video thumb

ادعایی جدید؛ بیت کوین ساخته آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) است

ناتالیا کاسپرسکی رییس گروه شرکت‌های InfoWatch و از بنیانگذاران و مدیر پیشین شرکت کاسپرسکی مدعی شد بیت کوین توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) ساخته شده است و هدف آن تامین مالی پروژه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در سراسر جهان است. این کارشناس مسائل امنیت و فناوری اسم این پروژه را دلار ۲ (dollar 2.0) نامید.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا چه ادعایی دارد؟

 

بیشتر بخوانید:

آیا ذخایر بیت کوین

این ادعا در سخنرانی که در دانشگاه ایتمو در سنت پترزبورگ برگزار می‌شد مطرح گردید. ناتالیا کاسپرسکی درباره جنگ اطلاعاتی و سلطه دیجیتال سخنرانی می‌کرد، تصاویری و بخش‌هایی از ارائه و سخنرانی وی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. به گزارش اسپوتنیک ناتالیا کاسپرسکی در این سخنرانی گفته است:

بیت کوین پروژه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا است تا به کمک آن فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و کانادا در کشورهای مختلف سریعا تامین مالی شوند. این فناوری مشابه اینترنت، جی‌پی‌اس و تور (TOR)، خصوصی‌سازی شده است. در واقع بیت کوین دلار ۲ است و نرخ آن توسط صاحبان صرافی و خرید و فروش کنندگان کنترل می‌شود.

در ادامه سخنرانی در رابطه با eBay افزود:

سایت eBay و سیستم پی‌پل (PayPal) انحصار طلبان دنیای تجارت دیجیتال هستند، آنها از طریق سیاست‌های مالی و افزایش کارمزدها در تلاش هستنند به تعادل اقتصادی روسیه ضربه بزنند.

طبق گفته‌های ناتالیا کاسپرسکی، ساتوشی ناکاموتو نام گروهی از برنامه نویسان آمریکایی است. سخنرانی ناتالیا کاسپرسکی متمرکز بر موضوع بیت کوین نبود و صحبت‌هایی درباره خصوصی نبودن موبایل‌های هوشمند امروزی مطرح کرد. طبق گفته‌های او موبایل ابزار جاسوسی است.

سیا سازمان اطلاعات برون مرزی غیرنظامی دولت آمریکا است، که وظیفه‌اش جمع‌آوری، تجزیه تحلیل و پردازش اطلاعات است. فعالیت سیا متمرکز بر حوزه برون مرزی است و به طور محدودی به جمع‌آوری اطلاعات از داخل می‌پردازد.

سال‌ها است که نام مستعار ساتوشی ناکاموتو برای سازنده بیت کوین استفاده می‌شود و هنوز کسی نمی‌داند ساتوشی ناکاموتو کیست یا حتی معلوم نیست فقط یک نفر است یا نام گروهی از افراد است. به هر حال هویت نامعلوم سازنده بیت کوین فضا را برای انواع شایعات و ادعاها فراهم می‌کند. مطرح شدن آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به عنوان سازنده بیت کوین بدون وجود مدرک اثبات کننده بیشتر بر شک و تردیدها افزود.

 

اگر شما هم از پول های فیزیکی خسته شده اید و به دنبال سرمایه گذاری در پول های مجازی هستید می توانید برای سرمایه گذاری در این زمینه به سایت ارزجو مراجعه کنید.