video thumb

کمیسیون اقتصادی به موضوع «ارز‌های دیجیتال» ورود کرد

به نقل از خبرگزاری میزان؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع «ارز‌های دیجیتال

کمیسیون اقتصادی موازی با بانک مرکزی اقدامات خود را در زمینه مطالعات ارز‌های دیجیتال آغاز کرده و هدف ما این است نهایتاً بستر (پلتفرمی) را تعریفی کنیم تا بر روی پیمانه پولی بنشیند و بتواند نحوه نقل و انتقال وجوه ارزی ما را در دسترس بیاورد.

کمیسیون اقتصادی مجلس وارد موضوع ارزهای دیجیتال شد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان از ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع «ارز‌های دیجیتال» خبر داد.

وی افزود:

با توجه به تحولات و اتفاقات میدانی که در ماه‌های اخیر در حوزه ارز‌های دیجیتال در نظام اجرایی کشور داشتیم و هر روز هم فزاینده‌تر از قبل می‌شود فکر می‌کنیم این مسئله ظرفیتی است که می‌توانیم هم برای جدا شدن از سیطره دلار از اقتصاد ایران و هم جدا شدن از تسویه برخی بانک‌های اروپایی با ایران، بهره ببریم.

پورابراهیمی اضافه کرد:

پیرامون این مسئله بانک مرکزی و وزرات اقتصاد و دارایی را مکلف کردیم تا این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و امیدواریم ظرف چند روز آینده این اقدام عملیاتی شود و گزارش بانک مرکزی در این رابطه نهایی شود.

کمیسیون اقتصادی مجلس وارد موضوع ارزهای دیجیتال شد

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس موازی با بانک مرکزی اقدامات خود را در زمینه مطالعات ارز‌های دیجیتال آغاز کرده است اظهار داشت:

هدف ما این است که نهایتاً بستر (پلتفرمی) را تعریفی کنیم تا بر روی پیمانه پولی بنشیند و بتواند نحوه نقل و انتقال وجوه ارزی ما را در دسترس بیاورد.

پورابراهیمی تصریح کرد:

این اقدام به مفهوم توافق ما با کشور‌های دیگر در قالب ارز‌های دیجیتال است و این سبک رویکرد حاکمیتی است که ما آن را مورد پیگیری قرار داده‌ایم.

رئیس «کمیسیون اقتصادی» مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

این ظرفیت وجود دارد که در زمینه ارز‌های دیجیتال قوانین تهیه شود و قاعدتاً بانک مرکزی باید در این زمینه اظهار نظر کند. درحال حاضر کمیسیون اقتصادی نزدیک به یک ماه است که بر روی این موضوع مطالعات خود را آغاز کرده و مجموعه این اقدامات با اعلام نظر بانک مرکزی و دولت در قالب گزارشی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است و کمیسیون پس از بررسی آن تصمیم می‌گیرد که آیا نیازمند تدوین طرحی برای استفاده از این ظرفیت هستیم و یا خیر؟

پورابراهیمی بیان داشت:

معتقدم ظرفیت فوق العاده‌ای برای جدا شدن کشور از سیطره دلار در اقتصاد جهانی وجود دارد.

اگر به دنبال یک سایت مطمئن و معتبر برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی هستید می توانید به سایت ارزجو مراجعه کنید.