سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا دارک نت با بیت کوین انجام شده است؟

یک مطالعه جدید توسط Recorded Future نشان داده است که بیت کوین موقعیت خود را به عنوان شماره یک در بازار دارک نت از دست می دهد. شرکت تکنولوژی اینترنتی ۱۵۰ مورد از فعالترین صفحات پیام، بازارها و ارائه دهندگان خدمات غیرقانونی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و متوجه شد که احساسات جوامع دارک نت نسبت به بیت کوین

اقتصاد دارک نت

Darknet اینترنتی است که از پروتکل های ارتباطی غیر استاندارد و پورت ها استفاده می کند تا هویت های دیجیتال کاربران به نمایش گذاشته شود. دارک نت نیاز کاربران به اجرای یک نرم افزار خاص بوده، که محبوب ترین نوع TOR برای اتصال به اینترنت است. یکی از اهداف اصلی استفاده از دارک نت این است که اطلاعات ارائه دهنده و شخصی برای ردیابی خیلی دشوار باشد. به دلیل این ویژگی و حفظ حریم خصوصی، Darknet معروف شده است به بازارهای تاریک که کاربران را قادر می سازد تا به طور موثر هر چیزی را که قانونی یا غیرقانونی است را در بازار مانند آمازون، مبادله کنند. دارک نت شبکه‌ای شخصی و پوشیده است که ارتباطات آن فقط به صورت ارتباط یک زوج معتمد یعنی کاربر به کاربر (دوست به دوست) یا (F2F) است که از پروتکل‌ها و پورت‌های غیر استاندارد استفاده می‌کند. دارک نت‌ها متمایز از دیگر شبکه‌های رایج کاربر به کاربر هستند به طوری که اشتراک گذاری به صورت anonymous (مخفی بودن آدرس IP) است. دارک نت به طور گسترده‌ای پذیرفته شد و توسط رسانه‌های بزرگ از جمله Rolling Stone و Wired به کار گرفته شد. گفته می شود اینترنت ناشناس، اینترنت جذاب جنایتکاران و افرادی است که علاقه مند به فعالیت هایی در بازار سیاه هستند.

شبکه انباشته

در اواسط سال ۲۰۱۶، Recorded Future متوجه شد که ۱۵۰ سازمان آنالیز شده، همه نگرانی های مربوط به قابلیت، قابلیت استفاده و امنیت Bitcoin در اقتصاد Darknet دارند. اگرچه در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ افزایش نسبتا خفیف نسبت به افزایش علاقه به بیت کوین بود، شبکه بیت کوین شروع به ترافیک بیش از حد شد و باعث شد هزینه های معامله گران برای کسانی که از بازارهای Darknet استفاده می کردند، افزایش یابد. در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷ هزینه ۵۲٫۱۸ دلار بود.

Recorded Future متوجه شد که میانگین تراکنش در Darknet  تا ۳۰۰ دلار است. اگر فردی در ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۷ سعی می کرد که مبادله کند – ممکن بود که هزینه معامله گرانه تر از مبلغ معامله شده باشد. یکی از اعضای هیئت مدیره Darknet این پست را در انجمن خود قرار داد:

“آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد غیر قابل درک است. علی رغم آن که من از هزینه های توصیه شده کمیسیون استفاده کرده ام، معاملات من برای سه روز گذشته باقی مانده است و کار من فلج شده است. فروشندگان گرامی، لطفا گزینه های پرداخت جایگزین را اجرا کنید در غیر این صورت، من در این فصل از دست خواهم رفت. ”

معجزه کریسمس

صف انباشته شده در شبکه بیت کوین برای برخی از افراد امروزی دشوار بود. این تراکنشه ای کاربران تا کنون در صف مجددا ثبت شده که چندین روز طول کشید تا تأیید شود. برای مقابله با حملات دوجانبه، اکثر فروشندگان در Darknet، قبل از اینکه تراکنش ها را به عنوان کامل انجام بدهند، یک قانون مستلزم سه تاییده را تصویب کردند. از آنجا که یک معامله نمیتواند تا زمانی که تأیید پرداخت تأیید شود کامل نیست، این کاربر به طور مؤثر از انجام “کسب و کار” خود منع شده است.

گرچه او نگران بود که او در این فصل کریسمس از دستش بر بیاید، اما معجزه کریسمس او در آنجا رخ داد. برای مبارزه با هزینه های معامله گران که روزانه افزایش می یابد، فروشندگان شروع به پذیرش گزینه های پرداخت جایگزین می کنند. این مطالعه نشان می دهد که Litecoin دومین ارز محبوب ترین با ۳۰ درصد از فروشندگان پذیرش LTC، و Dash سومین ارز، با ۲۰ درصد از همه فروشندگان در پذیرش DASH بود.

