video thumb

معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه در وایومینگ ایالات متحده

معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه

“وایومینگ” یکی از ایالت‌های ایالات متحده امریکا است. حالا این ایالت امریکا دلیل دیگری برای زندگی به آمریکایی‌ها در آن جا را داده است. در یک حرکت ناگهانی در این ایالت امریکا، لایحه ۱۱۱ مجلس سنای وایومینگ در شانزدهم فوریه معرفی شد. این لایحه به معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه می‌پردازد. لایحه ۱۱۱، اعتبار کسب و کارهای این کشور را با سازگارکردن قوانین مالیاتی مستحکم می‌کند. به این ترتیب، شهرت وایومینگ با معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه برای کسب و کارهای مبتنی بر فن‌آوری بلاک چین بهبود می‌یابد.

اگر این لایحه تصویب شود، نه تنها اقتصاد وایومینگ از آن بهره‌مند می‌شود، بلکه سرمایه گذاران فردی و استارتاپ های مبتنی بر فن‌آوری بلاک چین نیز از آن سود می‌برند. با این وجود، این لایحه می‌تواند باعث شود که ایالات دیگر این کشور نیز از آن الهام بگیرند و با معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه در این ایالت‌ها، این امتیاز وایومینگ کم رنگ شود.

وایومینگ هم اکنون یکی از چند ایالت سودمند ایالات متحده امریکا است که بابت مالیات بر درآمد هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با اتخاذ رویکردی مشابه و معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه ممکن است بلاک چین نیز از آن منفعت ببرد. معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه می‌تواند رونق انفجاری اقتصادی در این ایالت به وجود آورد. این در حالی است که “خدمات درآمد داخلی” (IRS)، بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه را به عنوان دارایی می‌شناسد و بر این اساس، آن‌ها را در موارد مشمول مالیات طبقه‌بندی می‌کند. وایومینگ ظاهرا لایه‌ای از مالیات را برای سرمایه گذاران از جمله اشخاص حقیقی و کسب و کارها حذف کرده است.

این لایحه توسط نیمی از سناتورهای جمهوری خواه و نمایندگان آن‌ها تحت پشتیبانی قرار گرفته است و شامل معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه در بین برخی اقلام دیگر ناملموس دیگر است. به این ترتیب، به محض تبدیل شدن لایحه به قانون، این اقلام از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. این لایحه ارزهای رمزپایه و مجازی را “نوعی نماینده ارزش دیجیتالی” تعریف می‌کند که: ۱- به عنوان واسطه معامله، واحد حساب و ذخیره ارزش استفاده می‌شود و ۲-توسط دولت ایالات متحده از آن به عنوان یک پول قانونی یاد نمی‌شود.

علاوه بر ارزهای رمزپایه، این لایحه به پول و و دارایی‌های دیگری از جمله ارز، طلا، نقره و دیگر سکه‌ها، حواله‌های بانکی، چک‌های معتبر و چک‌های بانکی، بسط و گسترش می‌یابد.

معافیت مالیاتی ارزهای رمزپایه در وایومینگ ایالات متحده

لایحه یک‌صد و یازدهم مجلس سنای وایومینگ، استارتاپ های بلاک چین بیش‌تری را جذب می‌کند. وایومینگ یک تولیدکننده بزرگ زغال سنگ است. در این ایالت، نرخ برق مصرفی پایین است. این امر باعث می‌شود جذب استخراج‌کنندگان بیت کوین بیش‌تر شود.

حتی پیش از لایحه یک‌صد و یازدهم مجلس سنای وایومینگ، استارتاپ های بلاک چین در این ایالت گردهم آمده بودند. از جمله این استارتاپ ها می‌توان از “بلاک کراشر” کانادایی نام برد. بلاک کراشر در آن جا یک شرکت فرعی را ثبت کرده است. علاوه بر لایحه یک‌صد و یازدهم مجلس سنا، وایومینگ لایحه HB0070 را نیز نشان داد. این لایحه راه را برای توکن‌های دیجیتال به سمت بلاک چین باز می‌کند و باعث می‌شود این توکن‌ها شامل قوانین انتقال پول شوند.

درجنوب وایومینگ، مجلس سنای آریزونا در اوایل این ماه لایحه‌ای را تصویب کرد تا به افراد محلی اجازه دهد مالیاتشان را بر اساس بیت‌کوین و آلت کوین های مشخصی بپردازند. این لایحه هنوز در این مجلس به تصویب نرسیده است. با این وجود، هرچه ایالات متحده امریکا به ادغام ارزهای رمزپایه در مالیاتشان پیش روند، بیش‌تر سیستم بانک‌داری تجاری خود را تضعیف می‌کنند.