video thumb

آینده ی سرمایه گذاری بر روی بیت کوین : ۱۰ زنی که باید بشناسید

سرمایه گذاران نهادی و مؤسسات مالی به مناسبت افتتاحیه ی CoinDesk و رسیدن به اجماع در ارتباط با آن، در همایشی گرد هم آمدند: کنفرانسی برای سرمایه گذاری!هنگامی که این نهادها دور هم جمع می شوند، من هیجان زیادی پیدا می کنم تا برخی از زنان فعال که در اکوسیستم سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده که پیشتاز هستند را معرفی کنم.
این روزها هر کسی تمایل دارد در مورد ارزهای دیجیتالی

آلیس لوید جورج (ALICE LLOYD GEORGE)، مدیر شرکت RRE Ventures آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

آلیس، مدیر شرکت RRE Ventures در نیویورک است که در چهار سال گذشته، به توسعه ی نظریه های شرکت کمک کرده و برای سرمایه گذاری در بلاک چین و شرکت های ارز رمزنگاری شده پیشگام شده است.
RRE خود به عنوان یک شرکت، در شرکت هایی از قبیل Chain، Abra، Paxos، Digital Currency Group، Ripple، Gem، Bitpay، ۲۱ و Mediachain سرمایه گذاری کرده است. در عین حال آلیس بر روی دیگر فناوری های نوظهور از مراحل ابتدایی تا ارائه نسخه های آزمایشی و نهایی، از جمله یادگیری ماشین، رباتیک و واقعیت افزوده، سرمایه گذاری می کند. او یک پادکست به ناک فلاکس Flux) (@thefluxpodcast اجرا می کند که تمرکز آن بر بنیانگذاران پیشتاز است.
با ورود به سال ۲۰۱۸، آلیس هیجان زیادی برای دیدن موج تازه ای از پیشرفت های حرفه ای و ویژگی های مربوط به معاملات ارزهای رمزنگاری شده و همچنین نتیجه نهایی محصولات جدیدی از توسعه دهندگانی که در حال کار بر روی برنامه های غیرمتمرکز هستند، دارد. او علاقمند است که ببیند چگونه معاملات غیرمترکز و کوین های باثبات (stablecoins) توسعه داده می شوند و امیدوار است شاهد ظهور راه حل های حفاظتی کاربر پسندتری باشد. وی در عین حال نگرانی هایی درباره ی تمرکز ماینینگ، مسائل حاکمیتی در بیت کوین و خطرات فورک های بعدی، دارد.

آمبر سوبیران (AMBRE SOUBIRAN)، بنیانگذار شرکت Kaiko آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

آمبر، یک زن فرانسوی دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردی است. او ۸ سال گذشته را در بازارهای سرمایه و مشتقات سهام در لندن، گذرانده و اخیراً معاملات بانکی را برای راه اندازی شرکت Kaiko، شرکت ارائه دهنده ی اطلاعات مالی در فضای ارزهای دیجتالی، رها کرده است.
نقش فعلی آمبر در اکوسیستم، فراهم آوردن اطلاعات مالی دارایی های دیجیتالی برای سرمایه گذاران و دانشگاهیان است که تمام صرافی های بزرگ و ارزهای رمزنگاری شده ی اصلی را پوشش می دهد.
با ورود به سال ۲۰۱۸، آمبر هیجان زیادی دارد تا ببیند در زمینه ی سرمایه گذاری، محصولات و سرویس ها، توکن ها، مقررات و مواردی از این قبیل، چه اتفاقی می افتد. همچنین وی مشتاق است شاهد فضایی نهادینه تر و حرفه ای تر باشد زیرا فرار مغزها از بانک ها با شتاب ادامه دارد و سرمایه ی جدیدی وارد بازار می شوند. باید توجه داشت که کسب و کارهای فرعی، به مرور در حال رشد و حمایت از توسعه ی اکوسیستم هستند.
در عین حال، نگرانی های او برای سال ۲۰۱۸، عمدتاً به سود سرمایه گذاری نهادی برمی گردد. در حال حاضر ساختار بازار واقعاً آماده ی ورود سرمایه های نهادی کلان نیست، زیرا ابزارهای مدیریت ریسک واقعی وجود ندارند. قواعد تعریف شده، به طور همزمان دارای جنبه های مثبت و منفی بوده و ICOها باید بیشتر از این استانداردسازی شوند. تقسیم بیت کوین و فورک های مداوم، یکی دیگر از نگرانی های وی است.

