video thumb

۱۰ شرکت و پروژه برتر فعال در حوزه رمزارز و بلاکچین در سال ۲۰۱۷ (قسمت اول)

ارزش کل بازار رمزارز های بر پایه ICO

blockchain pioineers in 2017 pt1 390x141 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

blockchain pioineers in 2017 pt1 2 390x163 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

 درخشش رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین در سال ۲۰۱۷

حال که سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است و در ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ به سر می بریم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به ۱۰ شرکت و پروژه برتر فعال در حوزه رمزارز

۱۰ شرکت برتر فعال در حوزه رمزارزها و بلاکچین در سال ۲۰۱۷

اتریوم (Ethereum)

ارزش کل بازار : ۷۳ میلیارد دلار

اتریوم، پلتفرمی غیرمتمرکز برای تعریف و اجرای قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند توافق هایی هستند که توسط زبان برنامه نویسی Solidity در شبکه اتریوم تعریف می شوند؛ این قراردادها بدون دخالت عامل انسانی به طور اتوماتیک مفاد قرارداد را اجرا می کنند؛ آنها نتیجه را در بلاکچین اتریوم بدون خدشه و خلل و به صورت دائمی ذخیره می کنند.

این پروژه حاصل همکاری Vitalik Buterin، برنده جایزه World Technology Award در سال ۲۰۱۴ و Jeffrey Wilcke، معاون ارشد شرکت آمازون بوده و در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵ شروع شد.

blockchain pioineers in 2017 pt1 2 390x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

سه چهارم از تمام ICO های جدید سال ۲۰۱۷، بر روی بستر اتریوم ایجاد شدند. به همین دلیل با قاطعیت می توان گفت که اتریوم محبوب ترین پلتفرم راه اندازی ICO ها و کسب و کارهای نوپا در حوزه بلاکچین و رمزارزهاست.

در شکل زیر پلتفرم هایی که ICO ها از آن استفاده می کنند + سهم هر کدام از بازار کل ICO ها را مشاهده می کنید.

blockchain pioineers in 2017 pt1 3 143x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

پلتفرم اتریوم تاکنون حدود ۱۳ میلیون کاربر داشته است؛ توکن آن یعنی ETH، در حال حاضر بعد از بیت کوین (BTC) عنوان دومین رمزارز با ارزش دنیا را به خود اختصاص داده است.

Vitalik Buterin (بنیانگذار اصلی اتریوم) که توسط نشریه بلومبرگ در لیست ۵۰ تن از تاثیرگذارترین افراد سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.

IOTA

ارزش بازار : حدود ۱۵ میلیارد دلار

IOTA پلتفرمی متن باز برای تراکنش های مالی در حوزه اینترنت اشیاء است؛ این پلتفرم اطلاعات تمام این تراکنش ها را در یک دفتر کل توزیع شده وغیرقابل تغییر ثبت می کند. مزیت های استثنایی و منحصر فرد IOTAعبارتند از کارمزد ۰ برای تراکنش ها، زمان تایید بسیار سریع و مقیاس پذیری بسیار بالا. (در تئوری، IOTA حجم نامحدودی از تراکنش ها را در هر ثانیه پشتیبانی می کند. )

تمام این ویژگی های منحصر به فرد، در نتیجه ی استفاده از بستر نوآورانه Tangle به جای بلاکچین است. بستری که از آن به منظور بررسی صحت تراکنش ها و ثبت آنها جای بلاکچین استفاده می شود. در بستر Tangle، دیگر نه بلاک و زنجیره بلاک وجود دارد  و نه استخراج کنندگان. بلکه هر کاربر در هنگام انجام تراکنش خود باید ۲ تراکنش تایید نشده قبل از خود را نیز تایید کند. این موضوع باعث می شود تا تمام گره های شبکه IOTA با هم هماهنگ شوند و وضعیت یکسانی داشته باشند.

این پروژه در جولای ۲۰۱۶ به وسیله آقای David Sønstebø یکی از کارآفرینان با سابقه و آقای Dominik Schiener شکل گرفت.

blockchain pioineers in 2017 pt1 4 293x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)blockchain pioineers in 2017 pt1 5 275x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

در سال ۲۰۱۷، این پروژه برای کسب درآمد از اطلاعات خام رد و بدل شده در اینترنت اشیاء، با شرکت هایی چون PwC، Microsoft، Telekom و چند شرکت دیگر به همکاری پرداخت. علاوه بر این، شرکت آلمانی  Bosch (تولید کننده وسایل الکترونیکی ) نیز سرمایه گذاری هنگفتی در این پروژه کرد.

پلتفرم IOTA تا ماه نوامبر ۲۰۱۷، بیش از ۶۵,۰۰۰ کاربر داشت.

Coinbase

ارزش بازار : ۲ میلیارد دلار (گردش مالی سایت GDAX)

Coinbase  یکی از بزرگ ترین پلتفرم های فعال در حوزه رمزارزها بوده که سرویس های کیف پول و صرافی آن بسیار محبوب می باشد. تنها خبر پشتیبانی Coinbase از بیت کوین کش (BCH) باعث افزایش قیمت شدید بیت کوین کش شد.

