سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا بیت کوین می‌تواند دوباره به جایگاه قبلی‌اش برگردد؟

در صدر مقاله اصلی بیت کوین ، از این ارز دیجیتالی با عنوان «یک سیستم پولی همتا به همتای الکترونیکی» یاد شده است. بااین‌حال، نگاهی عمیق‌تر به چیزی که بیت کوین به آن تبدیل‌شده و جایی که بیت کوین از آن آمده است، چیز دیگری را نشان می‌دهد. در ادامه با ارزجو همراه باشید.

کاربرانی که خود را در سیل عظیم مشتاقان ورود به بازار ارزهای دیجیتالی می‌بینند، معمولاً بیت کوین را به‌عنوان دروازه آن می‌شناسند؛ که احتمالاً به دلیل ارزش ذخیره‌ای و ارزش‌افزوده بالا آن است.

اما پتانسیل بیتکوین

روش‌های بسیاری برای تبدیل بیت کوین به‌عنوان یک راه پرداخت وجود دارد که به‌وسیله آن حتی قادر خواهید بود، هزینه یک فنجان قهوه خود را نیز پرداخت نمایید، اما در واقعیت این روزها بیت کوین بیشتر به وسیله‌ای برای افراد ثروتمند برای مبادله قدرت بدل گشته است.

شبکه لایتنینگ و کارهای بسیاری برای بازگرداندن دوباره بیتکوین به‌روزهای طلایی خود و نزدیک‌تر کردن آن به هدف اصلی‌اش، صورت گرفته است. هدف از شبکه لایتنینگ، کاهش کارمزدهای سرسام‌آور و زمان‌های طولانی برای انجام تراکنش‌ها است.

برای یک فنجان قهوه که نه!

آیا بیت کوین می‌تواند دوباره به جایگاه قبلی‌اش برگردد؟

تا به اینجا بیت کوین با به روز رسانی‌های مختلف سعی کرده تا مشکل مقیاس‌پذیری خود را رفع کند، اما تمام این کارها همچون «سگویت تو اکس» با شکست روبه‌رو شده است. هجوم روز افزون کاربران به شبکه بیتکوین، باعث شده تا محدودیت‌های شبکه به خط قرمرهای خود نزدیک شود که درنتیجه آن تراکنش‌های آهسته و کارمزدهای بسیار بالا را می‌توان نام برد؛ دو شاخصه که تعیین‌کننده دستیابی به ایده اصلی ارزهای دیجیتالی‌اند.

از آنجایی‌که تراکنش‌ها به‌منظور انتخاب توسط ماینرها باید به‌نوعی با یکدیگر رقابت کنند، ماینرها نیز به دنبال تراکنش‌هایی با کارمزد بالاترند. به طوری که فردی که می‌خواهد یک‌میلیون دلار جابجا کند به‌راحتی از پس ۲۰ دلار کارمزد بر خواهد آمد، اما تصور کنید فردی که برای یک پیتزا می‌خواهد بیتکوین خرج کند، آیا ۲۰ دلار کارمزد را پرداخت خواهد کرد؟ مسلماً نه.

از همین رو می‌توان رشد بیت کوین درزمینه‌هایی مانند، هنر، ماشین‌های لوکس و املاک را عقلانی توصیف کرد. با وجود این مبالغ هنگفت، میزان کارمزد نیز بالاتر است و از طرفی از اهمیت کمتری نیز برخوردار است، پس سرعت تراکنش‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. اما این مصداقی بارز از بی‌عدالتی است که از خط و مشی‌های بیت کوین فاصله دارد.

گزینه‌های دیگر

آیا بیت کوین می‌تواند دوباره به جایگاه قبلی‌اش برگردد؟

پس، اگر در عزم خود در رابطه با ترک کردن تمام پول‌های دارای پشتوانه مصمم باشید و بخواهید با بیتکوین خود را از بند آنها آزاد کنید چطور؟

با استفاده از صرافی‌های بزرگ و کیف پول‌های معروف، راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد. برای مثال، افرادی که همگی از کوین بیس استفاده می‌کنند، می‌توانند از بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت آنی استفاده نمایند. این پرداخت‌ها بدون هیچ کارمزدی انجام می‌گیرند و بلافاصله در بلاک چین ثبت خواهند شد.

که این خود، بار دیگر با اهداف بیت کوین مغایرت دارد؛ چراکه افراد به یک بلاک چین غیرمتمرکز اعتماد کرده‌اند، اما در از طرفی به‌وسیله یک روش متمرکز، بلاک چین را دور زده‌اند. بلاک چینی که به‌منظور رها کردن مردم از چنین کنترل‌هایی ایجادشده.

صاعقه بعدی در راه است

آیا بیت کوین می‌تواند دوباره به جایگاه قبلی‌اش برگردد؟

گزینه‌ای دیگر نیز از دوردست‌ها قابل‌مشاهده است و توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است. شبکه لایتنینگ (صاعقه).

ایده پشت این فناوری، ایجاد یک سازوکار درون بلاک چینی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با ایجاد کانال‌هایی بیت دو طرف، اقدام به انجام ریز تراکنش‌های خود کنند و آنها را در بلاک چین ثبت نمایند. به‌وسیله این کانال‌ها، تراکنش‌ها به‌سرعت صورت می‌گیرند و ثبت آنها بر روی بلاک چین نیز، پس از بسته شدن کانال صورت خواهد پذیرفت.

شبکه لایتنینگ را می‌توان به نوعی برگ برنده برای بیتکوین به حساب آورد تا شاید بتواند بیت کوین را به روزهای اوج خود برگردانده و کارآمدی آن را دو چندان کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location