video thumb

سوئیس ؛ کشوری دوست برای عرضه اولیه سکه (ICO)

تنظیم کننده مقررات مالی سوئیس می‌گوید توکن‌های ICO همانند اوراق بهادار به حساب می‌آیند. به نظر می‌رسد سوئیس هم می‌خواهد به جمع حامیان عرضه اولیه سکه‌ها بپیوندد و جایگاه خوبی در دنیای ارزهای رمزپایه داشته باشد. با ارزجو از اخبار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

ناظر بازار مالی و تنظیم کننده مقررات این بازار در سوییس، دستورالعمل جدیدی را منتشر کرده است که این دستورالعمل به بحث درمورد توکن‌های فروخته شده در طی عرضه اولیه سکه (ICO)

سوئیس ؛ کشوری دوست برای عرضه اولیه سکه (ICO)

عرضه اولیه سکه (ICO) نوعی تامین مالی جمعی برای راه‌اندازی استارتاپ های مبتنی بر فن‌آوری بلاک چین یا تکنولوژی‌های ارز رمزپایه طراحی شده است. با این راه‌کار و فروش توکن‌های مربوط به پروژه، مقدار قابل توجهی سرمایه اولیه در زمان کم جمع‌آوری می‌شود. آخرین عرضه اولیه سکه مهم، عرضه اولیه سکه تلگرام در ماه آینده است که انتظار می‌رود رکورد تاریخ ICOها بشکند.

در سال ۲۰۱۷، تعداد عرضه اولیه سکه‌ها در جهان به اوج خود رسید. این تعداد آن قدر زیاد بود که ارزش خالص آن‌ها به حدود ۳ میلیارد دلار در ماه سپتامبر رسید. سوئیس، کشوری کوچک است. با این وجود، یک چهارم عرضه اولیه سکه‌ها در این کشور راه‌اندازی می‌شوند.

فینما توضیح می‌دهد: “تمامی قوانین بازار مالی، قابل اعمال به عرضه اولیه سکه‌ها نیستند. با توجه به روشی که در عرضه اولیه سکه‌ها طراحی می‌شود، ممکن است آن‌ها در دسته مواردی که مشمول الزامات قانونی می‌شوند، نباشند.” همچنین فینما اضافه کرده است که هیچ قانونی برای یک عرضه اولیه سکه خاص وجود ندارد.

مطابق با دستورالعمل جدید تنظیم کننده مقررات مالی سوئیس، به طور کلی در این کشور با عرضه سکه اولیه همانند اوراق بهادار برخورد می‌شود. سوئیس اعلام کرده است که این ICOها را تحت نظر خواهد داشت تا در صورت لزوم، با بررسی همه جانبه، قانون ویژه‌ای در این راستا تدوین شود.