video thumb

اصلاح قیمت بیت کوین این روزها سرمایه گذاران را شگفت زده کرده است

اصلاح قیمت بیت کوین

پول‌سازها

این توجه به بیت کوین به خاطر رشد خیره‌کننده آن در طی ۱۰ سال گذشته بود. مردم نمی‌توانستند جلوی خود را بگیرند تا در عرض چند هفته، سرمایه خود را ۲، ۳ و چند برابر نکنند. همه از نوجوان‌ها تا بازنشسته‌ها به این موج بیت کوین پیوسته بودند به این امید که از قبل این سرمایه‌گذاری، ثروتمند شوند. فناوری واقعی یا اینکه چطور کار می‌کند یک اولویت نبود.

این نگاه خطرناک به بیت کوین باعث افزایش قیمت‌ها به صورت مصنوعی شد و موانع هزاران دلاری را در ماه‌های دسامبر و نوامبر شکست.

اصلاح قیمت بیت کوین

اصلاح قیمت بیت کوین

بیشر بخوانید:

سقوط بازار سنتی سهام باعث کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۷۰۰۰ دلار شد

بیت کوین توسط افرادی ایجاد شد که به این فناوری باور دارند و معتقد هستند، می‌تواند صنعت بانکداری را به چالش بکشد و حالا توسط یک عده سوداگر ناآگاه به چالش کشیده شده است. افراد تازه‌واردی که فقط به بالا رفتن قیمت‌ها عادت داشتند و به سقوط بازار خو نگرفته‌اند، اصلاح قیمت بیت کوین از این نظر خوب است که این افراد را از بازار دور می‌کند.

با شروع این سقوط که همچنان ادامه دارد و باعث از دست رفتن نیمی از ارزش بیت کوین شده است، همان عده در حال بیرون رفتن از سیستم هستند. فروش این عده باعث کاهش قیمت بیت کوین شده است اما این اتفاق باعث بیرون رفتن افراد ضعیف بازار می‌شود.

یک اتفاق خوب

شاید در این لحظه اتفاق خوبی به نظر نرسد اما برای افرادی که با وجود ضرر کردن همچنان به سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهند، مشخص است که چیزی بیشتر از یک علاقه زودگذر باعث ورود آنها به بازار شده است. از دست رفتن سود افراد سوداگر همان چیزی است که بیتکوین به آن نیاز دارد.

سال گذشته مردم با استفاده از کارت‌های اعتباری، بیت کوین می‌خریدند و خود را زیر بار بدهی قرار می‌دادند. این کار نه تنها برای این فرد خطرناک است بلکه برای خود بیت کوین نیز یک خطر است. بحران‌ها و حباب‌های مالی در بازار به خاطر افرادی شروع شده که به صورت احمقانه اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری روی بازار کرده بودند. این فشار به خرید و ترس عقب افتادن از بقیه است که نشانه بزرگ همه حباب‌های مالی بوده است.

آنجلا والش پروفسور حقوق از دانشگاه سنت مری تگزاس که روی ارزهای رمز پایه و پایداری مالی مطالعه کرده در مورد ماهیت پر نوسان بیت کوین با مجله (Vise) صحبت کرده و به پتانسیل‌های آن برای تبدیل شدن به یک حباب در صورت اتخاذ تصمیمات اشتباه اشاره می‌کند. بنا به گفته‌های والش بعضی از ‌نشانه‌های ایجاد یک حباب کاملا بدیهی هستند:

بعضی از این نشانه‌ها، وجود حس خرید از روی اجبار و ترس عقب نیافتن از قافله است. مردم بقیه را می‌بینند که پول زیادی از این راه بدست می‌آورند و فقط می‌خواهند که وارد شوند. بحران مسکن یک مثال خیلی خوب است. مردم تصور می‌کردند که بقیه همیشه می‌خواهند خانه آنها را با قیمت بالاتر بخرند.

یک مسیر امن‌تر

اگر این سقوط اخیر باعث خلاص شدن از شر این نوع سرمایه‌گذارها شود که در حال فرار از بازار هستند، پس چه بهتر که از شرشان خلاص شویم.

این برای آینده بلند مدت بیت کوین خیلی بهتر است حتی اگر قیمت‌ها پایین‌تر نیز بیاید. این موضوع یادآور بحران دات‌کام در دهه ۹۰ میلادی است که هجوم این نوع سرمایه‌گذارها سبب ترکیدن حباب شد. اما وقتی حباب ترکید این اکوسیستم رشد بیشتری را تجربه کرد.

اگر از پول های رایج خسته شده اید و قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارید می توانید برای مشاوره با پشتیبانان سایت ارزجو در تماس باشید.