video thumb

برترین استخر های استخراج بیت کوین

توجه: اطلاعات ارائه شده پیرامون استخراج ابری این محتوا صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و با توجه به افزایش کلاه برداری ها در فضای کلود ماینینگ، نسبت به خطرات سرمایه گذاری در این روش هشدار می دهیم.

مزیت استخر های استخراج بیت کوین

در استخر استخراج، استخراج کنندگان توافق کرده‌اند سود به دست آمده از هر بلوک را به نسبت قدرت رمزنگاری یا هش (hash) مشارکت داده شده تقسیم کنند. مزیت استخراج از طریق اتصال به استخرهای استخراج بیت کوین ین است که افراد می‌توانند با سخت‌افزارهای متوسط، بازدهی بیشتری داشته باشند و با کمترین مصرف انرژی به هدف خود دست پیدا کنند.

متمرکز شدن استخر های استخراج بیت کوین در چین

استخر های استخراج بیت کوین

قبل از معرفی بهترین استخر های استخراج بیت کوین ، بهتر است بدانید که بیشتر استخرها در چین قرار دارند و برخی از آن‌‌ها وبسایتشان فقط به زبان چینی است یا تنها از استخراج کننده‌های چینی پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر، متمرکز شدن استخراج کننده‌ها در چین، یکی از بزرگترین مشکلات بیت کوین است. حدود ۲۰ استخر بزرگ استخراج بیت کوین وجود دارد، با توجه به قدرت هش هر استخر و محل استقرار شرکت صاحب استخر، تخمین زده می‌شود ۸۱ درصد قدرت هش شبکه بیت کوین در اختیار استخرهای چینی است. همانطور که در نمودار می‌بینید ایسلند با ۵ درصد از کل استخراج، در رتبه دوم قرار دارد.

بزرگترین استخر های استخراج بیت کوین

بزرگترین استخر های استخراج بیت کوین

نمودار بالا توزیع قدرت هش را بین بزرگترین استخر های استخراج بیت کوین نشان می‌دهد. به خوبی قابل مشاهده است که بیش از سه چهارم کل قدرت هش موجود در شبکه، در اختیار ۵ استخر بزرگ استخراج بیت کوین است. قسمت جالب توجه این که بخش بزرگی از این حجم پردازش فقط متعلق به استخرهای یک شرکت هستند. جدول زیر رتبه‌بندی استخرهای برتر از نظر میزان بیت کوین استخراجی در ۶ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

 

رتبه نام استخر
۱  BTC.com
۲  AntPool
۳  SlushPool
۴  BTC.TOP
۵  ViaBTC
۶  F2Pool
۷  BTCC Pool
۸  BitFury
۹  GBMiners
۱۰  BitClub Network

استخر های استخراج ابری

بسیاری از مردم فکر می‌کنند استخر های استخراج بیت کوین، فقط گروهی از افراد هستند که در ازای عضویت، بیت کوین رایگان دریافت می‌کنند. این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد و در واقع استخر های استخراج بیت کوین نوعی ائتلاف یا توافق برای همکاری در استخراج توسط سخت‌افزار رایانه‌ای است که سود حاصله هم نسبت به مشارکت در استخراج تقسیم می‌شود. در روش استخراج ابری، نیازی نیست شما به یک استخر متصل شوید، شرکت استخراج ابری که از آن استفاده می‌کنید خودش به یک استخر دیگر متصل است.

کشور های فعال در استخراج بیت کوین

استخر های استخراج بیت کوین در چین

استخر های استخراج بیت کوین در کشورهایی با برق ارزان‌تر حضور بیشتری دارند. با توجه به این که در بسیاری از کشورها، انرژی به ویژه برق هزینه بالایی دارد، استخراج بیت کوین هم در تعداد محدودی از کشورها محدود و متمرکز شده است.

