video thumb

عربستان سعودی و شراکت با ریپل

اخبار جدید حاکی از شراکت “ریپل” (Ripple) با بانک مرکزی عربستان سعودی به منظور متصل کردن بانک‌های این کشور به فن‌آوری بلاک چین ریپل است. موسسه غول پیکر “فین تک ریپل” شراکت جدیدی را با بانک مرکزی کشور پادشاهی عربستان سعودی آغاز کرده است. این همکاری به این منظور است تا ریپل بتواند پرداخت‌های فوری و بین‌المللی را مبتنی بر شبکه بلاک چین خود در میان بانک‌های محلی در منطقه مهیا کند. با ماینینگ کوین از اخبار تاثیرگذار بر ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

دیروز گزارش شد که موسسه مالی عربستان سعودی (SAMA) که بانک مرکزی کشور پادشاهی عربستان سعودی (KSA) است، با ریپل وارد توافق شده است تا بتواند بلاک چینی آزمایشی راه‌اندازی کند. هدف آن‌ها این است که بانک‌های منطقه‌ای شرکت کننده بتوانند از بلاک چین ریپل برای “پرداخت‌های فوری بین المللی” استفاده کنند.

این بلاک چین آزمایشی، بانک‌های عربستان سعودی را قادر می‌سازد که با استفاده از “ایکس کارنت” (xCurrent) ریپل، معاملات خود را انجام دهند. ایکس کارنت یک نرم‌افزار بلاک چین است که ردیابی پایانه به پایانه‌ی پرداخت‌ها و واریزهای فوری در سراسر جهان را ممکن می‌سازد. این اولین آزمایش در نوع خود است که یک بانک مرکزی نیز در آن دخیل است. در این آزمایش بانک مرکزی کشور پادشاهی عربستان سعودی با دسترسی به بیش از ۱۰۰ موسسه مالی شامل بانک‌ها، تامین کنندگان پرداخت‌ها و … با شبکه ریپل (که شبکه بلاک چین موسسه ریپل است) همکاری خواهد داشت.

عربستان سعودی و شراکت با ریپل

از همه مهم‌تر این که، بانک مرکزی کشور پادشاهی عربستان سعودی به بانک‌های این کشور، برنامه مدیریت و آموزشی را در جهت استفاده از فن‌آوری بلاک چین ارائه می‌دهد. ریپل نیز این خبر را تایید کرده است و بر تلاش زیاد بانک مرکزی عربستان سعودی در اتخاذ تصمیم استفاده از فن‌آوری بلاک چین تاکید دارد.

“دیلیپ رائو” مدیر ابداعات زیرساختی ریپل بیان کرده است:

“SAMA اولین بانک مرکزی است که منابعی را برای بانک‌های محلی فراهم می‌آورد تا این بانک‌های محلی با استفاده از راه‌حل نوین بلاک چین ریپل، پرداخت‌های فوری خود را فعال کنند. تلاش‌های بانک مرکزی عربستان سعودی در زمینه ارتقا خدمات به مشتریان بانک‌های محلی سعودی مشخص است.”

ریپل اضافه می کند که این بانک‌های محلی این کشور در مقایسه با روش‌های سنتی پرداخت، معاملاتی سریع‌تر، ارزان‌تر و شفاف‌تر را تجربه خواهند کرد.

رائو خاطر نشان کرد:

“بانک‌های محلی در جهان به فن‌آوری بلاک چین تمایل پیدا کرده‌اند. دلیل این تمایل این است که این فن‌آوری می‌تواند چگونگی انتقال پرداخت‌های برون مرزی را تغییر دهد و این امر منجر به کم‌تر شدن موانع موجود بر سر راه تجارت و بازرگانی، هم برای مصرف کنندگان و هم برای شرکت‌ها می‌شود.”