video thumb

رابطه جستجوهای گوگل و قیمت بیت کوین

لیست عناوین این مطلب

اگر می‌خواهید که ببینید قیمت بیت کوین به کجا می‌رود، تنها کافی است که در گوگل جستجویی ساده انجام دهید. «نیک کولاس» از محققین شرکت تحقیقاتی «دیتا ترک ریسرچ»، که از ابتدای ظهور بیت کوین، به برسی آن می‌پرداخته، در گفتگویی با وب‌سایت سی سی ان، معتقد است که برای دست‌یابی به بالا رفتن قیمت بعدی بیت کوین تنها کافی است جستجوهای بیتکوین در گوگل و ارقام ایجاد کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی را مورد برسی قرار دهیم. هردوی این موارد در ماه ژانویه جاری به دلایل مختلف با کاهش همراه بوده‌اند.

نتیجه؟ جستجوهای گوگل در مورد بیت کوین و میزان ایجاد کیف پول‌های دیجیتالی

کولاس اولین محققی نیست که به دنبال کشف چنین رابطه‌هایی در مورد بیت کوین رفته است. در گذشته نیز «کریس بورنیسک»، از محققین شکرت «آرک»، نرخ تبادل دلار آمریکا و بیت کوین را کاملاً مرتبط با جستجوهای گوگل دانسته بود. او با اشاره به این ارتباط، آن را «چرخه زیبای ساتوشی» نام‌گذاری کرده بود و مدارک نیز برای اثبات ادعای خود از آمارهای آگوست سال گذشته میلادی استفاده ارائه نموده بود. امروز، میزان سرچ بیتکوین در گوگل چیزی بالغ‌بر ۳۴۱ میلیون بار بوده است. کولاس در ادامه صحبت‌هایش با سی سیان اعلام کرد:

با نگاه کردن به تعداد افرادی که کلمه بیت کوین

کم شدن میزان جستجوها در مورد بیتکوین، نشان از قیمت پایین فعلی آن دارد که چیزی در حدود ۱۰-۱۲ هزار دلار است. این میزان در مقایسه باقیمت ماه دسامبر آنکه ۲۰ هزار دلار بود، بسیار متفاوت است. به عقیده کولاس، میزان جستجوهای گوگل، نشانگر بالا و پایین‌های قیمت بیتکوین است و به‌صورت کاملاً منطقی از آن پیروی می‌کند.

حرکت بابا نوئلی

رابطه جستجوهای گوگل و قیمت بیت کوین

مدارک بیشتری را برای اثبات این ادعاها نیاز دارید؟ در ایالات‌متحده آمریکا، در طول تعطیلات عید شکرگزاری (۱۷ دسامبر)، میزان جستجوهای بیت کوین و ایجاد کیف پول‌های دیجیتالی بسیار بالا رفت. به گفته کولاس، این ارقام با افزایش‌های نجومی همراه بود که درنتیجه آن قیمت بیت کوین تا حدود بیست هزار دلار افزایش یافت. درعین‌حال با افت قیمت بیت کوین، از میزان جستجوها در گوگل نیز کاسته شد و میزان ایجاد کیف پول‌ها نیز رو به نزول رفت.

از دیگر جستجوهای پرطرفدار در مورد بیت کوین می‌توان به «خرید بیتکوین به‌وسیله کارت‌های اعتباری» اشاره نمود. به دنبال این نتایج، می‌توان استنباط کرد که مردم بیشتر در پی خرید بیت کوین و آلت کوین‌ها به‌وسیله کارت‌های اعتباری خود هستند.

دلیل کاهش جستجوها در مورد بیت کوین همچنان ناشناخته است اما اطلاعات بیشتر از جانب توسعه‌دهندگان می‌تواند پیش بینی‌های ما را دقیق‌تر کند.

ازاین‌پس، ما تنها به دنبال شروع یک خبر خوب می‌گردیم که به دنبال آن ایجاد کیف پول‌ها نیز افزایش پیدا کند.

منبع :ccn