video thumb

یوتیوب و تبلیغات حمایت شده دولتی علیه ارزهای رمزپایه

بانک ملی لهستان قبول کرده است که در حال اداره یک کمپین ۳۰٫۰۰۰ دلاری مبارزه با ارزهای رمزپایه با استفاده از چند پلت‌فرم رسانه اجتماعی می‌باشد. این کمپین منجر به ایجاد بحث‌هایی مجادله‌آمیز درباره چند ویدیو در یوتیوب شد. با ارزجو از اخبار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

در این فیلم‌ها که از طریق یوتیوب منتشر شده‌اند، کم‌تر می‌شود احساس رضایت در استفاده از ارزهای رمزپایه را مشاهده کرد. “مارسین دوبیل” (Marcin Dubiel) یک کاربر معروف لهستانی در یوتیوب است. او بیش از یک میلیون مشترک در حساب یوتیوب خود دارد و یکی از منتشرکنندگان این گونه فیلم‌ها است. دوبیل ویدیویی با عنوان “من تمام پولم را از دست دادم” منتشر ساخت. این فیلم ویدئویی بیش از نیم میلیون بار مشاهده شده است.

بانک ملی لهستان در شراکت با روسای مالی کشور، به مارسین دوبیل مبلغی را پرداخت کرده است تا این ویدیو را برای آن‌ها ضبط و منتشر کند. با این وجود، در این ویدیو به این حقیقت که او بابت ضبط این ویدیو از بانک مرکزی و سازمان تنظیم مقررات مالی لهستان، پولی دریافت کرده است، اشاره نمی‌شود.

این فیلم‌ها در یوتیوب با هشتگی منتشر می‌شوند که ترجمه آن “ارز دیجیتال پول نیست”، می‌شود. در این ویدیو اشاره می‌شود که ارز های رمزپایه هیچ چیز حقیقی نیستند و نمی‌توان با آن‌ها به سرعت پولدار شد. در این ویدیوی یوتیوب اشاره می‌شود که سرمایه گذاری بر روی این ارزهای رمزپایه بسیار خطرناک است و در نهایت به ضرر و زیان منجر می‌شوند.

شخصیت اصلی در این فیلم ویدیویی توسط خود دوبیل بازی می‌شود و درباره ارز رمزپایه‌ای ساختگی به نام “دوبیل کوین” صحبت می‌کند. او ابتدا موفقیتی را کسب کرده است و سپس به یک مغازه ماشین‌های اسپرت می‌رود تا ماشینی بخرد. سپس، با نامزد خود قراری می‌گذارد و در آن جا متوجه می‌شود که رستوران ارز رمزپایه را برای پرداخت صورت‌حساب نمی‌پذیرد.

دوبیل با سرمایه گذاری تمام پولش در دوبیل کوین، برای خودش پولی باقی نگذاشته تا برای نامزدش خرج کند. به این ترتیب، نامزدش از دست او عصبانی می‌شود و همه چیز به هم می‌ریزد. این فیلم یوتیوب با رکود “دوبیل کوین” خاتمه می‌یابد و این گونه می‌شود که شخصیت اصلی فیلم، تمام پول خود را که سرمایه گذاری کرده، از دست می‌دهد. این در حالی است شخصی ناشناس در حال شمردن پول‌هایی است که دوبیل از دست داده است.

یوتیوب و تبلیغات حمایت شده دولتی علیه ارزهای رمزپایه

دلیل اصلی مجادله‌ها درباره این فیلم ویدیویی ناشی از این است که هیچ نامی از حمایت بانک مرکزی یا سازمان مقررات مالی لهستان در آن آورده نشده است. به جز این، مارسین دوبیل اولین کاربر یوتیوب نبود که با او قرارداد بسته بودند، “پلانتا فکتو” یکی دیگر از کاربران یوتیوب است که یک و نیم میلیون مشترک دارد. به او نیز برای ضبط ویدیویی درباره نقد ارزهای رمزپایه مبلغی پرداخت شده بود.

در این میان، اشخاصی متوجه این حمایت از سوی دولت لهستان شدند و آن را نمونه دیگری از تلاش‌های دولتی برای جلوگیری از رشد ارزهای رمزپایه نامیدند. در نهایت، بانک مرکزی لهستان به این حمایت از کمپین علیه ارزهای رمزپایه معترف شد.

اگر به دنبال یک سایت مطمئن و معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی هستید حتما به سایت arzjoo.com سر بزنید و از امکانات و خدمات آن در زمینه ی ارزهای دیجیتالی بهره ببرید.