آریانا سیمپسون (ARIANNA SIMPSON)، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت Autonomous Partners آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

آریانا طی چند سال گذشته، از سرمایه گذاران مخاطره پذیر محسوب می شد. وی در سال ۲۰۱۵ به همراه شریک خود اقدام به راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری به نام Crystal Towers Capital کردد. پیش از این، وی در فیسبوک و BitGo در سِمَت فروش و تولید فعالیت داشت.
آریانا به طور فعالی در زمینه ی ارز رمزنگاری شده سرمایه گذاری کرده و دومین صندوق خود به نام Autonomous Partners را راه اندازی نمود که این صندوق بر روی دارایی های دیجیتال تمرکز دارد.
وی به طور ویژه از توسعه های صورت گرفته در فضای خصوصی هیجان زده است. پیشرفت های چشمگیری در زمینه ی رمزنگاری (Bulletproofs، zk-STARKS و مواردی از این قبیل) صورت گرفته که کاربران را قادر می سازد به صورت خصوصی و بدون نگرانی از غیرقابل اعتماد بودن بیت کوین و دیگر دارایی های دیجیتالی، داد و ستد داشته باشند.
از طرف دیگر، وی در مورد تعداد رو به رشد تازه واردان به این فضا که اهل ریسک و گمانه زنی هستند، و همچنین صندوق های به سبک HFT که بدون دانش کافی از بازارهای سنتی داد و ستد و بدون درک عمیق از دارایی های دیجیتال، فعالیت می کنند، نگران است. او نگران است که زمانی شاهد زیان های عمده ی ناشی از معاملات بد و شیوه های امنیتی ضعیف باشیم.

کلی ویور (KELLEY WEAVER)، بنیانگذار و مدیر عامل آژانس Melrose PR آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

کلی ویور، کارآفرین و بنیانگذار جوان آژانس Melrose PR، آژانس روابط عمومی و بازاریابی محتوای بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده واقع در لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا، است. کِلِی به طور منظم درباره ی بلاک چین برای نشریاتی نظیر هافینگتن پست (Huffington Post) و فوربس (Forbes)، مطلب می نویسد. همچنین وی در حال تهیه ی یک پادکست به نام گفتگو درباره ی توکن ارز رمزنگاری شده برای ژانویه ۲۰۱۸ است.
فضای ارزهای رمزنگاری شده، یک ویترین و خط مقدم جدید است. یکی از نگرانی های اصلی کِلی این است که هنوز یک منبع سریع، با دسترسی آسان و متمرکز برای افرادی که می خواهند درباره ی بیت کوین بیشتر بدانند، وجود ندارد. گفتگوی اولیه با تازه واردان در مورد خطرات و امنیت ارزهای رمزنگاری شده، طولانی خواهد بود. شاید در حال حاضر Coinbase آسان ترین میانبر در دنیای ارز رمزنگاری شده باشد اما با این حال آن هم محدودیت هایی دارد. موقعیت ها و فضای زیادی برای بهبود ارزهای رمزنگاری شده از لحاظ تجارب کاربری وجود دارد.
امید او در سال ۲۰۱۸ به این است که تجربه ی معاملات توسط ارز رمزنگاری شده، هموارتر و شهودی تر شود و به طور کلی تجربه کاربری بهتری از روش های پرداخت سنتی حاصل آید. هنگامی که صنعت به تجربه ی بهتری به واسطه ی زیرساخت مناسب تر نائل می شود، ما در مسیر پذیرش جریان اصلی قرار می گیریم (کار دیگر راحت می شود). کِلِی واقعاً بر این باور است که روزی، ما تما معاملات را با ارزهای رمزنگاری شده انجام خواهیم داد.

