد کاهش پیدا می‌کند. یعنی از لحاظ روانی خود را از انجام این کار منع خواهند کرد. اما این میزان برای مردم عادی در حدود ۵ درصد است. یعنی از لحاظ آماری، آنها هیچ شانسی برای مصونیت از اعتیاد ندارند.

شرکت هایور قصد دارد با اتخاذ یک روش جدید به مبارزه با اعتیاد بپردازد. این روش دو وجه دارد؛ یعنی یک اپلیکیشن خاص که فرد مصرف کننده می‌تواند روی تلفن همراه خود نصب کند، و یک ارز دیجیتال جدید که از آن برای اهدای جایزه و پاداش به او استفاده خواهد شد. فرد مصرف کننده هر چه تلاش بیشتری برای ترک مواد مخدر از خود نشان بدهد، بیشتر پاداش خواهد گرفت.

آیا ارزهای دیجیتال در مبارزه با اعتیاد نقش دارند؟

هایوِر طی یک بیانیه اعلام کرده است:

در سال ۲۰۱۷، یک اپلیکیشن ترک اعتیاد را به بازار عرضه نمودیم. این اپلیکیشن همتا به همتا برای مانیتور و نظارت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی کاربردی است. در حال حاضر این اپلیکیشن در چند ایالت قابل استفاده می‌باشد. هزینه‌ی شارژ ماهانه‌ی این نرم‌افزار کمتر از ۵۰ دلار است.

هایور معتقد است که این اپلیکیشن در صنعت درمان اعتیاد به مصرف مواد مخدر تاثیرگذار خواهد بود. دیگر آنکه این اپلیکیشن با اتخاذ روش های داده محور و مقرون به صرفه، آمار ترک اعتیاد را بهبود بخشیده و میزان ابتلای مجدد به مصرف را در میان بیماران کاهش خواهد داد.

هایور سعی دارد که با دید عمیق تری به بحران اعتیاد در دنیا رسیدگی کرده و از یک ارز دیجیتال منحصر به فرد رونمایی کند…

اگر به دنبال یک سایت مطمئن و معتبر هستید تا بتوانید در ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنید می توانید برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتالی به سایت ارزجو مراجعه کنید.