video thumb

هفته‌ی آینده کاربران اتریوم کلاسیک منتظر فورک callisto باشید!

هفته‌ی آینده، کاربران اتریوم کلاسیک

پرحاشیه‌ترین فورک بلاک‌چین، حالا خودش فورک می‌شود

نکته‌ی جالب در مورد اتریوم کلاسیک این است که یکی از پرحاشیه‌ترین فورک‌های بلاکچین

توسعه‌دهندگان Callisto معتقدند، امنیت قراردادهای هوشمند CLO بهتر است
CLO تاریخچه‌ای مشابه اتریوم کلاسیک دارد و از بلوک ۵٫۵۰۰٫۰۰۰ به بعد دیگر بلوک‌های اختصاصی خودش را خواهد داشت. این فورک انتظار می‌رود که روز ۲ مارچ انجام شود. دلیل اصلی این فورک، باور توسعه‌دهندگان آن به وجود ایراداتی در طراحی قراردادهای هوشمند اتریوم کلاسیک است. براساس مستندات CLO، اتریوم کلاسیک در برابر هک‌ قراردادهای هوشمند دقیقا مشابه پلتفرم DAO بسیار شکننده است. توسعه‌دهندگان CLO قصد دارند دپارتمان حسابرسی رسمی قراردادهای هوشمند CLO و ETC را ایجاد کنند، بنابراین می‌توان تصور کرد که این تصویر تهیه شده از بلاکچین اتریوم کلاسیک، به عنوان یک افزونه برای جامعه‌ی اتریوم کلاسیک است.

براساس مستندات CLO، هدف اصلی callisto، تحقیق و توسعه‌ی یک مرجع اجرایی خود محور، خودگردان و خودکفا در اکوسیستم بلاک‌چین و محیط توسعه می‌باشد.

Callisto قصد دارد یک محیط امن و مشارکت‌پذیر را برای توسعه و پیشرفت پروتکل‌های بعدی ایجاد کند. این سیستم بر مبنای سیستم داخلی قراردادهای هوشمند جهت دستیابی به این هدف کار خواهد کرد.

پروتکل Cold Staking و توسعه‌دهنده‌ای به نام Dexaran
اطلاعات کمی در مورد سازندگان اتریوم کلاسیک وجود دارد اما پروژه‌ی شبکه‌ی Callisto با جزئیات بیشتری در github قرار گرفته است. توسعه‌دهنده‌ای که بر روی Callisto کار می‌کند، Dexaran نام دارد که بر روی یک ICO به نام DEX نیز کار کرده است. جنبه‌ی دیگر این پروژه معرفی Cold Staking است که مشابه سیستم اجماع Proof of Stake است که در قبال نگه داشتن سرمایه، به سرمایه‌گذاران جایزه تعلق می‌گیرد.

باید توجه داشت که اتریوم کلاسیک هیچ سودی برای نگه‌دارندگان این ارز ندارد، کل فرآیند تولید آن توسط ماینرها کنترل شده و افزایش و پیشرفت آن‌ها نیز با گسترش شبکه اتفاق می‌افتد. Callisto پروتکل Cold Staking را معرفی می‌کند که در قبال نگه داشتن Callisto، شخص نگه دارنده جایزه دریافت می‌کند.

Cold staking فرآیندی مبتی برای قرارداد هوشمند است که به نگه‌دارندگان CLO این قابلیت را می‌دهد تا در ازای نگه‌داشتن کوین‌های خود برای دوره‌های زمانی طولانی و کافی که در حالت دیفالت ۱ ماه است، جایزه دریافت کنند. این افراد نیازی به اجرای یک نود یا گره ندارند تا در فرآیند Cold staking شرکت کنند. افرادی شرکت کننده در پروتکل Cold stake، تراکنشی را تایید نمی‌کنند و این کار در تمام سیستم توسط پروتکل تایید PoW یا اثبات کار انجام می‌شود که این بسیار مهم است چون اتریوم کلاسیک به این نحوه‌ی تایید پایبند است.

فورک اتریوم کلاسیک در مسیری مشابه فورک لایت‌کوین‌کش از لایت‌کوین
انجام این فورک باعث شده که قیمت اتریوم کلاسیک رو به افزایش باشد، تا جایی که ۲ روز پیش به قیمت ۴۵ دلار نیز رسید. همین اتفاق برای لایت‌کوین، پیش از آنکه فورک لایت‌کوین‌کش ارائه شود، افتاد و قیمت لایت‌کوین صعودهایی را تجربه کرد، اما پس از انجام فورک این صعودها از بین رفتند. در حال حاضر ارزش لایت‌کوین‌کش در حدود ۲ درصد ارزش لایت‌کوین می‌باشد.

نظر شما در مورد این فورک چیست؟ آیا آینده‌ی روشنی را برای آن متصور هستید؟