 کایل اوکانر (KYLE O’CONNOR)، برنامه ریز راهبردی بورس نزدک (NASDAQ)

کایل در تیم تجارت جهانی و سرویس های بازار در نزدک که در شهر نیویورک واقع شده، مشغول به فعالیت می باشد. او اکنون در حال بررسی تمام جزئیات (زیر و بم) فضای ارز رمزنگاری شده و ارائه ی راهنمایی های استراتژیک به تیم های واحد کسب و کار در نزدک است.
در عین حالی که سال ۲۰۱۷، سالی مهیج بوده، اما به سختی می توان گفت که مهیج ترین سال باشد (احتمالاً سال های آتی مهیج تر خواهند بود). برای کایل مهیج ترین روند حرکت به سال ۲۰۱۸، پذیرش گسترده تر و آموزش جهانی ارزهای رمزنگاری شده است. وی مشتاق است تا ببیند افراد خارج از جوامع تکنولوژی و مالی برخلاف افراد شکاک، تشنه ی این ارزها بوده و می خواهند نه تنها درباره ی ارزهای رمزنگاری شده بدانند، بلکه تمایل دارند بدانند بلاک چین چگونه می تواند تأثیر مثبتی بر جوانب مختلف زندگی ما داشته باشد.

با ورود به سال ۲۰۱۸، نگرانی وی درباره ی راه حل های حفاظتی خواهد بود. طی چند ماه گذشته، صنعت رشد سریعی داشته، اما ما همچنان به عنوان یک اکوسیستم، راهی طولانی برای توسعه ی روش های آسان و ارزان برای ذخیره و حفاظت از سرمایه های خود در پیش داریم.

لیندا زی (LINDA XIE)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Scalar Capital آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

لیندا یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Scalar Capital است. سابقاً مدیر تولید Coinbase بوده و اکنون مشاور ox است.
تمرکز فعلی او بر سرمایه گذاری بلند مدت بر روی ارزهای رمزنگاری شده و کمک به پروژه های آینده دار می باشد. لیندا، هیجان زیادی در مورد سکه های خصوصی و مبادلات غیرمتمرکز و همچنین مشاهده ی سرمایه گذاران نهادی و متصدیان بیشتری که به این فضا ورود پیدا می کنند، دارد.
نگرانی وی از پروژه های در حال ظهوری است که مبالغ بیش از حد لازم و هنگفتی در بازارهای فروش توکن (ICOها) سرمایه گذاری می کنند.

 ماجا ووجینوویس (MAJA VUJINOVIC)، مدیر ارشد نوآوری فناوری در حال ظهور و آینده ی شغلی شرکت GE Digital آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

ماجا، مدیر ارشد نوآوری فناوری در حال ظهور و آینده ی شغلی در شرکت GE Digital می باشد. وی در اوایل ۲۰ سالگی، به عنوان یک کارآفرین در پرداخت های موبایلی در جنوب صحرای آفریقا مشغول به فعالیت شد. وی نقش فعالی در جذب و تقویت بیشتر زنان و دختران جوان در جهت تقبل پست های اجرایی و فنی ایفا کرد.
او در شغل فعلی اش، در حال استفاده از ارزهای دیجیتالی به منظور یک اجرای آزمایشی برای GE شامل تولید کننده ی هوشمند و ماشین های هوشمند از جمله استفاده از کیف پول بیت کوین برای آزمایش قراردادهای هوشند در ماشین ها، می باشد. همچنین خود او نیز بر روی ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری می کند.
چند مورد هیجان انگیز برای ماجا در سال ۲۰۱۸ وجود دارد. وی مشتاق آن است که مدل های اجماع جدید که در حال حاضر به عنوان مدل های نوظهور مطرح هستند را ببیند، همانطور که در حال حاضر ماینینگ بیت کوین بر وضعیت ما تأثیراتی گذاشته که مورد نیاز نیست. الگوریتم Proof of Pact و دیدن اینکه چگونه این امر توسعه پیدا کرده و الگوریتم proof of stake برای بدست آوردن اجماع توزیع شده. او همچنین مشتاق است تا ببیند چگونه راه حل خارج از شبکه و بلاک چین عملاً در کنار آزمایشات (پایلوت های) موفق قرار می گیرند و توان مورد نیاز برای آن ها که در این زمینه فقط زمان است (زیرا ذهن های برتر در حال حاضر در این فضا وجود دارند) را تأمین می کنند. سرعت نوآوری در این اکوسیستم، بی سابقه است، اما ماجا هیجان بیشتری برای دیدن اجرا و بهره برداری از آن ها دارد.
نگرانی اصلی او، جنگ های سیاسی دائمی که در جامعه ی بیت کوین اتفاق می افتد و بر توانایی آن برای استفاده در مقیاسی وسیع تر، تأثیر بسیاری می گذارد.

