سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

داستان جالب معرفی بیت کوین در رادیو برای اولین بار

وبسایت Cointelegraph اخیرا با مارک اج مصاحبه‌ای ترتیب داده است. او فردی است که معرفی بیت کوین را به راجر ور (یکی از پیشگامان سرمایه‌گذاری روی بیت کوین) انجام داده است و در حال حاضر مجری یک برنامه زنده رادیویی است. این برنامه یکی از اولین برنامه‌های رسانه‌ای است که به پوشش بیت کوین پرداخت.

او در فوریه ۲۰۱۱ بعد از آشنایی با گاوین اندرسون یکی از توسعه دهندگان ارشد بیت کوین، درگیر موضوع بیت کوین شد. اندرسون یک توسعه دهنده نرم افزار است که در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد و توسط ساتوشی ناکاماتو به عنوان توسعه دهنده ارشد و مسئول پیاده‌سازی بیتکوین، تعیین شد.

معرفی بیت کوین رستوران تایلندی

۸ فوریه ۲۰۱۱ اندرسون برای مارک ایمیلی فرستاد مبنی بر این که او می‌خواهد با مارک، ناهاری صرف کند و در مورد یک ارز جدید با او صحبت کند. مارک با اندرسون در رستورانی به نام «باغ تایلندی» در شهر کنی ایالت نیوهمپشایر ملاقات کرد. اندرسون در مورد این ارز جدید با مارک صحبت کرد و به معرفی بیت کوین

بیشتر بخوانید:

داستان موفقیت دو خواهر اتریشی در دنیای ارزهای رمزپایه

همین الان هم افراد با شنیدن کلمه «دارایی دیجیتال» دچار سردرگمی می‌شوند. در سال ۲۰۱۱ این مفهوم خیلی عجیب‌تر به نظر می‌رسید. وقتی این دو نفر با هم ملاقات کردند، بیت کوین ۲ سال از عمرش را سپری کرده بود و حتی نتوانسته بود به قیمت ۱ دلار برسد. مارک از اندرسون سوالاتی پرسید، مثل چه چیزی این ارز را پشتیبانی می‌کند؟ و چه اتفاقی می‌افتد اگر دولت بخواهد آن را متوقف کند؟ اما در پایان این ملاقات، اندرسون توانست مارک را در مورد توان و پایداری بیتکوین قانع کند.

در پایان این ملاقات، اندرسون می‌خواست که پول این ناهار را به وسیله بیت کوین به مارک بپردازد و اندرسون برای مارک ۲۵ بیتکوین فرستاد. بیتکوین در آن زمان ۴۰ سنت قیمت داشت و او در مجموع تنها ۱۰ دلار به مارک پول داده بود. متن ایمیل اندرسون برای مارک را در زیر مشاهده می‌کنید:

سلام مارک، می‌توانی آدرس حساب بیتکوین خود را در وبسایت mybitcoin.com برای من ارسال کنی؟ قول می‌دهم پول ناهار را به وسیله بیت کوین برای تو بفرستم و می‌خواهم این پول را قبل از این که بیت کوین گران‌تر شود به تو پرداخت کنم. وقتی با هم ناهار خوردیم قیمت بیت کوین ۴۰ سنت بود الان هر بیتکوین ۱ دلار قیمت دارد.

قیمت بیت کوین و معرفی بیت کوین

کیف پول من

همانطور که در ایمیل بالا مشاهده می‌کنید، مارک در آن زمان در وبسایت mybitcoin.com برای خود کیف پول ایجاد کرده بود (وبسایتی که مشخص شد یک کلاه‌برداری بوده است). در ۲۹ جولای ۲۰۱۱، این شرکت وقتی متوجه شد که مورد هک قرار گرفته است وبسایت خود را تعطیل کرد. شایعه بود که این وبسایت توسط یک هکر کانادایی مورد حمله قرار گرفت که توانست ۵۱ درصد دارایی آن‌ها را به سرقت ببرد.

در ۴ آگوست ۲۰۱۱، وبسایت دوباره بالا آمد و در یک مطلب اعلام کرد که گزارشی مبنی برای حمله سایبری به کاربران دریافت کرده‌اند. چند روز بعد این وبسایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۱ درصد سرمایه آن‌ها دزدیده شده و آن‌ها قصد دارند تا ۴۹ درصد باقی‌مانده سرمایه را به کاربران برگردانند.

راجر در رادیو

همان روزی که مارک با اندرسون ناهار صرف کرد، او به خانه رفت و کمی در مورد بیت کوین تحقیق کرد و همان شب در برنامه رادیویی خود به معرفی بیت کوین پرداخت. از قضا، راجر ور مدیر عامل سابق وبسایت MemoryDealers.com هم جز شنوندگان برنامه مارک بود و به این ارز علاقه‌مند شد.

