video thumb

نیروگاه های عظیم سیبری به استخراج کنندگانِ خوش آمد می گویند

به گزارش ارز جو و به نقل از وب سایت news.bitcoin.com، شرکت روسی En+ Group در حال آماده سازی مقدمات برای ارائه برق مورد نیاز به استخراج کنندگان ارز های رمزنگاری شده است. مدیرعامل En+، آقای Maxim Sokov در این باره می گوید که آنها در حال مذاکره درباره پنج مورد از سایت های خود هستند؛ این سایت ها در Irkutsk Oblast منطقه دولتی روسیه در جنوب شرقی سیبری قرار دارند.

پنج نیروگاه برق در سیبری

 یکی از این نیروگاه ها که نزدیک Ust-llimsk و رودخانه Angara است، نیروگاه برق آبی است. این نیروگاه ظرفیتی معادل ۳٫۸۴۰ مگاوات دارد و یک نیروگاه ترکیبی با سوخت زغال سنگ با ظرفیت ۵۲۵ مگاوات دارد.

در نزدیکی Irkutsk نیز دو سایت وجود دارد؛ یک نیروگاه برق آبی با ظرفیت ۶۶۲ مگاوات و یک نیروگاه ترکیبی زغال سنگ با ظرفیت ۶۵۵ مگاوات وجود دارد.

En+ اعلام کرده که آب و هوای سرد منطقه سیبری و وجود برق ارزان موقعیت مناسبی را برای استخراج کنندگان ارز های رمزنگاری شده فراهم می کند.

siberia welcomes miners 390x213 نیروگاه های عظیم سیبری به استخراج کنندگانِ خوش آمد می گویند

جذب استخراج کنندگان ارز های رمزنگاری شده

Sokov اعلام کرد که در حال حاضر شرکت En+ در حال مذاکره با چندین سرمایه گذار از جمله سرمایه گذاران بین المللی (مثل آمریکایی و چینی) برای ساخت فارم (مزرعه) استخراج است. این مزارع به عنوان مصرف کنندگان انرژی در نظر گرفته می شوند.

مدیرعامل این شرکت بر این نکته تاکید کرد که شرکت وی به جذب استخراج کنندگان چینی هم می پردازد. چرا که در چین قوانین محدود کننده شدیدی برای استخراج کنندگان در نظر گرفته شده است.

طبق گفته Vedomosti، تقاضای انرژی از En+ Group از طرف استخراج کنندگان رمزارز ها در سال ۲۰۱۸ می تواند به ۱۰۰ مگاوات برسد؛ در این صورت این شرکت می تواند ۹۸۰ میلیون روبل که معادل ۱۷٫۲ میلیون دلار است، درآمد داشته باشد.

در حال حاضر، مشتری اصلی En+ شرکت روسی تولید کننده آلومینیوم، یعنی Rusal می باشد که En+ سهام قابل توجهی در این شرکت دارد. شرکت En+ بر این باور است که می تواند از ظرفیت بیش از حد خود برای ایجاد تنوع در کاربران و مشتریان خود استفاده کند و استخراج کنندگان رمزارز ها را نیز به جمع این مشتریان بیاورد.

وضعیت روسیه در قبال رمزارز ها

در حال حاضر قانونی برای استخراج ارز های رمزنگاری شده در روسیه وجود ندارد. البته قانون گذاران یک پیش نویس لایحه ارائه کرده اند. در اوایل این ماه، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که مجوز استخراج رمزارز ها در این کشور را می دهد، اما پیشنهاد داد که استخراج کنندگان کوین های بدست آمده را در خارج از کشور بفروشند.