راشل مایر (RACHEL MAYER)، بنیانگذار، اسپانسر مالی و مدیر تولید شرکت Circle آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

راشل یک بومی ونزوئلایی و دانش آموخته ی رشته ی ریاضیات از دانشگاه MIT است که انگیزه ی فراوانی در زمینه مالی و فناوری، کارآفرینی و تولید محصولات مالی بزرگ دارد. از اواسط دوران بحران اقتصادی، در بانک Lehman Brothers و JPMorgan به عنوان یک معامله گر الگوریتمی (algorithmic trader) و متخصص بازارهای نوظهور مشغول به فعالیت بوده است. در عین حال، در JPMorgan رهبری معاملات الکترونیکی برای بازار ارزهای رمزنگاری شده ی نوظهور را به عهده داشت و رکوردهای بانکداری برای حجم میلیونی معاملات روزانه در حجم مشتری را به ثبت رساند. وی یکی از بنیانگذاران سیرکل (Circle) در سال ۲۰۱۵ بود که در اصل برای ارائه خدمات به هزاران سرمایه گذار خرده فروش به وجود آمد و پرورش پیدا کرد. وی در حال حاضر رهبری تولید این شرکت را به دست دارد و در حال کار برای ارائه محصولات موبایلی جدید برای سرمایه گذاران خرده فروش شخصی است.
راشل هیجان زده است تا آینده ی ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک کلاس دارایی واقعی برای سرمایه گذاران نهادی و خرده فروش در سال ۲۰۱۸ را ببیند. سال ۲۰۱۷ نقطه ی عطفی برای ارزهای رمزنگاری شده و دارایی های دیجیتالی، پی ریزی و اعتماد به موج جدید سرمایه گذاران بوده است. وی همچنین مشتاق است در سال بعد، محصولات و ابزارهای قابل معامله جدید را ببیند و به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در صنعت مدیریت دارایی است.
چیزی که وی را برآشفته می کند، مجموعه ی ICOهای جعلی است که اعتبار بدی برای اکوسیستم تا این حد شکننده و ناپایدار را به ارمغان می آورد. وی امیدوار است شاهد تعداد کمتری از این ICOها باشد که سبب بدنامی اکوسیستم می شوند، به طوری که نوسان زیادی در سیستم وجود نداشته باشد و نوآوری های مورد نظر از چنین نتیجه ای رنج نبرد.

سارا تاول (SARAH TAVEL)، شریک تضامنی شرکت Benchmark آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

سارا تاول ، شریک تضامنی شرکت Benchmark است. وی بر روی مشتریان، نرم افزار خدمت رسان (software as a service) و در اکوسیستم ارز رمزنگاری شده، سرمایه گذاری کرده است. سارا قبل از شرکت Benchmark، در شرکت Greylock Partners شراکت داشته، که در آنجا رهبری سرمایه گذاری شرکت Greylock در دو شرکت (که اسامی آن ها اعلام نشده) را به عهده داشت. او قبل از شرکت Greylock نیز هدایت تولید برای جستجو، توصیه ها، بینایی کامپیوتر و pin quality در Pinterest را برعهده داشت.
سارا در تأمین مالی سهام سری های A و B و توکن ها شرکت داشت. Benchmark به عنوان یک شرکت در Xapo، Bitstamp، Pantera و یک شرکت دیگر که نام آن اعلام نشده که وی رهبری آن را به عهده دارد، سرمایه گذاری کرده است.
سارا هیجان زده است تا شاهد آرامش در اکوسیستم باشد و امیدوار است که این آرامش به شفافیت بیشتر منجر شود. همچنین وی امیدوار است شاهد ظهور برنامه های غیرمتمرکز (dapp) باشد که چشم اندازی از آینده به ما می دهد.
نگرانی سارا درباره ی تمام پیامدهایی است که ممکن است در نتیجه ی اعمال غیرمنطقی ICO هایی که ما آن ها را طی ۶ ماه گذشته تجربه کرده ایم، اتفاق بیفتد.