سایر مطالعات Darknet

در سال ۲۰۱۶، اقتصاددان Tuur Demeester در حال تحقیق در بازارهای Darknet بود. Demeester به r / DarkNetMarkets تبدیل شد تا ببیند آیا جامعه می تواند آمار او را دنبال داشته باشد: چند درصد از معاملات در Darknet با BTC انجام شد؟ آیا DarkCoin مورد استفاده قرار گرفت و چقدر زمان برد؟ چه مقدار بیت کوین  روزانه / ماهانه / سالانه به Darknet وارد شد؟ اما دنیسر هیچ پاسخ مفیدی پیدا نکرد.

Chart

پیش از تلاش Demeester، Alliance Digital Citizens Alliance در ماه اوت ۲۰۱۴ یک جدول با آمار  و لیست تعدادی از ارزهای موجود در بازار Darknet منتشر کرد، اما در این جدول اطلاعاتی درباره قیمت ها، حجم معاملات و روش های ترجیحی پرداخت وجود نداشت.

علاوه بر این، نیکلاس کریستین، استاد پژوهشی دانشکده علوم رایانه و مهندسی و سیاست عمومی دانشگاه کارنگی ملون (CMU) همراه با کایل سسکا، Ph.D. کاندیدای مدرسه مهندسی برق و کامپیوتر CMU در سال ۲۰۱۳، یک مطالعه از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ انجام داد تا بتواند در بازار سرمایه Darknet شرکت کند.

Silk Road

هنگامی که Silk Road در اکتبر ۲۰۱۳ خاتمه یافت، کریستین و سسکا متوجه شدند که انفصال ناشی از توسعه بازارهای ناشناس آنلاین است که تا امروز ادامه دارد. کریستین و سسکا برای تجزیه و تحلیل اندازه گیری دراز مدت در ۱۶ بازار مختلف بیش از دو سال (۲۰۱۳-۲۰۱۵) برای محاسبه رش  از اکوسیستم ناشناس بازار آنلاین استفاده کردند. تحقیقات آنها نوعی از کالاهای فروخته شده، تأثیر یا عدم وجود رویدادهای رقابتی مانند عملیات اجرای قانون و تقلب در مقیاس بزرگ را بر اندازه کلی اقتصاد ثبت کرده است.

اما Silk Road یا جاده ابریشم چه بود؟

Silk Road به معنی جاده ابریشم یک بازار الکترونیکی و تحت وب بود که گرداننندگانش آن را با استفاده از فناوری سامانه نرم‌افزاری پنهان تور اجرا می‌کردند. بیشتر کالاهایی که در سیلک‌رود برای فروش گذاشته می‌شد در حوزه قضایی بیشتر کشورها قاچاق محسوب می‌شد. رادیوی عمومی ملی از این وب‌گاه به عنوان «آمازون.کامِ داروهای غیرمجاز» یاد کرد. اکونومیست نیز آن را در مقاله‌ای درباره بیت‌کوین به عنوان «نوعی ئی‌بِی برای مواد مخدر در گوشه‌ای تاریک و پنهان از وب به نام تور» معرفی کرد.

بیت کوین و جاده ابریشم

فروش سالانه سیلک رود نزدیک به ۲۲ میلیون دلار تخمین زده شده بود. در ۲ اکتبر ۲۰۱۳ این وبسایت توسط اف‌بی‌آی ضبط شد. اف بی آی ۲۶.۰۰۰ بیت کوین را مصادره کرد که هر یک ۱۴۰$ ارزش داشتند که مبلغی بالغ بر ۳٫۶ میلیون دلار می شد. یک سخنگوی اف بی آی گفت که بیت‌کوین ها را تا پایان رویه قضایی ضبط و سپس نقد خواهد شد. در اکتبر ۲۰۱۳ اف‌بی‌آی حدود ۱۴۴ هزار بیت‌کوین را بر مبلغ روز حدود ۲۸٬۵ میلیون دلار مصادره کرد که متعلق به راس اولبریچ بود.

خدمات مارشال‌های ایالات متحده آمریکا در ژوئن ۲۰۱۴ حدود ۳۰ هزار بیت‌کوین را در حدود ۱۸ میلیون دلار فروختند. ۱۴۴ هزار بیت‌کوین دیگر که ارزشی حدود ۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ داشت (حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷) روی لپ‌تاپ راس اولبریچ یافت شد که به تدریج فروخته شد.

روش های پرداخت در حال تکامل هستند

مطالعه فعلی انجام شده با بیان اینکه تلاش هایی که فروشنده ها برای تنوع روش های پرداخت قابل قبول در بازارهای Darknet انجام می دهند، ادامه می یابد. اگر چه روش های پرداخت مانند لایت کوین و دش در حال تبدیل شدن به محبوبیت هستند، Recorded Future هنوز انتظار دارد که Bitcoin در اقتصاد Darknet جای داشته باشد – فقط سهم بازار کمتر از آن است که در حال حاضر است.

Recorded Future همچنین هشدار می دهد که با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال

برای آشنایی بیشتر با نحوه خرید و فروش و یا سوالات احتمالی با پشتیبانی در وب سایت اصلی arzjoo.com در تماس باشید…
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location