video thumb

کاهش اختلاف قیمت بیت کوین بین کره جنوبی و دیگر بازارها

ادامه‌دار شدن کاهش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر و نوسان آن در محدوده ۸ هزار دلاری، باعث کاهش اختلاف قیمت بیت کوین در بازار کره جنوبی و سایر بازارهای جهان شده است. پیش از این، قیمت بیت کوین در کره جنوبی بسیار بالاتر از متوسط جهانی بود که باعث می‌شد آربیتراژ کننده‌ها سود زیادی کسب کنند.

تا ماه دسامبر که قیمت بیت کوین به بالاترین قیمتش یعنی ۱۹ هزار دلار رسید، قیمت مبادله بیت کوین در کره جنوبی، ۵۰ درصد بیشتر از صرافی‌های سایر نقاط دنیا بود. این اختلاف زیاد، باعث شد که Coinmarketcap قیمت صرافی‌های کره‌ای را از شاخص میانگین قیمت بیت کوین

دلیل کاهش اختلاف قیمت بیت کوین چیست؟

دلیل کاهش اختلاف قیمت بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین ، درست بعد از هفته‌ها حدس و گمان و همچنین تایید و تکذیب اخبار اتفاق افتاده است. در ابتدا وزیر دادگستری کره جنوبی به طور صریح از ممنوع کردن معامله ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید:

ریپل در بازار کره جنوبی رکورد شکنی می کند

بر اساس قوانین ارز دیجیتال در کره جنوبی، افراد خارجی و خردسال نمی‌توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند و همه معامله کننده‌ها باید هویت واقعی خودشان را به همراه حساب بانکی معتبر، در صرافی‌ها ثبت کنند. یک احتمال برای کاهش این اختلاف قیمت، کم شدن حضور آربیتراژ کننده‌ها است.

آیا حذف اختلاف فعلی، به معنی پایان آربیتراژ است؟

آربیتراژ اختلاف قیمت بیت کوین

قوانین جدید تا حدودی جلوی آربیتراژ در مبادلات بیت کوین را گرفت. قبل از این، تعداد زیادی از معامله‌گران، بیتکوین را از صرافی‌های خارج از کره جنوبی می‌خریدند و با قیمت بالاتر در بازار کره جنوبی می‌فروختند. در گزارشی از بلومبرگ آمده است که در زمان اوج اختلاف قیمت بازار کره و دیگر صرافی‌های خارج از کره، هر روز ۲۰ تا ۳۰  فرد کره‌ای جلوی خودپردازهای بانک‌های هنگ کنگی صف بسته بودند تا برای خرید بیت کوین، پول واریز کنند. این افراد بعد از خرید بیت کوین، آن را به صرافی‌های کره‌ای منتقل و با قیمتی بالاتر می‌فروختند. این سود به اندازه‌ای بود که هزینه‌های پرواز به هنگ کنک و کارمزد تراکنش را هم جبران می‌کرد.

منع فعالیت افراد خارجی و همینطور اخبار مرتبط با احتمال وضع مالیات بر صرافی‌های ارز دیجیتال، باعث شد افرادی که از آربیتراژ سود می‌کردند، روز به روز از تعدادشان کاسته شود. بر اساس قانون جدید، صرافی‌های کره‌ای باید جزئیات تراکنش‌های بالاتر از حد تعیین شده و سود به دست آمده از خرید و فروش ارز دیجیتال را در اختیار نهادهای مسئول مالیات قرار دهند.

اگر به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین علاقه‌مند هستید می‌توانید با استفاده از خدمات ارزجو در خرید و فروش بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید.