سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

حل مشکلات امنیت سایبری به دست بلاک‌چین

کارشناسان معتقدند فناوری بلاک‌چین می‌تواند به سرعت اکثر مشکلات مربوط به امنیت سایبری را حل کند.

در دنیای سایبری ما، هر روز از به خطر افتادن اطلاعات کاربران خبر جدیدی می‌شنویم، به نظر می‌رسد فناوری بلاک‌چین فناوری دلگرم‌کننده‌ای برای حفظ امنیت زندگی آنلاین ما خواهد بود.

می توان سال ۲۰۱۷ را سال فاجعه امنیت سایبری

کارشناسان امنیت سایبری معتقدند فناوری بلاک‌چین به سرعت می‌تواند اکثر مشکلات مربوط به امنیت سایبری را حل کند. نکته دلگرم کننده این است که بدانیم فناوری بلاک‌چین

مشکلات امنیت سایبری به دست بلاک‌چین حل خواهند شد!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بلاک‌چین، تغییر‌ناپذیری آن است، بلاک‌چین بر‌اساس یک مدل اجماع کار می‌کند؛ یعنی بایستی ۵۱ درصد از کاربران داخل یک بلاک‌چین برای انجام یک تراکنش و یا ورود به سیستم به همان بلاک‌چین، تاییدیه بدهند تا آن ورود و یا تراکنش انجام پذیرد. به همین دلیل تقریبا تغییرهای غیر‌معمول و مشکوک عملا غیر‌ممکن هستند. همچنین برای برهم‌زدن صحت یک بلاک‌چین، هکرها می بایست تعداد زیادی از موجودیت‌های مستقل در بلاک‌چین را تغییر دهند که عملا با امکانات بلاک‌چین، مدیر شبکه این قدرت و امکان را دارد که درصورت مشاهده این نوع رفتارها، آن را مسدود نماید.

بلاک‌چین ترکیب جذابی از حریم خصوصی و مسولیت‌پذیری است. شفافیت بی‌نظیر این فناوری آن را کاملا امن کرده و مزیتی خوب برای کاربران و تهدیدی جدی برای مجرمان سایبری است. به عنوان مثال زمانی که کاربری ۳۰۰ میلیون اتر ( اتریوم ) را با تقلب در کیف پول خود درج می‌کند، با بلاک‌چین می‌توان به دقت فعالیت منجر به این اتفاق را شناسایی و مشاهده کرد. البته هر اقدامی که برای امنیت سایبری ادعای کامل بودن داشته باشد، در اشتباه است؛ زیرا مجرمان سایبری با انگیزه‌های متفاوت از توسعه روش‌های نوین و حمله‌های جدید دست بر نمی‌دارند. ولی شفافیت کامل بلاک‌چین به شرکت ها کمک می‌کند تا در صورت رخ‌دادن نقص امنیتی، بتوانند با واکنشی سریعتر به حالت اولیه برگردند.

خوشبختانه کشورها و شرکت‌های زیادی از توان بالقوه بلاک‌چین مطلع بوده و در حال پیاده‌سازی آن در زیرساخت‌هایشان هستند. طبیعتا نخستین سازمان‌هایی که از بلاک‌چین استفاده کنند، اولین ها در بهره‌بردن از مزایای امنیتی بیشتری خواهند بود.

سایت ارزجو با خدمات خرید و فروش ارزهای مجازی و پشتیبانی حرفه ای در خدمت شماست .

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location