video thumb

پرتاب اولین گره بلاکچین کوانتوم (Qtum) به فضا

لیست عناوین این مطلب

به گزارش ارز جو و به نقل از خبرگزاری کوین تلگراف، Qtum که یک پروژه بلاکچینی است که تمرکزش بر اپلیکیشن های غیر متمرکز (DApps)  می باشد، جمعه ی گذشته در توییتر خود اعلام کرد که “نخستین Node بلاکچین

Qtum sent nodes to the space 330x220 پرتاب اولین گره بلاکچین کوانتوم (Qtum) به فضا

ما نخستین Node بلاکچین فضایی را از روی زمین ارسال کردیم. کوانتوم در ۳۱ ژانویه تاریخ پرتاب را در توییتر خود به همراه یک لینک شمارش معکوس که تا دوم فوریه تنظیم شده بود، منتشر کرد.

به هر حال، جمعه گذشته که روز پرتاب ماهواره بود، لینک شمارش معکوس، جای خود را به لینک دیگری حاوی گزارش خبرگزاری وب سایت سازمان ملی فضایی چین داد که در آن به ارسال موفقیت آمیز ماهواره  Zhangheng-1 پرداخته بودند. شایان ذکر است که در خبر منتشر شده، به کوانتوم و بلاکچین اشاره ای نشده بود.

کاربران پس از ناپدید شدن شمارش معکوس از روی وب سایت، در قسمت تبادل نظر سایت Reddit در مورد کوانتوم  ابراز سر در گمی کرده و خواستار دریافت اطلاعات بیشتری درباره ی میزان موفقیت این پرتاب بودند. کانال تلگرام کوانتوم نیز یک ویدئو از یوتیوب با عنوان “دوران اولین گره گواه اثبات سهام ( Node POS Qtum) در فضا” را منتشر کرد.

اپلیکیشن های غیرمتمرکز Qtum در مقایسه به آن هایی که بر پایه اتریوم هستند منحصر به فرد محسوب می شوند؛ چرا که این پلت فرم از مدل بلاکچین خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) استفاده می کند. این امر باعث افزایش تعاملات قرارداد های هوشمند سبک  با موبایل و برنامه های اینترنت اشیاء می شود.

همکاری کوانتوم و Spacechain

Qtum با شرکت Spacechain با ارائه طرحی جدید در زمینه اکتشافات فضایی به منظور ساخت شبکه ی ماهواره ای با منبع باز همکاری دارد. به نظر می رسد ذخیره داده ها در فضای بیرونی، باید مشکلات بالقوه ای را که در زمینه مقررات دولتی وجود دارد، حذف کند.

Zheng Zuo مدیر عامل Spacechain در نوامبر ۲۰۱۷ طی مصاحبه ای با خبرگزاری Tech in Asia ، درباره طرح ریزی پرتاب ماهواره Cubesats این شرکت در فوریه ۲۰۱۸  که بر روی شبکه Qtum مدیریت می شود، صحبت کرد.

Spacechain هم چنین یک ویدئو از پرتاب راکت در توییتر خود منتشر کرد و درباره ی آن نوشت که این موشک با خود یک “ماهواره Spacechain و Node کامل Qtum عملیاتی” حمل می کند.

Qtum  تا زمان انتشار این گزارش به درخواست کوین تلگراف مبنی بر اظهار نظر پاسخ نداده است.

 

اگر قصد سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را دارید و به دنبال یک سایت مطمئن برای این امر هستید به سایت ارزجو مراجعه کنید .