چین؛ بهشت استخراج بیت کوین

چین همانطور که بزرگترین صادر کننده کالا در جهان است، بزرگترین استخراج کننده و صادر کننده بیت کوین در جهان هم است. دلیل این موضوع هم کاملا روشن است، برق در چین بسیار ارزان است و بزرگترین مراکز استخراج بیت کوین هم در چین قرار دارند. البته در ماه‌های گذشته محدودیت‌های شدیدی در مورد معامله بیت کوین در چین اعمال شد و به دنبال آن بیشتر شرکت‌های استخراج کننده در حال خروج از چین و انتقال به کشورهایی مثل کانادا و استرالیا هستند.

گرجستان

کشور گرجستان میزبان استخر استخراج BitFury، یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین است. این شرکت علاوه بر استخراج، به کار ساخت و تولید سخت‌افزار و چیپ‌های استخراج هم مشغول است. حدود ۱۵ درصد کل بیت کوین استخراج شده، توسط BitFury بدست می‌آید.

سوئد

شرکت KnCMiner در شهر استکهلم سوئد حضور دارد و در حال حاضر سهم حدود ۷ درصدی از استخراج بیت کوین دارد.

ایالات متحده امریکا

در امریکا شرکت استخراج بیت کوین  ۲۱Inc در ایالت کالیفرنیا مستقر است. این شرکت هم علاوه بر مدیریت استخر های استخراج بیت کوین ، فروشنده تجهیزات استخراج بیت کوین است.

دیگر کشورها

کشورهایی که ذکر شدند، شرکت‌های مستقر در آن‌ها حدود ۸۰ درصد از کل استخراج بیت کوین را تصاحب کرده‌اند و باقی استخرهای موجود در سراسر جهان مثل Slushpool در جمهوری چک سهم به نسبت کمتری دارند.

یک نکته‌؛ بی معنی بودن عبارت بزرگترین استخر استخراج بیت کوین

شاید متوجه شدید که برخلاف نمودار دایره‌ای، سهم قدرت هش استخرهای استخراج بیت کوین با مقدار بیت کوین استخراجی رابطه‌ مستقیمی ندارد. عوامل دیگری در مقدار استخراج موثر هستند که باید در نظر گرفت، به عنوان مثال شرکت‌هایی مثل KnCMiner اجرا کننده پروژه‌های استخراج هستند و خودشان اداره کننده استخر استخراج نیستند.

بیشتر بخوانید:

استخراج بیت کوین در نیویورک هم آغاز شد

نکته مهم دیگر این است که هر استخراج کننده‌ی متصل به استخر به راحتی می‌تواند استخر را تعویض کند و این کار به طور پیوسته رخ می‌دهد. پس نمی‌توان به طور قطعی گفت کدام استخرها بزرگترین هستند. آمار ۱۰ استخر برتر براساس تعداد بیت کوین استخراج شده طبق داده‌های سایت BlockTrail طی شش ماه گذشته به دست آمده است.

آشنایی با استخر استخراج بیت کوین BTC.com

استخر های استخراج بیت کوین BTC.com

استخر BTC.com که از سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرده است، از نظر قدرت هش و میزان استخراج رتبه نخست را دارد. BTC.com از مدل FPPS برای توزیع پاداش استخراج بیت کوین استفاده می‌کند. کارمزد آن به شیوه اشتراکی توزیع می‌شود و این استخر استخراج متعلق به شرکت بزرگ Bitmain است.

آشنایی با استخر استخراج Antpool

استخر های استخراج بیت کوین Antpool

از نظر قدرت هش، Antpool در رتبه دوم قرار دارد و سهم بالای ۱۵ درصدی از کل استخراج دارد. اولین بلوک Antpool در ماه مارس ۲۰۱۴ استخراج شد. این استخر توسط شرکت Bitmain که بزرگترین شرکت تولید کننده سخت‌افزار استخراج است اداره می‌شود و بخش بزرگی از استخراج متعلق به مراکز خود بیت مین Bitmain است.