این شرکت جزو معدود کسب و کارهایی هست که توانسته اند مجوز BitLicense را در حوزه بلاکچین و رمزارزها دریافت کنند. BitLicense مجوزی است که از طرف دپارتمان مالی نیویورک به کسب و کارهایی که کاملا به طور قانونی و رسمی در حوزه ارزهای مجازی و دیجیتال فعالیت می کنند، اعطا می شود. تا کنون تنها ۳ شرکت قادر به اخذ این مجوز شده اند؛ این شرکت ها عبارتند از www.circle.com، Ripple و Coinbase.

Coinbase در سال ۲۰۱۶ پلتفرمی به نام GDAX را برای خرید و فروش تبادل رمزارزهای مختلف معرفی کرد و از آن پس تمرکز اصلی خود را بر روی GDAX قرار داد. GDAX مخفف Global Digital Asset Exchange (مبادلات جهانی دارایی های دیجیتال).

از آنجا که این صرافی تحت نظارت قانونی و مستقیم کمیسیون صرافی ها و اوراق بهادار آمریکا قرار دارد، مورد اعتماد ترین صرافی حال حاضر به شمار می رود. (هر چند نظارت دولت آمریکا بر روی این صرافی برای کاربران ایرانی نکته منفی ای حساب می شود.)

blockchain pioineers in 2017 pt1 18 220x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)blockchain pioineers in 2017 pt1 19 331x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

این کمپانی توسط آقای Brian Armstrong که سابقه همکاری با Airbnb، Deloitte، IBM و آقای Fred Ehrsam (از سرمایه گذاران سابق موسسه Goldman Sachs) در جولای سال ۲۰۱۱ استارت خورد.

صرافی GDAX در حال حاضر ۱۳,۳۰۰,۰۰۰ کاربر دارد.

Ripple (ریپل)

ارزش بازار : ۳۰ میلیارد دلار

ریپل پلتفرمی برای پردازش لحظه ای و بررسی صحت تراکنش های بین بانکی در مقیاس جهانی و بین چندین ارز مختلف می باشد. این پروژه از سال ۲۰۱۲ کلید خورد و از آن زمان تاکنون پیشرفت های زیادی در جهت پردازش لحظه ای تراکنش های بین بانکی داشته است.

در حال حاضر این شرکت با بیش از ۷۵ بانک در سراسر جهان همکاری دارد. این بانک ها در حال آزمایش بکارگیری این تکنولوژی در پرداخت های داخلی خود هستند. در دسامبر ۲۰۱۷، ریپل در بیانیه ای اعلام کرد که بانک های ژاپن و کره جنوبی برای صرفه جویی در پرداخت های بین المللی خود استفاده آزمایشی از فناوری بلاکچین را آغاز کرده اند.

blockchain pioineers in 2017 pt1 17 325x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

این شرکت در اکتبر ۲۰۱۲ توسط Brad Garlinghouse، معاون ارشد اسبق یاهو و Stefan Thomas، بنیانگذار ۶ شرکت موفق دیگر ایجاد شد.

Brave

ارزش بازار : ۳۴۰ میلیون دلار

Brave یک مرورگر اینترنتی است که تمام محتوای تبلیغاتی سایت ها را بلاک کرده و همچنین اجازه نمی دهد هیچ سایتی اطلاعات گشت و گذار کاربران را ثبت و به نفع خود استفاده نماید. در نتیجه این اقدام، ترافیک بسیار کمتری در گشت و گذارهای اینترنتی مصرف شده و وب سایت ها سریع تر باز می شوند. این به معنی صرفه جویی در وقت و هزینه های شماست. به علاوه از آنجا که بسیاری از بدافزارها و ویروس ها به طور اتفاقی از محتوای تبلیغاتی وارد سیستم شما می شوند، ریسک آلوده شدن سیستم تان هم شدیدا کاهش پیدا می کند.

blockchain pioineers in 2017 pt1 15 330x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)blockchain pioineers in 2017 pt1 14 218x220 10 شرکت برتر و موفق حوزه بلاکچین در سال 2017 (قسمت اول)

این مرورگر در سال ۲۰۱۷ توسط آقایان Brendan Eich، خالق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و بنیانگذار موزیلا و آقای Brian R. Bondy، برنده جایزه Microsoft MVP در حوزه زبان برنامه نویسی Visual C++ در سال های ۲۰۱۰-۲۰۱۱ پا به عرصه حیات گذاشت.

با یک تقریب نسبی می توان نتیجه گرفت که Brave حدود ۲-۳ میلیون کاربر دارد. ICO این پروژه رکورد یکی از سریع ترین ICO ها در جمع آوری سرمایه را از آن خود کرد. تیم توسعه این مرورگر مبلغ ۳۵ میلیون دلار را تنها در عرض ۲۷ ثانیه جمع آوری کردند!

ادامه دارد…

برای اطلاع از آخرین قیمت های ارزهای دیجیتالی و خرید و فروش این ارزها به سایت arzjoo.com مراجعه کنید.