video thumb

برگزاری جلسه اضطراری دولت کره جنوبی برای ارزیابی وضعیت بیت کوین

دولت کره جنوبی برای ارزیابی وضعیت محلی بازار و تجارت ارزهای دیجیتال یک جلسه اضطراری برگزار کرد.

روز جمعه یک مقام رسمی بانک مرکزی کره جنوبی اظهار داشت که با توجه به افزایش تقاضای بیت کوین

بلافاصله پس از اعلام این خبر، ارزش سهام صرافی های ارزهای دیجیتال کرده جنوبی به یکباره در محدوده ۴ تا ۸ درصد کاهش یافت.

ضرورت مقررات

در حال حاضر صرافی های بیت کوین تحت نظارت هیچ چارچوب قانونی و تنظیم کننده ای نیستند و این صرافی ها کاملا آزادانه فعالیت می‌کنند.

نگرانی دولت کره جنوبی از طرح های پانزی در حوزه ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شود. در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از صدها هزار سرمایه گذار ارزهای مجازی، قربانی کلاهبرداری های مربوط به این حوزه شدند. به ویژه یکی از این پروژه های کلاهبرداری، ۲۰۰ میلیون دلار از کاربران به سرقت برد.

در بازار کره جنوبی، اکثریت سرمایه گذاران از طریق دوستان و آشنایان و تبلیغات کلامی وارد این جریان می‌شوند. تونی لیو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل صرافی ۱۴۰ میلیون دلاری Korbit اظهار داشت :

«خبر در کره جنوبی به شدت گسترش می یابد. مردمی که سرمایه گذاری می کنند، دوست دارند بقیه هم به این جریان وارد کنند. این جنبش اکنون در ارزهای دیجیتال به وجود آمده است.»

یکی از مسائل عمده ساختار فعلی بازارهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کره جنوبی این است که بورس اوراق بهادار کره جنوبی و بورس اوراق بهادار این است که بسیاری از سرمایه گذاران سعی می کنند در فرابورس (OTC) های بدون مقررات و با ارتباط مستقیم سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب، احتمال قربانی شدن سرمایه گذاران در طرح های پانزی و کلاهبرداری به طور شدیدی افزایش می‌یابد.

اکثر سرمایه گذارانی که در بازارهای تنظیم شده و ساختار یافته مانند ایالات متحده و ژاپن سرمایه گذاری کرده اند، به خوبی می دانند که تضمین سود ماهانه در سرمایه گذاری و قراردادها غیرممکن است. از این رو هر بازار یا صندوق سرمایه گذاری که ادعای سود تضمینی و ماهیانه دارد،‌ احتمالا کلاهبرداری یا پانزی است.

در بازار کره جنوبی بسیاری از سرمایه گذاران در طرح های مشخص پانزی شرکت می کنند که زندگیشان را تهدید می کند و دولت کره جنوبی قصد دارد با ارائه مجوز و تنظیم صرافی ها این مشکل را حل کند. دولت کره جنوبی از طریق شناخت و نظارت بر صرافی های ارزهای دیجیتال، انتظار دارد که سرمایه گذاران بیشتری در پلتفرم های معاملاتی تحت نظارت سرمایه گذاری کنند.

کلاهبردار نوجوان دستگیر شد

بر خلاف بازارهای دیگر، بازار ارزهای دیجیتال کره جنوبی مملو از کلاهبرداری های مختلف است. اخیرا، بازار بیت کوین کره جنوبی به دلیل عرضه ارزی به اسم بیت کوین دایموند به عنوان فورک جدید بیت کوین،‌ متشنج شده بود.

دو ماه پس از عرضه ، مشخص شد که بیت کوین دایموند یک پروژه کلاهبرداری است که توسط یک دانش آموز دبیرستانی اهل کره به منظور کاهش قیمت بیت کوین طراحی شده بود.

در عرض چند ساعت پس از کشف کلاهبرداری بیت کوین دایموند، پلیس کره جنوبی نوجوان مجرم را دستگیر کرد.

با توجه به پروژه های جعلی، طرح های پانزی و کلاهبرداری هایی که در کره جنوبی در رابطه با ارزهای دیجیتال رخ داده است احتمالا در هفته های آتی دولت کره جنوبی مقررات تنظیم کننده ای برای مراقبت از سرمایه گذاران اجرا خواهد کرد.