سونا سِد (SUNA SAID)، بنیانگذار شرکت Nima Capital آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

سونا، شرکت  Nima Capital را راه اندازی می کند (یک دفتر خانوادگی که بر روی تمام کلاس های دارایی، در اقصی نقاط جهان، صنایع و مراحل مختلف سرمایه گذاری می کند). در حال حاضر وی اکثر اوقات خود را در بلاک چین می گذراند و به عنوان یکی از هیأت مشاوره ی شرکت فیدلیتی (Fidelity) مشغول به فعالیت است. همچنین صندوق سونا سد را نیز بنا نهاده که حمایت از دختران سراسر دنیا به واسطه ی برنامه های فناوری بلاک چین، را متعهد شده است.
سونا در تمام زمینه های فناوری بلاک چین، نظیر ارزهای دیجیتالی، صندوق ها، معاملات ریسکی (مخاطره پذیر) و ICOها، سرمایه گذاری می کند. علاوه بر سرمایه گذاری، او به رشد و گسترش شرکت خود در سطح بین المللی نیز کمک می کند.
در سال ۲۰۱۸، وی مشتاق پیگیری روندهای اصلی از جمله حفاظت و سرپرستی، خرید نهادی، اختلال در بانکداری و پیشتازی برنامه ها و همچنین ارزهای دیجیتالی که به مشهور شدن بازارهای در حال ظهور کمک می کنند. همچنین او طرفدار سرسخت هر چیزی که جوزف پوون (Joseph Poon) بر روی آن کار می کند است. وی بر این باور است که بشریت واقعاً می تواند از طریق فناوری بلاک چین رشد کند.
یکی از نگرانی های اصلی سونا این است که ساختارهای ایجاد شده قادر نیستند با تغییرات سیستمی سریع ایجاد شده توسط ارزهای دیجتال و فناوری بلاک چین، تطبیق یابند و سازگار شوند.

ملتم دیمیرورز (MELTEM DEMIRORS)، مدیر شرکت Digital Currency Group آینده ی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگاری شده: 10 زنی که باید بشناسید

مدیر توسعه در شرکت Digital Currency Group است، شرکتی که نه تنها بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند بلکه به طور فعال از توسعه ی اکوسیستم پیرامون این دارایی ها مبتنی بر بلاک چین جدید به وسیله ی شبکه ی ما پشتیبانی می کند. وی شخصاً بر روی ارزهای دیجیتالی و توکن ها، سرمایه گذاری کرده و از این که افکار حول محور روش های جدید برای مفهوم سازی و ارزش گذاری می چرخد، لذت می برد.
در سال ۲۰۱۸ مشتاق مشاهده ی چشم انداز ماینینگ رقابتی تر است. یکی از بزرگترین تهدیدها برای ارزهای دیجیتالی، تمرکزگرایی و نگه داشتن زیرساخت شبکه به صورت غیرمتمرکز است. و توزیع واقعی زیرساخت شبکه از مباحث مهم ایجاد آزادی مالی و حفاظت از حریم خصوصی، از قواعد کلی به سمت کاربرد عملی است. وی ثبات stablecoinها را باور ندارد اما علاقمند است راه اندازی تعدادی پروژه در این زمینه را ببیند و امیدوار است به وی ثابت شود که اشتباه می کند.
وی نگران این است که که چگونه پیشرفت کم در اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده، سبب توزیع سرمایه می شود. وی می گوید که ما مشکلات زیادی در حداقل ۱% از تمام کلاس های دارایی ارز رمزنگاری شده داشته و هیچ استراتژی و راهبردی برای توزیع گسترده تر این ارزها، فراتر از سرمایه گذاران اولیه، نداریم. ممکن است ICOها بخشی از فرآیند توزیع مجدد دارایی ها باشند؟ اگر ما بخواهیم ارزهای رمزنگاری شده واقعاً جهانی و توزیع شده باشند، به مکانیزم های مؤثر و کارایی برای توزیع ثروت و قدرت میان شرکت کنندگان و فعالان درون شبکه نیاز داریم.

منبع: insights