Antpool از مدل‌های استخراج p2pool و stratum پشتیبانی‌ می‌کند و سرورهای آن برای اطمینان بیشتر، در سراسر جهان به ویژه چین، آلمان و آمریکا پراکنده هستند.

کارمزد استخراج در استخر Antpool

Antpool ادعا می‌کند برای استفاده از استخر استخراج کارمزدی نمی‌گیرد، اما این ادعا ۱۰۰ درصد درست نیست. کارمزد به صورت مستقیم از استخراج کننده‌ها گرفته نمی‌شود و برای تراکنش بیت کوین بدست آمده هم هیچ توضیحی داده نشده است و سیاست Antpool درباره کارمزد کاملا مبهم است.

بیشتر بخوانید:

برق برای درخواست های استخراج بیت کوین در کانادا کافی نیست!

در حال حاضر پاداش هر بلوک ۱۲/۵ بیت کوین است که در میان کاربران توزیع می‌شود و اینطور که مشخص است با توجه به افزایش کارمزد انتقال بیت کوین، به نظر می‌رسد که Antpool حدود ۱ یا ۲ بیت کوین از محل کارمزد تراکنش را برای خودش برمی‌دارد. به همین دلیل بسیاری از استخراج کننده‌های کوچک از Antpool استفاده نمی‌کنند. در Antpool حداقل بیت کوین پرداختی به دست آمده از استخر، ۰٫۰۰۰۵ بیت کوین است که هر روز پرداخت می‌شود.

آشنایی با استخر استخراج بیت کوین Bitfury

استخر های استخراج بیت کوین Bitfury

در میان استخرهای استخراج بیت کوین ، Bitfury رتبه سوم را از نظر سهم استخراج دارد. تفاوت اصلی Bitfury با دیگر استخرهای برتر، در خصوصی بودن آن است، یعنی با سخت‌افزار خانگی خودتان نمی‌توانید در Bitfury وارد شوید و باید از سخت‌افزار عرضه شده توسط Bitfury استفاده کنید. Bitfury چندین مدل مختلف از سخت‌افزار ASIC برای استخراج انواع ارز دیجیتال تولید و عرضه می‌کند.

آشنایی با استخر استخراج بیت کوین BTCC

استخر های استخراج بیت کوین BTCC

این استخر متعلق به شرکت چینی BTCC است که صرافی ارز دیجیتال دارد و خدمات مرتبط دیگری هم ارائه می‌کند. BTCC چندین سرور در کشورهای مختلف دارد که اتصال به آن را بسیار آسان می‌کند و با اینکه شرکت BTCC مستقر در چین هست ولی از دیگر کشورها هم می‌توان به آن متصل شد.

کارمزد استخر استخراج BTCC

برخلاف برخی دیگر استخرها که کارمزد تراکنش را برای خودشان نگه می‌دارند، یکی از مزیت‌های استخر BTCC، کارمزد اشتراکی آن است که در هر بلوک ۱ الی ۲ بیت کوین به عنوان کارمزد تراکنش‌ها نسبت به میزان مشارکت استفاده می‌شود. یعنی همانطور که بیت کوین به دست آمده بین استخراج کننده‌ها توزیع می‌شود کارمزد تراکنش هم به همان نسبت دریافت می‌شود.

استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، کاری تخصصی و نیازمند داشتن دانش و اطلاعات کافی است. استخراج بیت کوین با توجه به افزایش دشواری شبکه، کار با رایانه‌های معمولی صرفه اقتصادی ندارد و اگر علاقه‌مند به استخراج با کارت گرافیک رایانه یا تجهیزات مخصوص هستید، بهتر است ابتدا از ارزهای دیجیتال با دشواری کمتر شروع کنید و از استخرهای استخراج شناخته شده استفاده کنید.

برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا اتریوم هم ارزجو یک مرکز معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال است و برای راهنمایی و مشاوره می‌توانید با کارشناسان ارزجو تماس بگیرید.