video thumb

بازداشت مهندسان روسی به جرم شرکت در نقشه ای برای استخراج ارزهای دیجیتال

به گفته مقامات روسی چندین مهندس شاغل در موسسه تحقیقات فیزیکی روسیه در ساروف که یکی از مهمترین سایت‌های سری تاسیسات هسته ای است، به جرم شرکت در نقشه ای برای استخراج ارزهای دیجیتال دستگیر شده اند.

بازداشت مهندسان روسی به جرم ماینینگ توسط ابر رایانه های مرکز سری تاسیسات هسته ای

اولین بمب اتم جماهیر شوروی در این سایت هسته ای ساخته شده بود. طبق تحقیقات بی بی سی، در این مرکز حدود ۲۰,۰۰۰ کارمند مشغول به کار و یکی از قوی ترین ابرکامپیوترهای کشور قراردارد که می تواند در یک پتافلاپ اجرا شود یا به عبارتی در هر ثانیه یک کادریلیون عملیات انجام دهد.

طبق گزارشات محلی، برخی از کارکنان این سایت هسته ای که سعی داشتند تا از قدرت این ابر کامپیوتر برای استخراج

استخراج روشی برای دستیابی به ارزهای دیجیتال بدون نیاز به پرداخت مستقیم پول است اما این فرایند نیاز به مقدار زیادی انرژی و توان محاسباتی دارد. برای استخراج کنندگان کم توان روز به روز عرصه رقابت با دستگاه های جدید و قدرتمند، تنگ تر می‌شود و اکنون نیز به نظر می‌رسد که ماینرها باید برای رقابت با ابرکامپیوترها آماده شوند.

سخنگوی این مرکز به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفت:

تلاشی ناموفق برای استفاده از ظرفیت محاسباتی دولتی برای اهداف شخصی صورت گرفته بود.

با وجود اینکه این اتفاق در یک سازمان دولتی رخ داده بود، در برخی از رسانه ها این طور برداشت شده بود که روسیه در حال جلوگیری از استخراج ارزهای دیجیتال است. این کشور در آستانه راه اندازی یک ارز دیجیتال دولتی است که راهی برای دور زدن تحریم های بین المللی خواهد.

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارید می توانید برای خرید و فروش و اطلاع از قیمت های لحظه ای انواع ارزهای دیجیتالی به سایت arzjoo.com مراجعه کنید.