راجر ور و معرفی بیت کوین

در آن زمان، راجر ور به برنامه رادیویی مایک در مورد وبسایت خودش یک آگهی تبلیغاتی داده بود. بعد از این که بیشتر در مورد بیتکوین تحقیق کرد، راجر با برنامه تماس گرفت و تصمیم گرفت به جای وبسایتش، به تبلیغ بیت کوین بپردازد.

در ۲۹ آوریل ۲۰۱۱، او با این برنامه رادیویی تماس گرفت و از آن‌ها پرسید که آیا می‌تواند هزینه این آگهی را به بیت کوین بپردازد. با این که آن‌ها تا قبل از آن، ارز دیجیتال قبول نکرده بودند اما تصمیم گرفتند این بار را استثنا قائل شوند. آن‌ها بعد از آن هم برای تبلیغات خود بیتکوین را می‌پذیرفتند.

بعد از این که آن‌ها ۱۰۰۰ دلار به خاطر این تبلیغات دریافت کردند، نزدیک به ۵۰ درصد درآمد آن‌ها از بیتکوین دریافت شد. اما بعد از رسوایی صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴، این برنامه به مدت ۳ سال از پذیرش ارزهای دیجیتال خودداری می‌کرد. بعدا که بازار قدرت خود را دوباره پیدا کرد، مارک می‌گوید که ۸۵ درصد درآمد آن‌ها از طریق ارزهای دیجیتال بوده است.

یک برنامه رادیویی کوچک، تغییرات بزرگی را ایجاد کرد

با این که این ماجرا کوچک به نظر می‌رسد اما این واقعیت که راجر ور به خاطر گوش کردن به این برنامه به بیت کوین علاقه‌مند شد، از اهمیت به سزایی برخوردار است. راجر ور نام بزرگی در دنیای بیت کوین است و یکی از اولین افرادی است که متوجه شد بیت کوین قرار است دنیا را تغییر دهد. راجر از این دانش خود استفاده کرد و روی شرکت‌های مرتبط با بیت کوین در اوایل سال ۲۰۱۱ سرمایه‌گذاری کرد.

بیشتر بخوانید:

داستان دو بیت کوین؛ بیت کوین و بیت کوین کش

او ۱ میلیون دلار روی شرکت‌های ریپل (Ripple)، Blockchain.info، Bitpay و Kraken در مراحل اولیه توسعه، سرمایه‌گذاری کرد و بسترهایی مثل Bitcoinstore.com را ایجاد کرد که به کاربران اجازه می‌داد تا به وسیله بیتکوین، کالا بخرند. این اقدامات باعث شد تا در دنیای ارزهای دیجیتال به او لقب «مسیح بیتکوین» را بدهند. در سال ۲۰۱۲ او یکی از ۵ موسس اولیه، بنیاد بیت کوین بود که این تشکیلات برای ایجاد استانداردها، حمایت و افزایش استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در جامعه ایجاد شد.

اگر راجر این برنامه را نشنیده بود معرفی بیت کوین در این برنامه صورت نمی‌گرفت، شاید بعضی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این حوزه، هرگز از مرحله توسعه هم عبور نمی‌کردند. اگر به خاطر مارک و برنامه رادیویی‌اش نبود، راجر شاید هرگز در مورد بیتکوین چیزی یاد نمی‌گرفت و سرمایه‌گذار صرافی مثل BitInstant نمی‌شد.

در مورد مارک

معرفی بیت کوین

از نظر مارک، بیت کوین مثل ارزهای رایج است چرا که طلا پشتوانه آن نیست. یکی از دلایلی که مارک از بیت کوین حمایت کرد این بود که دولت دیگر نمی‌تواند بیت کوین بیشتری تولید کند تا پول جنگ‌ها را تامین کند. قبل از معرفی بیتکوین به مارک، او توجه زیادی به واحدهای پولی جایگزین مثل دلار لیبرتی نشان می‌داد.

در حال حاضر او به پرورش خوک در ایالت نیوهمپشایر می‌پردازد. جایی که او معاملات روزانه خود را با ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. او می‌گوید:

اگر در گذشته کسی می‌خواست در مزرعه‌ام کار کند و به او سکه نقره پیشنهاد می‌کردم، دست من را رد می‌کرد. اما حالا وقتی به آن‌ها، ارز دیجیتال می‌دهم، با آغوش باز آن را می‌پذیرند.

ارزهای دیجیتال، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. مارک متوجه شده که مردم با او تماس می‌گیرند تا بیشتر در این مورد صحبت کنند. او می‌افزاید:

برنامه من در مورد ارزهای دیجیتال نیست اما مردم زیادی تماس می‌گیرند و می‌خواهند در موردش صحبت کنند.

مجموعه ارز جو خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید جدیدترین موضوعات مربوط به ارزهای دیجیتال را در وبلاگ ارز جو دنبال کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location