video thumb

بانک Saxo: قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می رسد

Saxo Bank یک بانک سرمایه گذاری دانمارکی است که تخصص آن در زمینه تجارت و دادوستد آنلاین است که در ابتدا در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک شرکت کارگزاری شروع به کار کرد.

توان موسسات در بالا بردن قیمت بیت کوین از دیدگاه تحلیل گر بانک Saxo

Kay Van-Petersen در دسامبر ۲۰۱۶ پیش بینی کرده بود که قیمت بیت کوین می تواند تا ۲۰۰۰ دلار هم برسد. با توجه به قیمت بیتکوین در آن زمان، برای رسیدن به ۲۰۰۰ دلار، این ارز باید ۱۶۵% رشد می کرد. البته شاهد افزایش قیمت بیت کوین بیش از اینها هم بودیم؛ پس از گذشت نیمی از سال، بیت کوین توانست به این قیمت برسد. پس از گذشتن از مرز ۲۰۰۰ دلار، این ارز رمزنگاری شده

حال این تحلیلگر باز گشته است؛ به گزارش ارز جو و به نقل از CCN، آقای Van-Petersen بر این باور است که بیتکوین می تواند مرزهای ۵۰ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار را تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ رد کند.  این یعنی افزایشی ۳۰۰ الی ۷۰۰ درصدی نسبت به قیمت فعلی بیت کوین.

او می گوید:« ما شاهد یک بازگشت قیمتی در حدود ۵۰ درصد بودیم؛ این موضوع خبر خوبی ست و از سلامتی قیمت خبر می دهد. اما هنوز تاثیرات کامل قراردادهای آتی را ندیده ایم».

رالی قیمت

Van-Petersen بر این باور است که این رالی قیمت از طرف سرمایه گذاران موسسه ای حمایت خواهد شد؛ این افراد به تازگی وارد بازار شده اند، بازاری که بیشتر برای خرده فروشان و افراد عادی بوده. بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر از سال گذشته شروع به سرمایه گذاری در بیت کوین کرده اند.

صرافی های آمریکایی CBOE و CME نیز مجوز اجرای اولین قراردادهای آتی بیت کوین

با وجود این موضوعات، رالی قیمتی بیت کوین در هفته های اخیر کند شده است. از اول ماه ژانویه، قیمت بیکوین بیش از ۹% کاهش یافته است؛ همچنین ۴۰% از بالاترین قیمت خود که در ۱۷ دسامبر به آن رسیده بود، کمتر است.

Van-Petersen در این باره نگران نیست. او می گوید بیت کوین معمولا در سطوح پایین و پیش از بالا رفتن، جای پای خود را محکم می کند.

تحلیل گر بانک Saxo: اتریوم می تواند از بیت کوین جلو بزند

Van-Petersen علیرغم این نگاهی که به بیت کوین و بازار آن دارد، بر این باور است که امسال اتریوم می تواند سردسته بازار ارزهای رمزنگاری شده باشد.

او بر این باور است که اتریوم می تواند سریع تر از بیت کوین مقیاس پذیر شود؛ همین موضوغ باعث می شود که تعداد تراکنش هایی که در شبکه آن رخ می دهد نیز افزایش یابد. در نهایت نیز ممکن است از همین طریق، جای بیتکوین را بگیرد.