video thumb

صرافی های کره جنوبی ملزم به اشتراک اطلاعات مشتریان به بانک ها !

دولت کره جنوبی رسما اعلام کرده است که در ماه جاری شش بانک اصلی این کشور آماده ارائه خدمات به صرافی های ارزهای دیجیتال هستند. تحت سیستم جدید، دولت صرافی ها را ملزم به اشتراک داده‌ های کاربران به بانک ها می کند.

صرافی های کره جنوبی ملزم به اشتراک اطلاعات مشتریان به بانک ها !

کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی (FSC)، از اعلام برخی جزئیات جدید از این سیستم در روز یکشنبه خبر داد. یکی از مقامات FSC دراین خصوص گفت :

دولت برنامه دارد تا صرافی ها را ملزم به اشتراک اطلاعات کاربران با بانک ها کند.

این مقام رسمی تاکید کرد:

در این ماه یا اوایل ماه آینده انتظار می رود که بانک ها رسما این سیستم را معرفی کنند. در این سیستم اشتراک اطلاعات تراکنش های کابران صرافی‌ها با بانک ها ضروری است.

سیستم جدید، به فرایند کنونی در انجام معمالات ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس در کره جنوبی پایان می‌دهد. که اجازه می دهد معاملات نامناسبی از رمزنگاری ارزها

طبق گزارش منابع محلی نهادهای تنظیم کننده کره جنوبی تا اجرای سیستم جدید، ایجاد حساب های مجازی جدید توسط نهادهای مالی را ممنوع کرده اند. در فرایند جدید فقط در صورت انطباق حساب صرافی فرد با حساب های بانکی واقعی، امکان فعالیت وجود دارد.

حضور ۶ بانک برای معرفی سیستم جدید در ۳۰ ژانویه

طبق بیانیه FSC، شش بانک تجاری از جمله بانک نانگ‌هیوپ (Nonghyup) ، بانک صنعتی کره ، بانک KB و بانک شینهان از تاریخ ۳۰ ژانویه سیستم جدید را رسما خواهند پذیرفت. در ابتدا انتظار می رفت که این سیستم در ۲۰ ژانویه اجرا شود.

این سرویس جدید فعلا برای حساب های مجازی کنونی برنامه ریزی شده است و در حال حاضر باز کردن حسابهای جدید به تعلیق افتاده است.

پس از بازرسی از این شش بانک بزرگ کره جنوبی، واحد اطلاعات مالی (FIU) در حال آماده سازی دستورالعمل های مبارزه با پولشویی (AML) مربوط به ارزهای دیجیتال

در سیستم جدید، دولت خواهد توانست تا معاملات ارزهای دیجیتال را بررسی کند که کمک شایانی به دریافت مالیات های این بخش و جلوگیری از پولشویی خواهد کرد.