video thumb

حملات سایبری به ارزهای دیجیتال افزایش یافته است

لیست عناوین این مطلب

یوروپل هشدار داد که حملات سایبری که تا پیش از این در مورد مراکز مالی انجام می‌شد حالا متوجه مشاغل و کاربران فضای دیجیتال شده است و سرقت ارزهای دیجیتال به خاطر افزایش استفاده کاربران اینترنت از این نوع ارزها، افزایش پهنای باند و قدرت کامپیوترها برای استخراج کردن ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

ارزجو : یوروپل در همایش تهدیدهای مجرمانه سازمان یافته اینترنتی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که جرم ممکن است در هر جایی به صورت‌های متغیر و مختلف به وقوع بپیوندد. کاترین دیبول مدیر اجرایی یوروپل در مورد جرائمی که در جریان جنون ارزهای دیجیتال به وقوع می‌پیوندد توضیح داد. او گفت با اینکه بازار بیت کوین (Bitcoin) به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال در حال سقوط است ولی یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتالی است که در آن جرائم سایبری زیادی نیز اتفاق می‌افتد.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال، سرویس دهندگان استخراج این ارزها و مالکان کیف‌های پول در خطر هک و سرقت اطلاعات و سرمایه خود قرار دارند. پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتال رواج یافته و با پیشرفت استفاده از ارزهای غیرمتمرکز که اجازه می‌دهند بدون شناسایی و اخذ اطلاعات طرفین معاملاتی انجام شود، در حال رشد است.

یوروپل می‌گوید احتمال دارد استفاده از ارزهای دیجیتال سرویس‌های کنونی مالی را به طور کل از رده خارج کند.

 

افکار مجرمانه

این اتفاقات به طور کامل به خاطر وجود ارزهای دیجیتال نیست. از سوی دیگر یوروپل توضیح می‌دهد که باندهای تبهکار آفریقای غربی، تکنیک‌های کلاهبرداری خاصی را آموخته‌اند که به وسیله ابزارهایی فنی‌تر مانند ایمیل‌های تجاری اهداف خود را به پیش می‌برند.

فیشینگ هنوز هم ادامه دارد و یکی از اصلی‌ترین اشکال حملات سایبری است. و بسیاری از کلاهبرداری‌های کلاسیک مانند کلاهبرداری از طریق صورتحساب هنوز هم تعداد زیادی قربانی می‌گیرد. یوروپل اشاره می‌کند که باج افزارها هنوز هم بر اینترنت تسلط دارند. با اینکه رشد باج افزارها کمتر شده است ولی در سال‌های اخیر هم بانک‌ها را با حملات بدافزاری خود مورد تهدید قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش بد افزارهای موبایلی در سال ۲۰۱۷ زیاد فراگیر نبوده‌اند ولی ممکن است در آینده بتوانند تهدیدی برای حساب‌های خصوصی و عمومی مشابه باشد.

سرقت اطلاعات و ایجاد شکاف در بانک‌های اطلاعاتی نیز یک تهدید مهم است. خلافکاران اغلب از این اطلاعات برای انجام اعمال مجرمانه در آینده استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین سرقت دیتا در سایت اکوئیفکس Equifax صورت گرفت که حساب ۱۰۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داد.

با وجود تصویب قوانین امنیت سایبری موسوم به GDPR که در ماه می سال ۲۰۱۸ به اجرا در آمد، گزارش دادن درز دیتا در کشورهای اتحادیه اروپا از نظر قانونی الزامی است، تا بتوان جلوی چالش‌ها و تهدیدهای جدید را به درستی گرفت.

خلافکاران از حملات توزیع شده DDoS نیز برای حمله به مشاغل شخصی و بخش عمومی استفاده می‌کنند. این حملات نه تنها برای به دست آوردن منافع مالی است بلکه برای اهداف کاملاً سیاسی و ایدئولوژیک هم به کار می‌رود. این نوع از حملات نه تنها یکی از معمول‌ترین حملات (دومین حمله از لحاظ فراوانی پس از بدافزارها در سال ۲۰۱۷) بلکه راحت‌تر، کم هزینه‌تر و با ریسک کمتری انجام می‌شود. به علاوه سو استفاده از کارت‌های اعتباری یا اصطلاحاً «اسکیمینگ» هنوز هم ادامه دارد.

بلاک چین ارزهای دیجیتال بیت کوین

یوروپل می‌گوید که اسکیمینگ هنوز هم یک مشکل بزرگ در کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود البته در سال‌های گذشته در اثر مبارزه، کاهش یافته است. اطلاعات کارت‌های دزدیده شده به وسیله دارک وب در مناطقی فروخته می‌شوند که کارت‌های اعتباری مانند یوروپی (Europay) مستر کارت (MasterCard) یا ویزا (Visa) وجود ندارد یا دسترسی به آنها مشکل است.

سرقت ارزهای دیجیتالی نیز به خاطر افزایش استفاده کاربران اینترنت از این نوع ارزها، افزایش پهنای باند و قدرت کامپیوترها برای استخراج کردن ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. با اینکه استفاده از ارزهای دیجیتال و استخراج کردن آنها کار غیر قانونی نیست ولی باعث می‌شود که جریان‌های جدیدی از حمله‌ها برای هک وب سایت‌های قانونی و ورود به سیستم کاربران آن وب سایت‌ها، انجام شود.

بدافزار استخراج ارزهای دیجیتال نیز همین تأثیر را دارد ولی می‌تواند قدرت سیستم قربانی را به دست بگیرد و به نفع خودش استخراج کند.

 

راه حل این مشکل

پیشنهادات یوروپل برای جلوگیری از تمام این مشکلات کاملاً مشخص است. یوروپل معتقد است که کمپین‌هایی برای جلوگیری و آگاهی از این خطرات سایبری باید ایجاد شوند تا به کاربران ارزهای دیجیتال اطلاعاتی در مورد چگونگی محافظت از دیتا و کیف‌های پولشان آموزش داده شود.

سرمایه گذاران نیز باید تشخیص دهند که ارتباط مفید و فعالی با مراکزی که سرمایه‌شان را در اختیار آنها قرار می‌دهند، مانند صرافی‌ها، مراکز استخراج یا ارائه دهندگان کیف‌های پول آنلاین برقرار کنند.

اعضای اتحادیه اروپا نیز باید در دوره‌های آموزشی مخصوص به ارزهای دیجیتال شرکت کنند تا اطلاعاتی مؤثر در این زمینه فراهم کرده و از مشکلاتی که طی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است رخ دهد جلوگیری کنند. رسیدگی به جرائم ارزهای دیجیتال باید به عنوان یکی از مهمترین بخشهای جرائم سایبری در نظر گرفته شود.